اخبار داغ

گفتگو با نماینده مردم شبستر؛

تحریم‌های کاستا مبادلات ارزی و بانکی ما را به حداقل رساند/ سلب اعتماد مردم از بانک‌ها دلیل تقاضای غیرواقعی ارز بود

تحریم‌های کاستا مبادلات ارزی و بانکی ما را به حداقل رساند/ سلب اعتماد مردم از بانک‌ها دلیل تقاضای غیرواقعی ارز بود
آقاپور گفت: تحریم‌های مضاعفی که در مرداد 96 در قالب کاستا به ما تحمیل شد باعث گردید مبادلات ارزی و بانکی ما به حداقل خود برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، معصومه آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آناج در خصوص نوسانات ارزی و راهکار کاهش قیمت ارز اظهار داشت: در خصوص نوسانات ارزی برخی دلایل خارجی و برخی دلایل داخلی وجود دارد، از دلایل داخلی بحران‌های بانکی که از سال 96 پشت سر گذاشته‌ایم، افزایش حجم نقدینگی و عدم هدایت این حجم از نقدینگی به بازارهای سرمایه‌ای و بازار مسکن را می‌توان نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: یکی از علل دیگر امنیت روانی ناشی از بحران‌های بانکی بود که سلب اطمینان از مردم در خصوص بانک‌ها صورت گرفت و تا زمانیکه بخواهیم این اعتماد را جلب کنیم مردم وارد بازارهای سخت بانکی شدند که یکی از بازارهای سخت بانکی که مردم در آن حضور دارند بازار ارز و طلا است.

,

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم فراهم کردن بسترهای گردشگری در کشور زمینه خروج ارز از کشور است، عنوان کرد: این مساله قاعدتا باعث شد شرایط ارزی ما در سال گذشته منفی باشد، اما از عوامل خارجی ایران‌هراسی که ترامپ در پیش گرفته و جنگ ارزی که در کشورهای همسایه برای ما ایجاد کرده شد باعث گشت مبادلات ارزی ما به صورتی باشد که با بانک‌های تجاری آنها قرارداد ببندیم.

,

وی افزود: تحریم‌های مضاعفی که در مرداد 96 در قالب کاستا به ما تحمیل شد باعث گردید مبادلات ارزی و بانکی ما به حداقل خود برسد.

,

آقاپور با اشاره به اینکه نخستین راهکار کنترل بازار جلوگیری از خروج ارز است، تاکید کرد: تقاضای فعلی ارز تقاضای واقعی نیست و تقاضای مضاعف می‌باشد، اگرچه جلوگیری از خروج ارز راهکار کوتاه مدت است اما این مساله پنج مرحله دارد که تاکنون سه مرحله آن اجرایی گشته است.

,

وی گفت: امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم سپرده ارزی، ذخیره طلا و کریدیت کارت‌هایی از بانک‌های جهانی داشته باشیم که بدون انتقال ارز کارهایمان انجام شود، اما در مجموع باید بگوییم که سیاست‌گذاری‌های کلان کشورهای ابر قدرت سایت‌های هسته‌ای و سایبری، اقتصاد و انرژی هسته‌ای ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

,

این نماینده مجلس مثلث صهیونیست، آمریکا و عربستان را همسو دانست و تصریح کرد: این سه کشور استراتژی خود را در یک راستا همسو کرده‌اند و در این 39 سال گذشته چنین مورد تهاجم قرار نگرفته بودیم اما با تدابیری که دولت اندیشیده و هماهنگی قوا با وحدت و همدلی و دور از خرده‌گیری می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همه باید به دنبال راهکار باشیم نه کارهایی مانند سخن‌چینی و بزرگنمایی، همه باید دست به دست هم دهیم تا به دور از سیاه‌نمایی دلسوزانه قدم برداریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه