اخبار داغ

رئیس سازمان صدا و سیما:

ایران، از کشورهای شاخص در تولیدات پویانمایی/ پای مذاکره موشکی و خروج از منطقه نخواهیم آمد

ایران، از کشورهای شاخص در تولیدات پویانمایی/ پای مذاکره موشکی و خروج از منطقه نخواهیم آمد
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: خوشبختانه با توان و ظرفیتی که امروز در عرصه پویانمایی داریم در سالهای آتی از کشورهای شاخص در تولیدات پویانمایی خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،عبدالعلی علی عسگری  صبح دیروز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی اظهار کرد: گفته می شود نخستین پویانمایی کشور ۵ هزار قبل در نقش سفالی شکل گرفت و امروز نخستین جشنواره ملی را در یکی از استانهای تاریخی کشور در بالاترین طراز جهانی آغاز کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره میتواند نقطه عطفی در تولیدات پویانمایی باشد عنوان کرد: این هنر-صنعت دارای تاریخچه ای در ایران است که روند رشد آن فوق العاده بسته به هنر و خلاقیت است و ما موفق بودیم آن را تا سطح تصاویر سه بعدی در این جشنواره به نمایش درآوریم.

,

 

,

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه جاذبه پویانمایی ایران به خاطر خلاقیت آن است تبیین کرد: صنعت پویانمایی نجیب و پاک ایران شاهراهی است برای انتقال فرهنگ و تمدن ما که بسیار مورد هجمه غربی هاست.

,

 

,

وی به نقش تعیین کننده سازمان صدا و سیما در انیمیشن صنعتی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما همکار همه مؤسساتی است که امروز با افتخار در این عرصه فعالیت می کنند و برگزاری این جشنواره مسابقه ای برای این زیبایی ها بوده است که دبیرخانه دائمی خواهد داشت و در طی سال پیگیری می شود.

,

 

,

علی عسگری تشریح کرد: به دلیل اهمیت انتقال پیام در نسل نو باید مهندسی دقیق در این زمینه داشته باشیم و نویسندگان و مورخان عظیمی را در این طیف مرجع کار قرار دهیم.

,

 

,

وی افزود: در گذشته حجم عظیمی از انیمیشن را از خارج می خریدیم اما امروز این جشنواره می تواند در تولید و فروش تولیدات داخلی بسیار مؤثر باشد البته ما برای گسترش تولیدات پویانمایی برنامه هایی هم داریم.

,

 

,

وی یادآور شد: نسبت به سال گذشته، ۲۵ تا ۳۰ درصد گسترش فعالیت های پویانمایی را مدنظر داریم و تلاش می کنیم طی گفتگو با دولت و بانکها وام ارزان قیمت برای توسعه این صنعت فراهم آوریم.

,

 

,

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه به لزوم عملکرد علمی در این حوزه تأکید و بیان کرد: در ۳۰ استان در ۳۳ مرکز امکاناتی برای انیمیشن فراهم شده تا خلاقیت موجود به عرصه تولید برسد و فوران تولید ایجاد شود و انقلاب انیمیشن محقق شود.

,

 

,

وی افزود: در سالهای آتی یکی از کشورهای شاخص و تعیین کننده در حوزه انیمیشن خواهیم بود و در این حوزه مزیت های انسانی، ادبیات غنی، مخاطب پسند و ... داریم که امید است با این مزیت ها در سطح جهانی به کشورهای قدرتمند این حوزه تبدیل شویم.

,

 

,

علی عسگری با بیان اینکه تعداد مخاطبین پیام رسان سروش به مرز ۱۰ میلیون نفر رسیده است گفت: کانالی در این پیام رسان افتتاح خواهد شد تا هرکس موفق به تولید انیمیشن ۳ تا ۵ دقیقه ای شده و به این کانال ارسال کند و مورد تأیید قرار گیرد بلافاصله قیمت گذاری و پرداخت میشود.

,

 

,

وی در ادامه با درخواست استاندار همدان مبنی بر راه اندازی دانشکده صدا و سیما در همدان اعلام موافقت کرد و گفت: در زمینه تبلیغات گردشگری همدان هم تجربیاتی داریم که می توانیم در اختیار مدیران استان قرار دهیم و پیشنهاد می کنیم همدان با تبلیغات فرامرزی به مسیر گردشگری اهالی بغداد تبدیل شود.

,

 

,

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به واکنشهای ترامپ در خصوص برجام اشاره و اظهار کرد: ایران با رشادت های دلاورمردانش عراق و سوریه را از لوث وجود داعش پاک کرد و ترامپ در تلاش است به بهانه برجام شکست مفتضحانه خود را در سوریه و عراق جبران کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: راه اندازی کمپین "خروج ایران از سوریه" نمی تواند ملت ایران را وادار به حضور در میز مذاکرات بر سر موشک ها یا مذاکره بر سر نفوذ وحضور ایران در منطقه بکند و آمریکا با این ترفندها هیچ غلطی نمی تواند بکند.

,

 

,

علی عسگری بر مواضع روشن تیم دیپلمات کشور تأکید و تبیین کرد: وحدت ما مانع از تحقق اهداف آمریکا می شود و آنها هرگز نخواهند توانست ما را تحقیر کنند و اروپایی ها هم در این بین به عنوان واسطه باید صداقت پیشه کنند و مستقلانه وارد شوند و پل اهداف آمریکا قرار نگیرند.

,

 

,

وی گفت: ما در ۳۵ زبان رادیو و ۸ زبان شبکه تلویزیونی داریم و همه این امکانات برای صادرات انیمیشن فراهم است و امید است دست اندرکاران این جشنواره در این راستا تلاش کنند.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:زبان قدرت، تنها زبان مقابله با آمریکاست
 

, نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:زبان قدرت، تنها زبان مقابله با آمریکاست, نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:زبان قدرت، تنها زبان مقابله با آمریکاست,
,

در ادامه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی،حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: تأثیرگذارترین دوران تربیت کودک تا سنین ۱۲ سالگی است پس معلم اول مادران و پدران هستند و بعد ۶ سال فنداسیون زندگی فرزندان را معلمان ابتدایی شکل می دهند

,

 

,

وی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته شده چون شهری در دنیا با سابقه تاریخ همدان پابرجا نیست گفت: این ثروت عظیم متعلق به همدان نیست متعلق به همه ایران است و همه استان های ما ایران هستند.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه ای مبنی بر احداث پردیس سینمایی در همدان وجود داشت عنوان کرد: ۱۵ هزار متر پردیس سینمایی فراهم شد تا پردیس سینمایی احداث شده و همدان را در دنیا در ظرفیت انیمیشن برجسته کند و این پروژه به کسانی تقدیم می شود که در توسعه و تقویت پویانمایی استان زحمت کشیدند.

,

 

,

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۹ شبکه معاند علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: هر قدمی که ما بر میداریم دنیا تلاش میکند ۲۵۹ قدم ما را به عقب ببرد و ما با همین شرایط توفیقات متعددی کسب کرده ایم

,

 

,

حاجی بابایی تصریح کرد: ترامپ در حال بازی کردن فیلمی است که یک هدف برای ما و یک هدف برای عربستان دارد و آن هم عقب نشینی کردن ما و دوشیدن عربستان است که مواضع رئیس جمهور در رابطه با ترامپ مواضع ما را در برابر اهداف ترامپ نشان داد.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این امر که زبان قدرت تنها زبان مقابله با ترامپ است تشریح کرد: هدف امریکا تحقیر ماست اما ۲۳۰ هزار شهید دادیم که تحقیر نشویم و همه باید پاسخگوی این خونهای ریخته شده باشیم.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان مدیریتی موفق را تجربه می کند گفت: همه اقدامات و توفیقات امروز، ثمره همراهی ها و همکاری های داخلی در این استان است و با همین روحیه سال ۹۷، سالی طلایی برای استان رقم خواهد خورد.

,

معاون امور استانهای صدا و سیما:جشنواره ملی پویانمایی، انقلابی در عرصه تولیدات انیمیشن است

, معاون امور استانهای صدا و سیما:جشنواره ملی پویانمایی، انقلابی در عرصه تولیدات انیمیشن است, معاون امور استانهای صدا و سیما:جشنواره ملی پویانمایی، انقلابی در عرصه تولیدات انیمیشن است,

دکتر علی داربی معاون امور استانهای صدا و سیما نیز اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی طی سه روز با برگزاری مراسم های مختلف و پنل ها و کارگاههای آموزشی به پایان رسید در حالی که ایده برگزاری این جشنواره از رئیس سازمان صدا و سیما بود و در این مسیر حمایت خود را دریغ نداشت.

,

 

,

وی افزود: فراوان شنیده ایم که گفتند هنر نزد ایرانیان است و بس و این واقعیت است که ایرانیان در همه عرصه ها پیشگام وپیشتاز بوده اند به ویژه در عرصه پویانمایی که از ابداعات قرن بیستم بوده است اما آثار به دست آمده از شهر سوخته نشان میدهد مبدع پویانمایی ایرانیان بوده اند.

,

 

,

معاون امور استانهای صدا و سیما گفت: اگرچه در عرصه صنعت، پویانمایی جایگاه ویژه ای دارد و در امر اشتغال حائز اهمیت است اما فراتر از آن فرهنگ، تمدن و داشته های یک جامعه است که در پویانمایی محور توجه است.

,

 

,

وی با بیان اینکه صیانت از بنیانهای خانواده و حرف زدن در عرصه جهانی نیازمند ارزش های نوینی است که منبعث از فرهنگ خودی باشد تأکید کرد: این حوزه مستلزم سرمایه گذاری جدی است و امید است این جشنواره آغاز مبارکی در این مسیر باشد و عزم و اراده ملی در این راستا شکل بگیرد و بخش های خصوصی و غیر دولتی هم در این انقلاب بزرگ مشارکت داشته باشند.

,

 

,

دارابی تصریح کرد: این جشنواره از زمستان ۹۵ دستور کار خود را آغاز کرد و اعضای شورای عالی سیاستگذاری را شکل دادند، دبیرخانه جشنواره علاوه بر فراخوان عمومی از ۳۵ نهاد، دانشگاه و ... دعوت کرد، بیش از هزار و ۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که بالغ بر ۷۰ درصد آن مربوط به بخش خصوصی بوده است.

,

 

,

وی ادامه داد: هیئت داوری مرکب از ۵۲ نفر از صاحبنظران، اساتید و ... بودند که به مدت دو ماه رصد و داوری آثار را بر عهده داشتند.

,

 

,

معاون امور استانهای صدا و سیما متذکر شد: از میان آثار، ۶۷ جایزه برتر موفق به اخذ تندیس، دیپلم افتخار، و جوایز دیگر شدند که تعدادی در افتتاحیه و تعداد دیگر در اختتامیه تقدیم می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه جشنواره در ۱۶ بخش فعال بود که یک بخش ویژه به همراه داشت خاطرنشان کرد: ۱۵ پنل و کارگاه آموزشی با حضور اساتید برگزار شد و هفته فرهنگی هنری استان همدان در سینماها و محل نمایش شهرستانها برگزار شد.

,

 

,

دارابی یادآور شد: پیش از مراسم افتتاحیه در میدان امام با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر مراسمی فوق العاده و وصف ناپذیر برگزار شد.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این امر که امید، شادی و نشاط عنصری است که ما باید به جامعه تزریق کنیم گفت: اهداف جشنواره نیز تشویق برنامه سازان، خرید آثار و سفارش تولید، انتقال دانش، رونق بخشی به حوزه پویانمایی مهمترین اهداف جشنواره بوده است.

,

 

,

معاون امور استانهای صدا و سیما اظهار کرد: این جشنواره انقلابی است در حوزه تولید پویانمایی و در سپهر نظام تولید، تولید آثار پاک و اخلاق گرا را مدنظر داریم که ۱۵۰ شبکه تلویزیونی صدا و سیما ظرفیت و سرمایه بزرگی برای حمایت از این رویداد را ایجاد کردند.

,

 

,

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس مأموریتی که رئیس سازمان تعریف کرده است بخش فیلمهای سینمایی پویانمایی و بخش عروسکی در جشنوارههای آتی مورد توجه خواهد بود.

,

 

,

استاندار همدان:دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود

, استاندار همدان:دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود , استاندار همدان:, دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود , دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود ,

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان هم در این مراسم، اظهار کرد: همدان افتخارات و نام آوران بزرگی در عرصه های علم، ادب، فرهنگ، هنر و دفاع مقدس و پایداری دارد که من تقاضا دارم حداقل برای ۱۰ تن از این نام آوران، و مشاهیر، فیلم و انیمیشن ساخته شود و بخشی از هزینه ها را هم بنده تقبل خواهم کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه استان همدان، جوانان و صاحبنظران بسیاری در عرصه انیمیشن دارد گفت: تقاضا دارم دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی در همدان پایدار بماند همچنین دانشکده پویانمایی در همدان راه اندازی شود.

,

 

,

استاندار همدان ادامه داد: دانشنامه ۱۴۰ جلدی در معرفی مشاهیر و بزرگان استان همدان در دست تدوین قرار دارد و گامی مهم در معرفی این ظرفیت به شمار می رود.

,

 

,

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مصائب بسیاری را زلزله تا سقوط هواپیما به خود دید ومن تقاضا دارم این جشنواره یک بار هم به آنجا منتقل شود تا شادی و نشاط هم به این استان منتقل شود.

,

 

,

نیکبخت در ادامه گریزی هم به احداث ساختمان جدید در صدا و سیمای استان همدان داشت و خواستار مساعدت در تأمین اعتبارات و روند احداث این ساختمان شد.

,

 

,

وی همچنین به میزبانی همدان در رویدادهای گردشگری اشاره و بیان کرد: اجلاس گردشگری جهانی با حضور کشورهای آسیایی و جهانی همراه است و باید آورده های متفاوتی از این میزبانی نصیب کشور شود زیرا همدان در این موضوع نماینده کشور است.

,

 

,

استاندار همدان متذکر شد: هیچ استانی ظرفیتهای بی نظیر تاریخی، طبیعی، آب و هوایی و گردشگری استان همدان را ندارد و شایستگی این استان در خاورمیانه بی نظیر است.

,

وی همچنین خواستار همراهی و مساعدت صدا و سیمای مراکز استان ها و شبکه های فرامرزی در تبلیغ و معرفی ظرفیتهای استان همدان در میزبانی از رویدادهای ۲۰۱۸ شد.

,

 

,

نیکبخت عنوان کرد: ایرانی، همواره مبدع و مبتکر همه خلاقیتهای هنری و فرهنگی بوده است و بر ماست که که این تاریخ را به رخ آمریکا بکشانیم که حتی تاریخش به ۴۰۰ سال نمی رسد.

,

 

,

وی با بیان اینکه اقدامات شایسته ای در استان همدان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: توفیقات امروز مرهون همراهی و هماهنگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان، نماینده ولی فقیه در استان و همه ارگانهای نظامی و انتظامی است به همین علت امروز استان همدان در تحقق اقتصاد مقاومتی ۵۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

,

 

,

استاندار همدان به صعود ۱۳ رتبه ای در افزایش کسب و کار اشاره و تبیین کرد: در مشارکت اقتصادی، رتبه نخست کشور هستیم و در اجرای نیروگاه های خورشیدی جایگاه قابل توجهی داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه