اخبار داغ

واگذاری "عمارت مصری" سنندج به دانشگاه کردستان جهت ایجاد دانشکده هنر و معماری

واگذاری "عمارت مصری" سنندج به دانشگاه کردستان جهت ایجاد دانشکده هنر و معماری
در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری که امروز در استانداری برگزار شد، واگذاری «عمارت مصری» سنندج به دانشگاه کردستان جهت راه اندازی پژوهشکده کردستان شناسی و دانشکده هنر و معماری مورد تصویب قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کرددانش،بهرام نصرالهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان دیروز دوشنبه (17 اردیبهشت) در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری که با دو دستور کار تعیین میزان توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در نقاط شهری و روستایی استان و همچنین واگذاری اماکن تاریخی به ادارات و بخش خصوصی، برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان ساختمان های تاریخی بسیاری را داریم که بدون استفاده هستند؛ پیشنهاد داده ایم این اماکن در راستای بهره وری از آنها، به بخش خصوصی واگذار شود یا در اختیار ادارات و فعالیت های فرهنگی قرار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی گفت: تاکنون یک مورد واگذاری «عمارت احمدزاده» به بنیاد نخبگان در استان صورت گرفته است که پس از بهسازی و مرمت، این مکان مورد استفاده بنیاد نخبگان قرار خواهد گرفت.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: میراث فرهنگی، اماکن و ساختمان‌های تاریخی بسیاری را در سطح دارد که درخواست می کنیم آنها را تعیین تکلیف کند و در اختیار استان قرار دهد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه درصدد راه اندازی مرکز اسناد تاریخی در سنندج هستیم، تصریح کرد: دانشگاه کردستان، متقاضی عمارت مصری سنندج جهت انجام فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و راه اندازی دانشکده هنر و معماری است که امکان واگذاری آن به این دانشگاه وجود دارد.

,

 

,

در ادامه این جلسه، واگذاری «عمارت مصری» سنندج به دانشگاه کردستان جهت راه اندازی پژوهشکده کردستان شناسی و دانشکده هنر و معماری مورد تصویب شورا قرار گرفت.

,

 

,

همچنین تصمیم گیری در مورد اختصاص ساختمانی به حوزه هنری استان کردستان، پس از انجام بررسی‌های لازم در این خصوص، به جلسات بعدی شورا موکول شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه