اخبار داغ

"پل چوبی" حکایت اعتماد به نفس رسانه ملی!

"پل چوبی" حکایت اعتماد به نفس رسانه ملی!
نخستین جشنواره پویانمایی کشور در همدان کلید خورد و طی روزهای پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت ماه روند کار را دنبال کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،پیش از هرچیز باید این جرأت و جسارت را در مدیران استانی به ویژه مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ارج نهاد که پس از مدت‌ها کاری در خور شأن و آوازه یکی از هنرهای نام آوازه همدان که همان پویانمایی باشد رقم زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

البته این جشنواره نه فقط در جهت معرفی ظرفیت‌های استان همدان بلکه عرصه‌ای برای رقابت و تقویت پویانمایی سراسر کشور فراهم آورد اما حق این است که بگوییم همدان به واقع برای معرفی ظرفیت‌های برجسته پویانمایی استان به چنین فضایی نیاز داشت.

,

 

,

اگرچه همواره "اولین"ها به دلیل بی تجربگی دچار نقص و کمبودهایی بوده و هستند اما در مجموع، کار نخستین جشنواره پویانمایی کشور چندان هم خالی از اشکال نبود.

,

 

,

شاید نخستین و مهمترین ضعفی که در روند کار این جشنواره به چشم می‌خورد ضعف در اطلاع رسانی بوده باشد که من آن را ناشی از اعتماد به نفس(!!) صدا و سیمای مرکز همدان می‌دانم.

,

 

,

شاید از آن جا که صدا و سیمای مرکز همدان خود متولی برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی بوده‌ و طبعا مخاطبان تلویزیون را گستره‌ای عظیم از افراد جامعه می‌داند موجب آن شده که اطلاع‌رسانی در بخش‌های دیگر را چندان مورد توجه قرار نداده‌است.

,

آنچه از انتشار اخبار در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و نشریات و روزنامه‌های کشوری و استانی می‌بینیم، انعکاسی در قد و قامت یک رویداد ملی نیست.

,

 

,

 حتی اطلاع‌رسانی از نحوه برگزاری آئین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره به قدری با تأخیر صورت گرفت که برای رسانه‌ای ها هم غافلگیر کننده بود چه رسد به سایر مردم.

,

 

,

اما در گپ و گفتی که با هنرمندان پویانمایی استان داشتیم متوجه شدیم متأسفانه اطلاع آنها هم از این جشنواره چندان عمیق و پررنگ نبوده و همین امر موجب گلایه عده‌ای را فراهم کرده بود که فرصت حضور مطلوب در این جشنواره را پیدا نکرده بودند.

,

 

,

عموم مردم غالبا از تبلیغات محیطی پی به اهمیت یک رویداد در شهر یا استان می‌برند و تکرار این تبلیغات است که می‌تواند در میان همه و هیاهوی دغدغه‌های زندگی روزمرّه در ذهن و فکر مردم جا باز کند که متأسفانه در این بخش هم به غیر از سر و صدای مجریان کودک در "جشن آرزوها" اثر ماندگاری در ذهن مردم نبود.

,

 

,

همانطور که پیشتر عنوان شد به‌نظر می‌رسد صدا و سیمای مرکز همدان، برحسب گستره مخاطبان عموم تلویزیون و نه فقط صدا و سیمای استان، خود را از دیگر انواع اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای شدن بی‌نیاز دیده‌است.

,

 

,

اگرچه نمی‌توان منکر گستره مخاطبان تلویزیون شد اما این موجب بی‌نیازی رسانه ملی از انواع دیگر اطلاع‌رسانی نیست، و این اعتماد به‌نفس صدا و سیمای استان مانند یک پل چوبی است که شاید یک بار و دو بار به مقصد برساند اما بعید نیست در میانه راه ترک بردارد و بار به زمین افکنده شود.

,

 

,

زهرا بیگدلو
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه