اخبار داغ

کنترل ورود و خروجی مناطق حفاظت شده ملایر در زمان زاد و ولد وحوش

کنترل ورود و خروجی مناطق حفاظت شده ملایر در زمان زاد و ولد وحوش
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از کنترل ورود و خروجی مناطق حفاظت شده ملایر در زمان زاد و ولد وحوش به مدت یک ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجید شعبانلو در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با اشاره به وجود دو منطقه حفاظت شده گلپر آباد و لشگر در در ملایر اظهار کرد: تعدااد مناطق شکار ممنوع نیز سه منطقه زند، علوی و تالاب آق گل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی سال گذشته برای منطقه لشگر در در ملایر  نگران کننده بود که هم  برای وحوش هم برای پوشش گیاهی مشکل ایجاد کرده بود گفت:  در این راستا  باعث خشکی چشمه‌ها و آبشخورها در منطقه حفاظت شده بودیم.

,

 

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر  تصریح کرد: عمدتا بارش‌های اخیر از دهم فروردین ماه تا کنون  این نگرانی را تا میزان زیادی رفع  کرده است که با توجه به وضعیت خوب پوشش گیاهی و وضعیت مناسب چشمه‌ها  از خطر خشکسالی فاصله گرفتیم.

,

 

,

وی  در ادامه از کنترل وود و خروج افراد مختلف به مناظق حفاظت شده ملایر  از 15 اردیببهشت ماه تا 15  خرداد  ماه خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه این تاریخ  به مدت یک ماه  ، ماه زاد و ولد وحوش است کنترل ویژه مناطق حفاظت شده  صورت می‌گیرد.

,

 

,

شعبانلو اضافه کرد: در این ایام تا سر پا شدن بره های متولد شده وحوش  این کنترل انجام می‌شود تا حیات وحش وضعیت بی استرسی را طی کنند.

,

 

,

 وی افزود: همچنین محیط بانان ما با تمام تلاش از ورود افراد ی که برای کندن گونه‌های گیاهی از جمله موسیر، و گون به این منطقه می‌آیند جلوگیری کرده و در صورت تخلف با افراد  خاطی برخورد می‌شود.

,

 

,

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر همچنین به وضعیت تالاب آق گل اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی سال گذشته بارش‌های باران امسال نیز نتوانست حال تالاب را تغییر دهد و تالاب آق گل در خشکی کامل به سر می‌برد.

,

وی  با اشاره به اینکه در مجموع منطقه زند و سد کلان نیز که در مجاورت ابن منطقه قرار دارد جز مناطق شکار ممنوعه است گفت: صید ماهی و هر نوع پرنده نیز در ابلن منطقه ممنوع است.

,

 

,

شعبانلو از مردم وهمه گردشگران خواست تا در این فصل  ورود به مناطق حفاظت شده را مراعات کنند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه