اخبار داغ

بازار کامپیوتر در کردستان پیش به سوی سکون و کسادی

بازار کامپیوتر در کردستان پیش به سوی سکون و کسادی
مشکلات ناشی از نوسانات مداوم نرخ ارز و ... اگر چه بر کسب و کار فعالان صنوف مختلف و از جمله کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال اثر گذاشته و سرمایه آنها را در معرض خطر قرار داده است، اما مشکلات بیشتری را پیش پای گروه مصرف‌کننده قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مشکلات ناشی از نوسانات مداوم نرخ ارز و ... اگر چه بر کسب و کار فعالان صنوف مختلف و از جمله کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال اثر گذاشته و سرمایه آنها را در معرض خطر قرار داده است، اما مشکلات بیشتری را پیش پای گروه مصرف‌کننده قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


گروهی که اگر چه نهادهایی نظیر سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اتحادیه فناوران رایانه و تعداد محدودی انجمن مانند انجمن‌های غیردولتی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وظیفه حمایت از آنها و جلوگیری از اجحاف در حق آنها را به عهده دارند، اما این نهادهای حامی گویا درگیر مشکلاتی دیگر بوده و در نتیجه توجه چندانی به مشکلات گروه مصرف‌کننده ندارند.

,
,


اگر چه این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی شاهد کاهش شدید میزان عرضه و همچنین تقاضا هستیم و کمتر فردی با توجه به رشد قیمت‌ها به قصد خرید عازم بازار کامپیوتر می‌شود، اما به هر حال هستند افرادی که بنا به دلایلی چون نیاز مبرم و فوری به کالاهای کامپیوتری، برای خرید ولو با قیمتی به مراتب بالاتر از آنچه باید، به بازار مراجعه می‌کنند.

,
,


نوسانات ارز دلیل افزایش قیمت کامپیوتر
یکی از شهروندان سنندجی می گوید: طی یکسال اخیر و با نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار کامپیوتر، خریداران با مشکل بزرگی مواجه شدند که آن رشد مداوم قیمت‌ها در بازار است.

,
, نوسانات ارز دلیل افزایش قیمت کامپیوتر,
,


کسری مرادی بیان داشت: این اتفاق که از حدود شش ماه قبل و با رسیدن نرخ دلار به رقم بالای سه هزار تومان بیش از قبل به چشم آمد اعتراضات بسیاری را در پی داشت که البته نتیجه‌ای هم در بر نداشت. چرا که واردکنندگان و فروشندگان دلایل بیشماری را برای رشد قیمت‌ها مطرح کرده و همچنین عدم توجه جدی سازمان‌های مربوطه به بحث قیمت‌گذاری روی کالاهای بازار کامپیوتر این تصور را نزد خریداران ایجاد کرد که چاره‌ای جز قبول این شرایط نداشته و باید با خواست فروشنده کنار بیایند!

,
,


قیمت‌ها بیش از درصد نوسانات نرخ ارز گران شده است

,
, قیمت‌ها بیش از درصد نوسانات نرخ ارز گران شده است,


محمد رونقی که برای خرید لپ‌تاپ به بازار کامپیوتر مراجعه کرده است در این باره گفت: اگر چه برای خریدار قابل قبول نیست که کالایی که فروشنده سال قبل با دلار دو هزار و 200 تومان یا نهایتا یک هزار و 500 تومان خریداری کرده است را حالا با نرخ سه هزار تومان به بالا محاسبه و به فروش برساند گفت: البته ای کاش موضوع به همین جا ختم می‌شد. چرا که فروشندگان به همین سود دو برابری هم اکتفا نکرده و به بهانه‌هایی چون کاهش موجودی، افزایش هزینه‌های جانبی و... قیمت‌ها را افزایش بیشتری می‌دهند.خریدار هم چاره‌ای جز پذیرش ندارد.

,
,


وی می گوید: قیمت‌ها بیش از درصد نوسانات نرخ ارز گران شده است و طی یکسال اخیر و با نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار کامپیوتر، خریداران با مشکل بزرگی مواجه شدند که آن رشد مداوم قیمت‌ها در بازار است.

,
,


قیمت قطعات کامپیوتری طی ۶ ماه قبل بین ۳ تا ۵ برابر افزایش داشته است
رضا رحیمی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر با بیان این کە قیمت قطعات کامپیوتری هم چنان در حال افزایش است بە خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش قیمت ها در قطعات مختلف مانند هارد، مادر بورد و cpu بوده است و در انواع پلت فورم ها ماهواره نیز شاهد افزایش قیمت هستیم.وی افزود: قیمت انواع لپ تاپ ها در برندهای مختلف بین ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش قیمت داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

,
, قیمت قطعات کامپیوتری طی ۶ ماه قبل بین ۳ تا ۵ برابر افزایش داشته است,
,


وی با تاکید بر این کە در شرایط فعلی قدرت خرید کاربران کاهش پیدا کرده است بیان داشت: بازار خرید و فروش از رونق اقتصادی مطلوبی برخوردار نیست و کاربران در صورت نیاز واقعی اقدام بە خرید قطعات و ابزارهای کامپیوتری می کنند.

,
,


این فعال بازار کامپیوتر با اشاره بە گرانی ارز، قطع یارانه های واردات این نوع محصولات خاطر نشان کرد:  وضعیت موجود سبب شده تا بسیاری از اجناس تقلبی با قیمت پایین جای خود را در بازار پیدا کند و تا زمانیکه حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه سخت افزار صورت نگیرد این وضعیت ادامه خواهد داشت.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه