اخبار داغ

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی رودبار جنوب عنوان شد؛

عضویت۳۴۵۰نفردر کتابخانه های رودبار/جدایی نهاد کتابخانه ها از ارشاد درست نبود

عضویت۳۴۵۰نفردر کتابخانه های رودبار/جدایی نهاد کتابخانه ها از ارشاد درست نبود
مدیر اداره کتابخانه های رودبار جنوب گفت: تعداد اعضا کتابخانه های شهرستان۳۴۵۰نفر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از رودبار ما ، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی با حضور امام جمعه و سایر اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما ,

در ابتدای این جلسه عطاپور فرماندار رودبار جنوب با بیان اهمیت کتابخانه ها و اینکه محل مراجعه افرادی است که به دنبال علم ، فهم و آگاهی هستند،گفت: خوشبختانه باتوجه ای که مردم به بحث علم و معرفت دارند می طلبد که ما بیشتر در این رابطه برنامه و فعالیت داشته باشیم.

,

فرماندار رودبار افزود: امروز مشکلی که داریم مشکل کتابخوان است و ما باید برای این موضوع برنامه ریزی کنیم تا کتابخوان بیشتری داشتیم باشیم.

,

عطاپور برخی از مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان را ساختمان های محل فعالیت دانست و افزود: هم اکنون ساختمان محل فعالیت کتابخانه ی عمومی شهر رودبار جوابگوی این حجم از افراد را ندارد و فرسوده است که در تلاشیم در آینده نزدیک ساختمان جدید احداث شود و مشکلات این نهاد مهم فرهنگی برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه رسماً دو کتابخانه در سطح شهرستان داریم و گفت: اگر چه رودبار شهرستانی گسترده و جمعیت آن زیاد می باشد امّا پراکندگی جمعیت داریم؛ به طوری که فاصله برخی از روستاها تا مرکز شهرستان حدود ۱۰۰ کیلومتر است و این از خصوصیات کویر می باشد که می طلبد کتابخانه های بیشتری داشته باشیم تا مردم از امکانات کتابخانه ها محروم نشوند.

,

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی رودبار با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و زیربنای انقلاب فرهنگی آگاهی و زیربنای آگاهی کتاب است، خواستار به رسمیت شناختن کتابخانه ها به صورت کشوری و اصلاح قوانین مدیریت کتابخانه های عمومی شد و گفت: بیشتر مشکلات کتابخانه ها به علت جدا شدن از وزارت ارشاد است.

,

رییس انجمن کتابخانه های شهرستان گفت: شهرداری ها باید درصدی از درآمد سالیانه خود را به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهر خود واریز نمایند که در سال ۱۳۴۴ همراه با تأسیس کتابخانه ها این سهم یک و نیم درصد بوده است. در دهه ۵۰ این قانون منتفی شد و در سال ۸۲ که قانون تأسیس نهاد کتابخانه ها مصوب شد حداقل نیم درصد از درآمد شهرداریها باید به نهاد کتابخانه ها پرداخت شود.

,

مدیر اداره کتابخانه های شهرستان در این جلسه از مسئولان و سایر اعضای انجمن با اداره کتابخانه تشکر نمود. وی ادامه داد: تعداد اعضاء کتابخانه های شهرستان ۳۴۵۰ نفر میباشد. شهرستان۱۲۱هزارنفری رودبار جنوب در۳۳۰کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه