اخبار داغ

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده در چرخه کشاورزی رودبارجنوب

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده در چرخه کشاورزی رودبارجنوب
شهرستان رودبارجنوب با دارا بودن رتبه دوم سطح زیر کشت کنجد در کشور هنوز از وجود صنایع تبدیلی در رابطه با این محصول بی بهره است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، نبود صنایع تبدیلی مناسب محصول کنجد در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان موجب شده که این محصول را دلالانی از استان های مجاور به صورت فله ای از کشاورزان خریداری و با برند و ارزش افزوده در آن استان ها به بازارعرضه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

شهرستان رودبارجنوب رتبه دوم سطح زیر کشت کنجد در کشور را داراست ولی هنوز از وجود صنایع تبدیلی در رابطه با این محصول بی بهره است.این در حالیست که تا پایان سال ۹۶نزدیک به ۱۰هزار هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت کنجد رفته است و مسئولان امیدوارند این رقم در سال ۹۷به ۱۲هزارهکتار افزایش یابد.

,

صنایع تبدیلی کوچک راهکاری برای توسعه اقتصادی روستاها

, صنایع تبدیلی کوچک راهکاری برای توسعه اقتصادی روستاها,

یکی از راه های کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری تولید؛ استفاده از ظرفیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی موجود در روستاهای شهرستان رودبارجنوب است.

,

سالاری یکی از کنجد کاران رودباری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به مدت دوسال است که کارخانه روغن گیری کنجد که به همت بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج راه اندازی شده است مقداری از کنجد این شهرستان را خریداری می کند،امیدواریم  مسئولان پیگیری کنند تا کارخانه صنایع تبدیلی در شهرستان رودبارجنوب راه اندازی شود ،این کار موجب برطرف شدن مشکل کشاورزان و اشتغال جوانان نیز شود.

,

این کشاورز رودباری اظهار داشت: امروزه در روستاهای ما افراد تحصیلکرده و ماهری حضور دارند که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد و با ایجاد اشتغال مانع مهاجرت این افراد به شهر شد.

,

نتیجه تصویری برای کنجد و نبود صنایع تبدیلی

, نتیجه تصویری برای کنجد و نبود صنایع تبدیلی,

وی ادامه داد: اگر صنایع کوچک خرد روستایی در حاشیه روستاها ایجاد شود، هم باعث رونق اقتصادی می شود و هم مقیاس یادگیری روستائیان در موضوعات مهارتی بالا می رود، یعنی از یک کارگر ساده تبدیل می شوند به یک کارگر مهارتی و مولد فرصت شغلی که یکی از بهترین راه های آن تکیه بر صنایع تبدیلی کوچک و تکمیلی در مقیاس خرد است.

,

سالاری افزود: محصولات این منطقه شامل حنا، کنجد، خیار گوجه، هندوانه و گندم که دارای رتبه های کشوری از لحاظ تولید می باشند اما به علت عدم نبود صنایع تبدیلی، به صورت خام و با قیمت بسیار پایین و با روش سنّتی در شهرهای دیگر فرآوری می شوند و به کشورهای دیگر صادر می شود.

,

شایان ذکر است که شهرستان رودبارجنوب با بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت د جنوب استان کرمان واقع شده است که شغل ۷۰درصد آنها کشاورزی است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه