اخبار داغ

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

مسئولین نظام با اتحاد و همدلی مقابل آمریکا بیاستند/ایران به کشورهای اروپایی هم خوش بین نباشد

مسئولین نظام با اتحاد و همدلی مقابل آمریکا بیاستند/ایران به کشورهای اروپایی هم خوش بین نباشد
کمالی پور با تأکید بر اینکه در مقابل اقدام ترامپ باید ایستادگی کرد، گفت:پاسخ این کشور را خواهیم داد و همه مسئولین نظام باید با اتحاد و همدلی راه مقابله با آمریکا را در پیش بگیرند و آینده ازآن کسانی است که اخلاق و قانون را رعایت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی کمالی پور عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص لغو برجام توسط رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مکررا به قابل اعتماد نبودن آمریکا تأکید داشتند، اظهار کرد:امروز هم با خروج این کشور از برجام این مسئله به اثبات رسید که آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه دولت آمریکا در زمینه حقوق بین الملل مرتکب نقض عهد شده است، ادامه داد: بر همین اساس باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد و دستگاه دیپلماسی ایران می تواند در دادگاه بین المللی از این کشور به دلیل عدم وفای به عهد و رعایت تعهدات مندرج در توافق نامه شکایت و ادعای خسارت کند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطمئنا دیگرهیچ کشوری حاضر به انعقاد قرار داد با آمریکا نخواهد بود؛ چرا که زمانی که آمریکا قرار دادی را امضا می کند و به راحتی از آن خارج می شود دیگر هیچ شکی وجود ندارد که برای دیگر کشورها نیز چنین شرایطی را پیش خواهد آورد.

,

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکبد بر اینکه به حتم شاهد انزوای دولت امریکا خواهیم بود، بیان کرد: ممکن است در کوتاه مدت نوساناتی را در روابط بین الملل و دنیا داشته باشیم؛ اما دیگر کشورهای دنیا هم بدانند که اگر با آمریکا در این مسئله همراهی کنند در آینده نه چندان دور این اتفاق برای خود آنان رخ خواهد داد.

,

کمالی پور با بیان اینکه تمامی کشورهای دنیا باید این حرکت غیر اخلاقی و غیر قانونی ترامپ را نکوهش کنند و در مقابل این کشور بیایستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اهداف و آرمان هایی که دارد هرگز زیر سلطه بیگانگان نخواهد رفت و این مسئله را در میدان عمل ثابت کرده است.

,

وی با تأکید بر اینکه در مقابل اقدام ترامپ باید ایستادگی کرد، اذعان کرد: پاسخ این کشور را خواهیم داد و  همه مسئولین نظام باید با اتحاد و همدلی راه مقابله با آمریکا را در پیش بگیرند و آینده ازآن کسانی است که اخلاق و قانون را رعایت می کنند.

,

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ادامه برجام با کشورهای دیگر رویکرد مناسبی است یا خیر، گفت: به آن کشورها نیز خوشبین نیستم ممکن است که علی الظاهر عدم همکاری با آمریکا داشته باشند ولی آنها منافعشان در گرو همکاریشان با این کشور است و اگر امریکا بخواهد تحریم ها را ادامه دهد و شرکت های اروپایی که با ایران ارتباط دارند تحریم کند؛ ایران با ارتباط با آن چهار کشور چیزی به دست نخواهد آورد.

,

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: ما باید راه خودمان را انتخاب کنیم و سرگم کشورهای دیگر نشویم؛هر کشوری که خواست با ایران ارتباط برقرار کند و هر کشوری که نخواست ایراد ندارد؛ و ما باید کار خودمان را انجام دهیم و خوشبین به امریکا و کشورهای اروپایی نباشیم.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه