اخبار داغ

کمیته امداد کُردستان به چه کسانی کمک می‌کند؟

کمیته امداد کُردستان به چه کسانی کمک می‌کند؟
کمیته امداد در سرفصل‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و مسکن به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی  عنوان کرد: با توجه به وظایف و مسئولیت ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، نهاد کمیته امداد مسئولیت حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را بر عهده دارد و با ارائه خدمات مختلف در سرفصل‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و مسکن از مددجویان خود حمایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی ,

 

,

وی افزود: کمیته امداد استان کردستان هم‌اکنون 110 هزار نفر و در قالب 65 هزار خانوار در سطح این استان را تحت حمایت خود قرار داده است که 44 هزار خانوار مستمری‌بگیر و 21 هزار خانوار نیز به‌صورت چند خدمتی تحت حمایت قرار دارند.

,

 

,

شیخی زاده بابیان اینکه یکی از گروه‌هایی که تحت حمایت این نهاد قرار دارند، زنان سرپرست خانواری هستند که فاقد هرگونه منبع درآمد می‌باشند و نیازمند خدمات حمایتی کمیته امداد هستند، گفت: هم‌اکنون 25 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد استان کردستان بهره‌مند هستند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه کودکان یتیم و همچنین کودکانی که به دلیل بیماری و سایر مشکلات سرپرست، نیازمند کمک هستند از دیگر افرادی هستند که کمیته امداد به آنها کمک می‌کند، گفت: بیماران زمین‌گیر و افراد ازکارافتاده نیز که فاقد هرگونه منبع درآمد باشند و از سوی سایر سازمان‌های حمایتی پوشش داده نشوند نیز می‌توانند از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

,

 

,

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: گروهی دیگری از افراد که جزو جامعه مددجویی کمیته امداد هستند افراد نیازمند پیر و سالمند بالای 60 سال سن هستند.

,

 

,

وی افزود: کمیته امداد در نخستین مرحله به شناسایی افراد نیازمند اقدام می‌کند و بعد از استعلام برای عدم دریافت حقوق و مزایای فرد از سایر سازمان‌ها و همچنین در صورت نیاز به انجام کمیسیون پزشکی و انجام تحقیقات لازم و تایید احراز نیازمندی افراد، درنهایت فرد موردنظر به چرخه حمایت کمیته امداد ورود پیدا می‌کند.

,

 

,

شیخی زاده ادامه داد: بعد از بررسی‌های لازم و احراز شرایط نیازمندی افراد، متناسب با وضعیت مددجویان برنامه‌ریزی لازم جهت تحت حمایت قرار گرفتن فرد برای مدتی معین با نگاه توانمندسازی از محل ایجاد شغل و منبع درآمد صورت می‌گیرد.

,

 

,

شیخی زاده افزود: 25 هزار زن سرپرست خانوار، هفت هزار کودک یتیم و نیازمند، هزار و 700 بیمار صعب‌العلاج و 46 هزار سالمند بالای 60 سال سن جزو جامعه مددجویی کمیته امداد استان کردستان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه