اخبار داغ

مواظب مسمومیت با گیاهان سمی در بهار باشید

مواظب مسمومیت با گیاهان سمی در بهار باشید
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه با آغاز فصل بهار میزان مصرف گیاهان بهاری در میان شهروندان افزایش می‌یابد، نسبت به دقت در مصرف گیاهان هشدار داد و گفت: شهروندان در هنگام حضور در طبیعت از خوردن گیاهان و قارچ ‌های خودرو اجتناب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه با آغاز فصل بهار میزان مصرف گیاهان بهاری در میان شهروندان افزایش می‌یابد، نسبت به دقت در مصرف گیاهان هشدار داد و گفت: شهروندان در هنگام حضور در طبیعت از خوردن گیاهان و قارچ ‌های خودرو اجتناب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

کامبیز حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با ذکر این‌که تشخیص گیاهان و قارچ‌های سمی از انواع بی‌خطر بسیار مشکل است، افزود: این‌که گیاهان یا قارچ‌ها توسط جانوران مصرف می‌شود، دلیل بر سلامت و غیرسمی بودن آنها نیست.

,

 

,

وی با تأکید بر این‌که والدین هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب کودکان باشند تا توسط گلها و گیاهان سمی مسموم نشوند، گفت: باید توجه داشت که در برخی موارد تماس پوست با برخی از این گیاهان مانند گزنه و یا به دهان بردن آنها مانند دیفن باخیا و خرزهره منجر به مسمومیت شدید می‌شود.

,

 

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به این‌که نخستین اقدام در هنگام بروز مسمومیت‌ها حفظ خونسردی اطرافیان فرد مسموم شده است، تصریح کرد: اگر بیمار هوشیار بود با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره‌های 1490 یا 190 و یا اورژانس 115 تماس گرفته و در خصوص اقدامات بعدی سؤال کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد مسموم هوشیار نبود از ایجاد استفراغ در فرد مسموم خودداری کنید و سریعاً مسموم را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه