اخبار داغ

نخستین کنفرانس ملی باستان شناسی هورامان برگزار می شود

نخستین کنفرانس ملی باستان شناسی هورامان برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از برگزاری نخستین کنفراس ملی باستان شناسی هورامان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، نخستین کنفرانس ملی باستانشناسی هورامان در روز یکشنبه 23 اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار می شود . سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در این باره اظهار داشت : هدف از برگزاری این کنفرانس ملی ارائه نتایج پژوهش های باستانشناسی نجات بخشی در محدوده سد داریان در شهرستان سروآباد است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


او اظهار کرد: در این کنفرانس تعداد 12 سخنرانی ارایه می شود که به کشفیات دوره های مختلف باستانشناسی از دوران پارینه سنگی، دوره های روستانشینی و عصرآهن تا سده های اخیر می پردازند. علاوه بر این، نتایج بررسی های زمین شناسی، زمین ریخت شناسی و قوم باستانشناسی که در محدوده سد داریان انجام شده نیز ارائه می شود.

,
,


مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با مهم ارزیابی کردن این کنفراس ملی در راستای معرفی منطقه هورامان و استان، افزود: در این کنفرانس رئیس پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس کل موزه ملی ایران و پژوهشگرانی از بخشهای مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراکز پژوهشی کشور حضور خواهند داشت.

,
,


 وی در ادامه گفت : این کنفرانس با همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج و با همکاری پژوهشکده باستانشناسی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پژوهشکده کردستان شناسی و دانشگاه کردستان برگزار می گردد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه