اخبار داغ

تلاش حامیان دولت برای انحراف افکار عمومی؛

از روحانی و ظریف عذرخواهی کنید!/ حرفِ منتقدان برجام چه بود؟

از روحانی و ظریف عذرخواهی کنید!/ حرفِ منتقدان برجام چه بود؟
اینکه گروهی از سیاسی‌ها هنوز به ذات آمریکایی‌ها پی نبرده‌اند، نشان از حقارت حیات سیاسی‌شان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و تحقق پیش‌بینی منتقدان این توافق‌نامه در سال‌های اخیر، یادداشت یکی از فعالان اصلاح‌طلب در فضای رسانه‌ای بازتاب زیادی یافت و در کانال‌های تلگرامی حامی دولت منعکس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

عبدالزهرا شاهرودی نوشت: «حالا که معلوم شد برجام مخالف منافع آمریکا بوده و به قولِ ترامپ همه منافع ایران را تامین کرده است و باز به قول او این محمد جواد ظریف بود که طرف آمریکایی را به «دادن امتیاز فراوان» وادار کرد، بیایید از روحانی و ظریف حلالیت بطلبیم و بابت نسبت‌های ناروایی که در طول این سال‌ها به ایشان دادیم، از خدای متعال طلب بخشش کنیم!»

,

همانطور که از مفهوم این یادداشت کوتاه پیداست، رسانه‌هایی که تا دیروز در جهت تامین منافع حزبی‌شان با تیترهای «صبح بدون تحریم»، «امضاء کری تضمین است»، «برجام را خدا آورد»، «ناراحتی کاسبان تحریم» و جمله‌هایی از این دست به ملت دروغ می‌گفتند، حالا نیز با تکیه بر سخنانِ فرد دیوانه مآب و بی‌ثباتی چون ترامپ می‌گویند برجام به نفعِ ایران بود!

,

صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور گواهی بر نقض این ادعاست که صریحاً گفت در طول دو سالی که از اجرای برجام می‌گذارد عملاً آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و از سویی دیگر شرایط یک سال اخیر بهتر از هرچیز دیگری نشان می‌دهد برجام تا چه حد توانسته است بر اقتصاد ایران تاثیر مثبت گذاشته و گره‌های مردم را بگشاید.

,

مقصود نگارنده بازنشر وعده‌های دروغینِ مسئولان و نسیه‌های برجامی نیست بلکه اشاره به انحرافی است که گروهی از رسانه‌ها جهت حفظ آبروی سیاسی‌شان درصدد ایجاد آن هستند. چنانچه به مواضع منتقدان برجام از زمان آغاز مذاکرات تا وهله‌ی تصویب آن نگاه کنید، می‌بینید منتقدان بیشتر بر مبنای عدم اعتماد به آمریکا و عدم تحقق قول‌هایی که آنان در قبال اعمال محدودیت‌های هسته‌ای داده‌اند، با برجام مخالفت کرده‌اند.

,

از سویی دیگر یکی از ایرادات اساسی منتقدان برجام به مفاد توافق‌نامه‌ای بود که هیچ‌گونه تضمینی را برای جلوگیری از فروپاشی و تحقق بند به بند مفاد آن پیش‌بینی نکرده بود و حال بعد از گذشت بیش از 2 سال آنچه منتقدان از آن نگران بودند اتفاق می‌افتد.

,

علی‌ایحال نباید در عرصه‌ی کنونی کسانی را که در دفاع از برجام و دولت تحلیل‌هایی آبکی و سطحی به خورد ملت می‌دهند را مذمت کرد، آنان چاره‌ای جز پاک کردن افتضاحی که به بار آورده‌اند با چنین ادبیاتی ندارند و حال ملت باید به‌سبب تلف شدن 5 سال از وقت دولت و نظام، عدم فروپاشی دیوار تحریم‌ها، بالا و پایین شدن قیمت دلار به واسطه‌ی شوک‌های برجامی و مسایل از این دست از ظریف و روحانی عذرخواهی کنند!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه