اخبار داغ

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان مطرح کرد:

پروژه میدان میوه و تره‌بار همدان در گیر و دار آئین نامه/سرمایه‌گذار خواستار پیش‌فروش تعدادی از غرفه‌ها

پروژه میدان میوه و تره‌بار همدان در گیر و دار آئین نامه/سرمایه‌گذار خواستار پیش‌فروش تعدادی از غرفه‌ها
پروژه میدان میوه و تره بار از جمله پروژه هایی است که سال 95 مطرح و اجرای آن از اواخر همان سال آغاز شد اما متاسفانه هنوز هم به گفته برخی مسئولین در گیر و دار آئین نامه های اجرایی است و انگار قرار است قصه پردرد پروژه های نیمه کار برای این پروژه نیز تکرار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اجرای پروژه مذکور در زمینی با زیربنای ۹۳ هزار مترمربع پیش‌بینی و اجرا و بهره برداری آن طی بازه زمانی 42 ماهه با هزینه اولیه 175 میلیارد تومان تعریف شد که اکنون با گذشت بیش از یک سال از آغاز اجرای این پروژه برخی مسئولان شهری از میزان پیشرفت کار در پروژه ابراز نارضایتی می‌کنند که این نارضایت‌ها علل مختلفی داشته و به منظور تسریع در انجام کار باید علل بررسی و رفع آنها در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نارضایتی‌ها در حالی ابراز می‌شود که فروردین ماه سال گذشته شهردار سابق همدان در بازدید از این پروژه عنوان کرد: خاکبرداری از این پروژه در حال انجام است به گونه‌ای که ۲۱۸ کیلومتر راه دسترسی ایجاد شده است.

,

سید مصطفی رسولی سایت میدان میوه و تره‌بار را براساس نقشه طراحی شده شامل ۱۷۰ غرفه یک ماشینه تا چهار ماشینه، دارای دو سردخانه هر یک با مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ و ۶۰۰ مترمربع در داخل سایت، با در نظر گرفتن صنایع تبدیلی با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر، سایت اداری، پمپ بنزین، مسجد، خدمات رفاهی و غرفه‌های ویژه دستفروشان در کنار سایت اصلی دانسته بود.

,

با وجود تأکید رسولی بر تشکیل دفتر فنی در محل سایت و برگزاری جلسات به صورت هر 15 روز یک بار به لحاظ پیشبرد پروژه در این دفتر و تأمین 125 میلیارد تومان از هزینه اولیه توسط سرمایه گذار اما با گذشت بیش از یک سال صدای نارضایتی‌ها به گوش می‌رسد که این امر نیازمند بررسی و رسیدگی بیشتر است.

,

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع اظهار کرد: قرارداد پروژه میدان میوه و تره بار به صورت سرمایه‌گذاری منعقد شده و سرمایه‌گذار نقش اجرا و طراحی را متولی است.

, نافع ,

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه متأسفانه با گذشت یک سال از انعقاد قراداد این پروژه پیشرفت فیزیکی آن مورد رضایت نیست، گفت: بازدید اخیر از پروژه بخشی به نقشه‌های اجرایی مرتبط بود که اکنون این موضوع با ایجاد تغییراتی درمکانیزم نظارتی و کارفرمایی پروژه حل شده است.

,

وی تغییرات در مکانیزم نظارتی و کارفرمایی پروپزه را توسط شهرداری با تغییر از سازمان میوه و تره بار به عنوان متولی بخش کارفرمایی با واگذاری به معاونت فنی و ترافیکی شهرداری دانست و بیان کرد: مشکل با این تغییر رویکرد حل شد.

,

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: متأسفانه بخش تأمین نقدینگی که سرمایه گذار نیز مدعی است در تأمین آن مشکلی ندارد اکنون مسئله است؛ یک آئین نامه در قرارداد پیش‌بینی شده بود که باید این آیین‌نامه اجرایی شود.

,

وی با بیان اینکه باید ظرفیت قانونی امکان ابلاغ آیین‌نامه را بررسی کنیم، تصریح کرد: پس از بررسی در صورت امکان باید آئین‌نامه فروش را اجرایی کنیم که بخشی از مشکلات سرمایه‌گذار نیز حل شود.

,

رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه در مجموع پروژه پیشرفت رضایت بخشی نداشته است، ادامه داد: در بازدید از پروژه نیز اعلام نگرانی کردیم؛ کاری با یک روش خاص سرمایه‌گذاری که می‌تواند الگو باشد و نگاه‌ها به این پروژه است با این الگوی سرمایه‌گذاری صورت گرفته نگران هستیم که جواب ندهد.

,

وی با بیان اینکه اهتمام بر این است طی جلسه‌ای موضوعات مربوط به این بخش که سرمایه‌گذار مطرح می‌کند را بررسی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این جلسه بررسی خواهد شد که آیا ظرفیت‌های قراردادی قانونی وجود دارد که به کار بگیریم تا این مشکل حل شود.

,

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در خصوص تغییر سرمایه گذار نیز یادآور شد: اکنون برای پیش داوری زود است؛ سرمایه‌گذار اعتقاد دارد باید با سرمایه‌گذاری تضمینی در آینده داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه سرمایه گذار پروژه میدان میوه و تره‌بار اعتقادش بر این است بخشی از غرفه‌ها را نه به صورت کامل بلکه به صورت درصدی پیش فروش کند، اظهار کرد: سرمایه گذار معتقد است این امر تضمینی می‌شود، آنهایی که در بخشی از این پروژه سرمایه‌گذاری داشته‌اند در آینده تمام هزینه غرفه‌ها را پرداخت و خریداری را انجام دهند.

,

رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه باید از اکنون مشارکت بخشی که مورد نیاز است را در این پروژه به کار بگیریم و بخشی از سرمایه را تأمین کنیم، گفت: این اقدام تضمینی بر خرید غرفه‌ها در آینده نیز می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه