اخبار داغ

آغاز به کار نخستین کنگره ملی نانوفناوری در علوم سلامت

آغاز به کار نخستین کنگره ملی نانوفناوری در علوم سلامت
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اولین کنگره ملی نانوفناوری در علوم سلامت از 19 الی 20 اردیبهشت ماه در راستای آشنایی عموم جامعه با این فناوری و یادآوری اهمیت آن برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،سعید بشیریان امروز در این کنگره با بیان اینکه بحث نانوفناوری موضوعی بسیار مهم و جدی در تمام علوم از جمله علوم پزشکی است، اظهار کرد: نانو فناوری یک رشته جدید نبوده بلکه یک رویکرد جدیدی در تمام رشته ها است که اگر از آن بهره نبرند شکست خواهند خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

بشیریان با تاکید بر اینکه نانو فناوری قسمتی از آینده نبوده بلکه تمام بشریت است، ابراز کرد: در آینده کل بشریت به نانو فناوری گره می‌خورد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه این فناوری اثرات چشمگیری در زندگی بشریت خواهد داشت، تصریح کرد: همانطور که پیش‌بینی شده است تحول شگرفی در بحث نانو از سال 2025 آغاز شده و تا سال 2054  تمام قسمت‌های جامعه را دربر خواهد گرفت.

,

 

,

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همانطور که گفته شده در سال 2045 افراد حتی بدون مراجعه به پزشک می‌توانند از طریق موبایل آخرین وضعیت ژنتیکی خود را تشخیص داده و از اتفاقاتی که در سطح سلول‌هایشان رخ می‌دهد آگاهی یابد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه درحوزه محیط زیست استفاده بسیاری از فناوری نانو شده و در آینده شدت خواهد یافت، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این فناوری لازم است که جامعه ازآن آگاهی یافته و به سمت و سوی او حرکت کنند.

,

 

,

بشیریان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در راستای نانوفناوری عملکرد قابل توجهی داشته یادآور شد: 120 طرح تحقیقاتی و 170 مقالع در این زمینه چاپ شده است.

,

 

,

وی در پایان اظهار کرد: طی تحقیقاتی که انجام شده میزان آسم و آلرژی و حساسیت‌های فصلی در استان همدان بیشتراز دیگراستان ها است بنابراین برای یافتن علت این موضوع کارگروهی متشکل از متخصصین مختلف در12 رشته از دانشگاه‌های علوم پزشکی، صنعتی شریف و بوعلی سینا دعوت کرده‌ایم تا هرکدام از دیدگاه خودشان موضوع را بررسی کنند از آنجایی که این پروژه بسیار مهم و جدی است برای آن 5 تا 10 سال زمان نیاز داریم.
 

,
,

انتهای پیام/

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه