اخبار داغ

در نشست کار گروه رفع موانع تولید چه گذشت؛

از عدم وجود مکان تعمیر ادوات کشاورزی تا تاکید فرماندار بر تقویت بخش خصوصی

از عدم وجود مکان تعمیر ادوات کشاورزی تا تاکید فرماندار بر تقویت بخش خصوصی
فرماندار دهگلان در نشست کارگروه رفع موانع تولید کارخانجات و کارگاهای تولیدی بر تقویت بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، نشست کار گروه حل رفع موانع تولید و حل مشکلات کارگاه تعمیر ادوات کشاورزی، تراشکاری، شرکت سابینا و واحد مرغداری زاگرس عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری دهگلان برگزار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,


  در این نشست مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان حسن توجه فرماندار دهگلان جهت رفع مشکلات  این واحدها در راستای ایجاد اشتغال شهرستان را قابل تقدیر دانسته و اینکار رامایه دلگرمی و امید به تولیدی کنندگان شهرستان عنوان نمودند.


 در ادامه جمال ارشدی فرماندار دهگلان با تاکیدبر تقویت بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری گفت: نگاه ما بیشتر متوجه بخش خصوصی است و در این راستا برای حل مشکلات تولید کنندگان تلاش می شود.


 مفاخری مدیر واحد تعمیرات ادوات کشاورزی شهرستان در ادامه ضمن نگرانی از عدم وجود مکان تعمیر ادوات کشاورزی گفت: حدود 28 هزار دستگاه  ادوات کشاورزی در شهرستان وجود دارد که کشاورز در صورت نیاز به تمعیر این اداوات باید به استان همدان تردد کند.


 وی افزود: سالیانه مبلغی هنگفت سرمایه این شهرستان در شهرها واستانهای همجوار خرج می شود که ازدست رفتن سرمایه در خارج از شهرستان باعث ازدست دادن توانمندی و  بالا رفتن آمار بیکاری می شود.


 مفاخری با اشاره به مشکل اصلی برای مکان تعمیرگاه که صدرو مجوز وتمدید آن است خواستار حل این مشکل شد و گفت
: در حال حاضر برای 2 نفر درکار گاه ایجاد اشتغال نموده ام اگر در این راستا حمایت شوم برنامه ای مدون برای توسعه ریخته گری و قالب ریری دارم که زمینه اشتغال چند دیگر فراهم خواهد شد.


 ارشدی فرماندار دهگلان برای حل این مشکل از رئیس ادراه صنعت، معدون وتجارت خواستار شفاف سازی برای حل  این مشکل شد.


  اختری در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه این واحد تمام استعلام را اخذ نموده است اما مصوب و تایید شهرستان برای تمدید مجوز لازم است و تا زمانی مجوز تاسیس تمدید نشود هیچکدام از استعلامات کارایی ندارند که مدیر این واحد باید قبل از هرکاری  اقدام به مجوز تاسیس می کرد.


 فرماندار دهگلان با توجه به ضرورت شهرستان به این واحد تولیدی خواستار راه حل مشکل شد و از رئیس صنعت خواست که بحث توسعه آن مد نظر قرار گیرد و با همان متاز اولیه شورع بکار نماید و  بر این مسئله  تاکید کرد.

 

کار گاه تراشکاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی


 کیوان احمدی مدیر کار گاه تراشکاری ماشین آلات وادوات کشاوری نیز با ابراز نگرانی ازاینکه  این کار گاه در خیایبان آزادی مستقر است و باعث مزاحمت برای ساکنان می شود که باید به خارج شهر منتقل شود  و زمین تعیین و جواز تاسیس آن دریافت شده که با ممانعت منابع آب شهرستان رو برو شده است.


 وی افزود: در حال حاضر 4 نفر مشغول کار هستند که در صورت توسعه برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می شود.


احمدی گفت: این کار گاه به آب نیاز ندارد و تنها 20 لیتر آب در روز برای ما کفایت می کند و خواستار رفع این مشکل شد.


 مجتبی غلامی مدیر منابع آب شهرستان دهگلان ضمن تشریح این مشکل گفت: با توجه به کسری مخزن هر گونه افزایش ممنوع است  و بر اساس قانون برای  بالای 2 کیلومتر می توانیم  آب را تامین کنیم که این کار گاه  زیر 2 کیلومتر است و باید آبفای این مشکل را حل نماید.


 
شرکت ستاره زیویه (تولید کننده کیک و کلوچه )


 نماینده این شرکت ضمن درخواست از فرماندار برای تحول شرکتهای شهرک صنعتی گفت: متاسفانه تعداد بسیاری از شرکتها در آستانه تعطیل شدن هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر 39 نفر دراین شرکت مشغول بکار هستند که هنوز حقوقو 5 ماه را دریافت نکرده اند و این به علت مشکل مالی شرکت بوده است.


نماینده شرکت سابینا مشکل اصلی شرکت را واحدهای خدمات و مالیات دانست و گفت:در شرایطی که ما نتواسنتیم حقوق معوق 5 ماهه کارگران راپرداخت کنیم مجبور به پرداخت 11 میلیون بدهی پول گاز شدیم که در صروت عدم پرداخت با قطعیگاز و تعطیلی کارخانه مواجه می شدیم.


 وی مشکل دوم این واحد تولیدی را مالیات دانست و اظهار داشت: پرونده های مالیاتی زمانی که به مرحله تشخیص می رسد  متاسفانه دست بالا گرفته می شود که باید در برگه تشخیص جلو اینکار گرفته شود.


نماینده شرکت سابینا با اشاره به مشکل مشکل بدهی گفت: این شرکت با بدهی یک میلیارد و 200 میلیون تومان رو بروشده که هنوز نتوانتسیم قسطها را پرداخت کنیم.


 تاتلی رئیس اداره مالیات شهرستان گفت: مشکل اصلی توسط مدیر ایجاد شده در حالیکه اگر اسناد، مدارک و اظهار نامه مالیاتی تکمیل باشد از معافیت 10 ساله مالیاتی برخوردارند حتی اگر میلیاردها تومان فروش داشته باشند در حالیکه مدیر شرکت معتقد به مدارک و اسناد نبوده بلکه معتقد به روش سنتی است.


فرماندار دهگلان ضمن بیان مشکلات این شرکت گفت: نگاه من  بیشتر به حوزه تولید و تقویت بخش خصوصی است زیرا در بخش خصوصی بیشتر ایجاد اشتغال خواهد شد.


وی افزود: با توجه به اختیارات در حوزه شهرستان می توانیم درصد حل این مشکل برآییم و اگر مشکل هم مربوط به استان باید از طریق مذاکره حل شود.


 ارشدی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی و تولید کنندگان شهرستان گفت: به دستگاهها دولتی اعلام شده که از تولیدات داخلی لستفاده شود.


 مشکل خط گاز رسانی واحد مرغداری زاگرس در روستای آلی پینک


 مدیر واحد مرغداری شرکت زاگرس با اشاره به مشکل خط انتقال گاز به این واحد گفت:  پروسه اداری این واحد حل شده اما مشکل عمده ما مالکان کشاورزان روستای الی پینگ هستند که مانع انتقال خط گاز رسانی به این واحد می شوند.


 وی  افزود: ما برای حل این مشکل حاضر به پرداخت خسارت به کشاورزان این مسیر هستیم و اگر مشکل ما حل نشود شرکت نفت باید سوخت این واحد را تضمین کند.


مدیر شرکت زاگرس گفت:  درحالیکه 14 نفر نیروی کار این واحد از همین روستا هستند و با وجود 6 ماه تعطیلی حقوق آنان به صورت کامل نیز پرداخت شده است.


 خاطری رئیس شرکت گازگفت: دهگلان با توجه به اینکه این طرح ملی نیست و شخصی است و حل و رفع معارض به عهده متقاضی است و تا کل مجوز به شرکت گاز ارائه نشود نمی توانیم استارت اینکار را بزنیم.


  فرماندار دهگلان در پایان با ارائه پیشنهادی گفت: در هر صورت باید حل واحدهای تولیدی حل شود اگر درحوزه شهرستان باشد باید در شهرستان و اگر مربوط به استان باشد باید از طریق مذاکره درصدد حل مشکلات تولیدکنندگان باشیم زیرا وظیفه ما کمک به بخش خصوصی است که اگر فعالیت بخش خصوصی بیشتر شود میزان فرصت شغلی نیز بیشتر خواهد شد.


انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کار گاه تراشکاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شرکت ستاره زیویه (تولید کننده کیک و کلوچه ),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  مشکل خط گاز رسانی واحد مرغداری زاگرس در روستای آلی پینک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه