اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی:

معاینه فنی متولی ندارد و به نظر می‌رسد قوانینش بی‌اعتبار است/اسکانیا رفع ایراد کرد/ مسئله تروریست‌ها و تکفیری‌ها در حوزه کاری وزارت اطلاعات است

معاینه فنی متولی ندارد و به نظر می‌رسد قوانینش بی‌اعتبار است/اسکانیا رفع ایراد کرد/ مسئله تروریست‌ها  و تکفیری‌ها در حوزه کاری وزارت اطلاعات است
فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه معاینه‌ فنی به مضحکه‌ای تبدیل شده است، گفت: قضیه اسکانیا نشان داد راه‌های غیرمتعارف به ناجا بسته است. اسکانیا هم عیب و ایراد را پذیرفت و رفع ایراد کرد؛ این کار هم برای خودشان خوب بود و هم برای اعتبارشان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست فصلی رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اوج سفرها در شهریورماه اظهار داشت: سه هفته زمانی را که در پیش داریم سفرها اوج خود را طی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصور می‌کردیم افزایش قیمت سوخت تأثیری در سفر بگذارد، اما دیدیم که قیمت‌ها مسیر خودشان را می‌روند و مردم هم مسیر خود را و پارامتر افزایش سوخت مانعی برای سفرها نشد.

,

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: وقتی در جاده‌ای ترافیک رخ می‌دهد همه نگاه‌ها متوجه ناجا می‌شود، در حالی که در مقاطعی مثل عید فطر، کل ظرفیت راه اشباع شده بود و مسئله تصادف و اینها نبود.

,

وی گفت: در جاده‌های شلوغ و کوهستانی باید از موتورسیکلت استفاده شود، البته بالگرد نیز وجود دارد اما باید توان تولید را حداکثری کرد و وقتی که راهی وجود ندارد از دست پلیس کاری برنمی‌آید.

,

سردار احمدی مقدم ادامه داد: تا پایان سال بین 5 تا 6 میلیون مسافر خارجی نیز خواهیم داشت که بر همین اساس باید در بار ترافیکی کار کرد و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه وارد شوند چرا که راهنمایی و رانندگی در جهت تسهیل عبور و مرور و ارائه قوانین و مقررات گام برمی‌دارد.

,

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که ما فاقد مدیریت یکپارچه ایمنی هستیم، گفت: ما چند راهکار ارائه دادیم تا امسال 20 درصد تصادف و کشته‌ها را کاهش دهیم.

,

وی به کنترل رفتار رانندگان پرخطر اشاره داشت و گفت: باید محرکی ایجاد شود که متخلفان، خلاف برایشان هزینه‌بر شود.

,

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که 6 هزار نقطه درون و برون‌شهری پرخطر و حادثه‌خیز داریم، گفت: حلقه مفقوده، مدیریت ایمنی است.

,

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: وقتی قضیه تحریم پیش می‌آید، ارتقای کیفیت خودروها را به تأخیر می‌اندازد اما نباید دستاویزی برای فرار از قانون باشد.

,

وی گفت: در پنج ماهه اول سال، شماره‌گذاری خودروهای نو 50 درصد افزایش یافته، یعنی از چالش‌ها عبور کردیم.

,

احمدی‌مقدم به قضیه اسکانیا پرداخت و اظهار داشت: شرکت اسکانیا عیب و ایراد را پذیرفتند و رفع ایراد کردند و این کار هم برای خودشان خوب بود و هم برای اعتبارشان.

,

فرمانده نیروی انتظامی گفت: رفع عیب‌های مذکور نشان داد که راه‌های غیرمتعارف به ناجا بسته است و جز قانون چیزی به ناجا راه ندارد و در ثانی این ظرفیت رفع ایراد وجود داشت اما آقایان وقتشان را تلف کردند.

,

وی به بحث امداد در کشور پرداخت و گفت: معلوم نیست متولی امداد در کشور کیست.

,

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: افزایش جریمه متخلفان با اینکه تکلیف قانونی بود 6 ماهی است در کمیسیون هیات دولت متوقف مانده و این طرح می‌توانست به عنوان محرک در کنار رفتار موثر باشد.

,

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما باید تمام تلاش‌های خود را برای شهریور که بار سفر زیاد است بگذاریم چرا که اگر قله را کنترل کنیم می‌توانیم در آمار کل سال اثر بگذاریم.

,

سردار احمدی‌مقدم به بار ترافیکی شهرها در آغاز سال تحصیلی اشاره داشت و گفت: 25 تا 30 درصد در آغاز سال تحصیلی به بار ترافیک شهرهای بزرگ افزوده می‌شود.

,

وی افزود: البته با توجه به کوتاه شدن روز و سفرهای کاری آمار تجربی نشان داده که در ساعاتی از روز به اندازه 30 تا 50 درصد افزایش بار ترافیکی در شهرهای بزرگ را خواهیم داشت.

,

فرمانده نیروی انتظامی به معاینه‌فنی خودروها پرداخت و گفت: معاینه فنی متولی ندارد و به نظر می‌رسد قوانینش بی‌اعتبار است و تمامی مراکز صدور معاینه‌فنی بی‌اعتبارند.

,

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: باید مراکزی که بدون معاینه برگه می‌دهند درشان را ببندیم و ما به عنوان ضابط دستگاه قضا می‌توانیم جلوی آن را بگیریم و معاینه‌ فنی نباید وسیله‌ای برای کسب درآمد باشد یعنی پول بگیرند و برگه بدهند.

,

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هم مجلس و هم دولت باید برای مدیریت آن فکر کنند؛ در کشورهای توسعه یافته خودرو اگر تصادف کند باید بعد از تصادف و تعمیر به معاینه‌فنی برود.

,

سردار احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول امسال 55 هزار دستگاه خودروی فرسوده خارج شده‌اند که این خروج 5 برابری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که تا پایان سال به 200 هزار خودرو می‌رسد.

,

احمدی مقدم در پایان در جمع خبرنگاران در خصوص عبدالرئوف ریگی گفت: این مسائل مربوط به حوزه ما نمی‌شود و وزارت اطلاعات مسئول پرونده تکفیری‌ها و تروریست‌ها است.

,

فرمانده نیروی انتظامی در مورد شناسایی 6 هزار نقطه پرحادثه در کشور گفت: وقتی قانون تکلیف کرد که سهم راه،‌ خودرو و راننده در خسارات ناشی از تصادف مشخص شود اگر کارشناسان می‌خواستند تقسیم سهم کنند کار مشکل می‌شد ؛ پلیس راهور کاری کرد که نقاط پرحادثه‌خیز را در جاده‌ها و شهرها شناسایی کند که سهم جاده‌ها 40 درصد و شهرها 60 درصد شده است.

,

وی ادامه داد: با شناسایی این نقاط نوع اصلاح نیز مشخص می‌شود و کارشناسان دادگستری نیز اگر بخواهند سهم دستگاه را مشخص کنند برایشان مطلوب‌تر است.

,

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: رفع این مشکلات مهمترین خواست ماست که با نصب علائم سرعت‌گیر و تابلوها می‌توان رفتار مردم را کنترل کرد.

,

سردار احمدی مقدم با بیان این مطلب که معاینه فنی متولی ندارد گفت: شهرداری غیر متمرکز است و امکانات شهرداری هم کفایت نمی‌دهد و محدود است و ایجاد مراکز فنی مکانیزه یا شدنی نیست یا رعایت استانداردها نمی‌شود و مرکزی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

,

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که در مدیریت معاینه فنی در سطح ملی نیاز به تجدید نظر داریم گفت: موضوع حاکمیتی است باید نظارت داشته باشیم تا هم مقررات و هم استاندارد و هم عملکرد، مورد نظر قرار گیرد چرا که اگر با روش فعلی معاینه فنی صورت بگیرد شدن یا نشدنش فرقی نمی‌کند.

,

وی در پاسخ به سوالی در مورد تقدیم نامه به روحانی گفت:‌ بعد از تقدیم نامه به رئیس جمهور دو بار معاون اول جلسه گذاشتند که هر دو بار به دلیل مواجهی جلسه لغو شد اما انتظار درایم بلافاصله و در کمترین زمان این اهتمام صورت گیرد چرا که از زاویه راهور ما دو سوم زمان عملکردی را از دست داده‌ایم.

,

سردار احمدی مقدم گفت: در جلسات که با وزیر بهداشت و وزیر راه داشته‌ایم خودشان ایده‌هایی داشته‌اند اما ضعف هماهنگی و ابلاغ مشترک مهمترین چالش ماست.

,

این مقام ارشد انتظامی با اظهار تاسف از ارائه آمارهای غیر قابل استناد در مورد ایران و عنوان این که ایران به عنوان پرحادثه‌ترین کشور شناخته شده است گفت: ایران جزء کشورهای پیشتاز در ایمنی کاهش تصادفات و کشته‌شدگان است.

,

وی ادامه داد: ان‌شاالله در ده سال آینده نیمی از تلفات را کاهش دهیم چرا که کشور، پتانسیلی خیلی بیشتر از 50 درصدی را دارد.

,

وی گفت: ایران در یک مقطعی به دلیل کمبود توجه در رتبه خوبی قرار نداشت اما در دهه گذشته کاهش تلفات قابل تقدیر بوده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: شهریور ماه از جمله پرسفرترین و پرحادثه‌ترین ماه‌های کشور است که همکاری و  هماهنگی همه دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

,

این مقام ارشد انتظامی به سفرهای تحصیلی که از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود اشاره داشت و گفت: با توجه به کاهش طول زمان سفر و افزایش سفرهای آموزشی و کاری و فشردگی ترافیک در ساعات انتهایی روز در برخی ساعت‌ها افزایش بار ترافیک را تا 50 درصد داریم.

,

وی همراهی مردم با پلیس را خواستار شد و گفت: تقاضای سفر رو به افزایش است اما بسترهای راه با سرعت افزایش پیدا نمی‌کند.

,

وی در پاسخ به سوالی در مورد احداث کلانتری‌ در شهرک‌های تازه تاسیس گفت: با وزیر راه در این زمینه جلسه داشته‌ایم و هماهنگ شده که در تمام شهرک‌های جدید برای ما مقر احداث شود که بعد از احداث مقر کلانتری، راهنمایی و رانندگی مستقر می‌شوند.

,

این مقام ارشد انتظامی در مورد تحریم بانک قوامین اظهار داشت: برای بررسی حقوقی این موضوع وارد عمل شده‌ایم تا علت را دریابیم چرا که مبادلات ارزی نداریم ولی انتظاری جز عهدشکنی و افزایش فشار از آمریکا نیست.

,

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: واردات خودرو در 5 ماهه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان دو برابر و 98 درصد افزایش داشته که به روند خروج خودروهای فرسوده کمک کرده است.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه