اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

طی دو سال گذشته هیچ بهره ای از برجام نبرده ایم /آمریکا 12 سال اقتصاد وقت اقتصاد کشور ما گرفت

طی دو سال گذشته هیچ بهره ای از برجام نبرده ایم /آمریکا 12 سال اقتصاد وقت اقتصاد کشور ما گرفت
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به لغو برجام از سوی دولت امریکا گفت:اگر عوامل جوسازی بازار کنترل شود هیچ اتفاقی در مسائل اقتصادی ما رخ نخواهد داد؛ این مسائل همگی جوسازی روانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به لغو برجام و اظهارات ترامپ درباره ایران اظهار کرد: این حرکت ترامپ  حتی اگر در برجام می ماند قابل پیش بینی بود و با قرار دادن تحریم ها قصد دارد که به این مسیر ادامه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته هیچ بهره ای از برجام نبرده ایم و دولت های آمریکا و اروپا کشورمان را سر کار گذاشتند، عنوان کرد: از این دولت سازش کارتر پیدا نمی کردند و  فهمیدند که طرفشان چه کسی است؛ در این زمینه حل اختلافی وجود ندارد  که بخواهد به شورای امنیت برسد چرا که شورا هم دست خودشان است و در این بازه زمانی هیچ گونه حل اختلافی صورت نگرفت.

,

شیخی تصریح کرد:به قول وزیر امور خارجه کشورمان یازده بار شکایت به کمیسیون حل اختلاف برده شده است در حالی که این شکایت ها هیچ اثری نداشته؛ اروپاییان و آمریکا با یکدیگر تقسیم کار کرده اند؛ آنها این بازی های دو ساله را با برنامه ریزی انجام داده اند و هم اکنون نیز  سر دولت ایران را کلاه گذاشته اند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور ادامه داد: برای رئیس جمهور کشور ما مناسب نیست که عنوان کند دو هفته مذاکره می کنیم در حالی که این زمان وقت کشی است چرا که اینان نزدیک به دوازده سال است که از ما وقت می گیرند.

,

شیخی با اشاره به دوران مذاکرات دکتر جلیلی ابراز کرد: در آن زمان امتیاز مذاکره در دست ما بود و آنها در موضع انفعال قرار داشتند؛ اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دور دست آنها افتاد و این بلا را سر جمهوری اسلامی آورده شد و در این زمینه مقام معظم رهبری بسیار نصیحت کردند اما آنان نشنیدند و ذلت را پذیرفتند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور با اشاره به اینکه دولت حاضر به اعتراف نیست که پنج سال مردم را سرکار گذاشته است، گفت: اگر عوامل جوسازی بازار کنترل شود هیچ اتفاقی در مسائل اقتصادی ما رخ نخواهد داد؛ این مسائل همگی جوسازی روانی است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است در این رابطه دلالان ارز، طلا و سکه ها را از بازار به منظور ایجاد حباب روانی تخلیه کنند اما در زمینه نظام مبادلات تجاری ، واردات، صادرات و تعاملات اقتصادی کشورمان اتفاق قابل توجهی رخ نخواهد داد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه