اخبار داغ

دبیر علمی همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی:

پذیرش 52 مقاله در همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی

پذیرش 52 مقاله در همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی
دبیر علمی همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی از ارسال ۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد ۵۲ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش، ناصر قادری دبیر علمی همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی چهارشنبه در نهمین همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزارشد، گفت: هشت دوره گذشته این همایش با محوریت تمامی زیربخش های کشاورزی برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش, .,

وی عنوان کرد: امسال تصمیم گرفته شد این همایش تخصصی تر شود و روال آن نسبت به دوره های پیشین تغییر کند.

, .,

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید توت فرنگی در استان مرکز پژوهشی به نژادی و به زراعی توت فرنگی دانشگاه کردستان داوطلب برگزاری این همایش با محوریت توت فرنگی شد.

, .,

دبیر علمی همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی با اشاره به اینکه تیرماه سال گذشته فراخوان برگزاری این همایش اعلام شد، گفت: از مهرماه هم مقالات ارسال شده در دبیرخانه همایش پذیرش شدند.

, .,

قادری از ارسال ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: بعد از داوری انجام شده از این تعداد ۵۲ مقاله پذیرفته شدند.

, .,

وی اضافه کرد: طی دو روز برگزاری این همایش از تعداد مقالات پذیرفته شده ۱۶ مقاله در قالب سخنرانی و ۳۶ مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود.

, .,

 

,

در ادامه دکتر فردین اخلاقیان‌طاب رییس دانشگاه کردستان با اعلام اینکه طی سال‌های اخیر مقوله محدود شدن رشته‌های دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی مطرح شده است، اظهار کرد: این امر تا بدان جاست که در برخی رشته‌های این حوزه در مقطع کارشناسی ارشد تعداد پذیرش دانشجو به طور محسوس کاهش یافته است.

,

وی با ذکر این نکته که استفاده از راه‌کارهای خلاقانه در جهان امروز در راستای پیشرفت علوم و فنون امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در مقطعی که توسعه محیط‌های آموزشی با سرعتی روزافزون به منظور افزایش سطح کیفی آموزش در کشورهای پیشرفته دنیا رو به رو شد است، نباید حذف یا به انزوا راندن برخی رشته‌ها بدون آسیب‌شناسی صورت پذیرد.

,

رئیس دانشگاه کردستان دلیل اهمیت این امر را خلاء ناشی از حذف برخی رشته‌های دانشگاهی دانست و گفت: دانشگاه جزئی از بدنه جامعه است و باید اهداف آن را همسو با جامعه پیوند داده و نسبت به ایجاد تحول در آن تلاش کرد.

,

وی با تأکید بر نقش دانشگاه و مطالعات علمی در ارتقاء سطح کیفی جامعه، گفت: اگر نتوان از نظر آموزش، اثرگذاری مثبت و سازنده را لحاظ کرد، نمی‌توان در رفع مشکلات جامعه نیز موفق بود.

,

اخلاقیان‌طاب با بیان اینکه با وجود زمین‌های کشاورزی خوب در استان توسعه کشاورزی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در کنار این مزیت‌های خدادادی در بخش کشاورزی، آموزش عالی نیز می‌تواند به عنوان اهرمی اثرگذار و کاربردی وارد عمل شود.

,

وی لازمه این تأثیرگذاری را دوری از تمرکز صرف به پژوهش‌های چاپی و مقالات بدون کاربرد و صرفاً کتابخانه‌ای در سطح دانشگاه دانست.

,

به گفته رئیس دانشگاه کردستان در حوزه اجرا نیز ذیربطان می‌توانند با مدیریت مشکلات بخش کشاورزی و آب نسبت به کاهش این موانع و توسعه بخش کشاورزی که یکی از بهترین و مساعدترین زمینه های کاهش بیکاری در جامعه است، اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه