اخبار داغ

جزئیات جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی؛

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز: سهم 60 درصدی تبریز در تولید کفش کشور/ مدیرعامل کفش آداک: از 100 سال پیش مشکلات صنعت کفش تبریز پابرجاست

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز: سهم 60 درصدی تبریز در تولید کفش کشور/ مدیرعامل کفش آداک: از 100 سال پیش مشکلات صنعت کفش تبریز پابرجاست
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که این هفته به کفش تبریز اختصاص داشت رئیس انجمن و رئیس اتحادیه کفاشان و مدیرعامل کفش آداک به بیان مشکلات پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حسن یوسف‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به نوسانات ارز و مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: ‌این روزها با افزایش دلار نقدینگی ما به کمتر از یک چهارم رسیده و کارگاه‌ها در حال تعطیلی هستند و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ کفش هنوز شروع به کار نکرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به تبریز در جلسه‌ای با وزیر صنعت و معدن 11 بند در خصوص کفش تبریز ارائه و تصویب شد و منتظر هستیم تا ببینیم این 11 بند چه زمانی اجرایی خواهد شد.

,

رئیس انجمن کفش تبریز در خصوص بندهای درخواستی از دولت تاکید کرد: ایجاد مرکز فناوری کفش، آموزش، ایجاد شهرک صنعتی کفش، تامین اعتبار مورد نیاز کارخانه‌ها شامل وام کم‌بهره و ایجاد مرکز صادرات از جمله درخواست‌های ما از دولت بوده است.

,

وی ادامه داد: صنعت کفش تبریز با اشتغالزایی بالا و سرمایه‌گذاری کم برای جوانان اشتغالزایی بسیار خوبی داشته است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

,

در ادامه علیرضا جباریان فام با بیان اینکه حضور رقبای جهانی در بازار مصرف داخلی کفش مارا دچار چالش کرده است، تصریح کرد: در سال 95 در اتحادیه کفش اولین کمپین خرید کالای ایرانی را راه‌اندازی کردیم و همین مساله باعث کاهش ۳۰ درصدی کفش وارداتی در آن سال شد.

,

وی گفت: تاسیس اولین موزه کفش ایران نیز از جمله دیگر اقدامات موثر بود، ایران رتبه هفتم تولید کفش در آسیا را داراست که ۶۰ درصد تولید کفش کشور و ۹۰درصد تولید کفش تمام چرم ایران در تبریز صورت می‌گیرد.

,

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به فعالیت 50 کارخانه بزرگ تولید کفش در تبریز توضیح داد: ۳۰۰۰ هزار واحد کوچک و بزرگ نیز در این زمینه فعال هستند اما عدم وجود نقدینگی، فرسوده بودن ماشین‌آلات، عدم وجود مواد اولیه با کیفیت داخلی و بالا بودن نرخ تسهیلات ارائه شده به تولیدکنندگان این واحدها را با چالش مواجه کرده است.

,

در ادامه مدیرعامل کفش آداک با اشاره به مزمن شدن برخی مشکلات در صنعت کفش تصریح کرد: بیست سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم و حضور چهار استاندار در آذربایجان‌شرقی را دیده‌ام، یادم می‌آید چندین سال قبل یکی از نمایندگان نامه‌ای را به ما نشان می‌داد که در آن 98 سال قبل کفاشان مسائل و مشکلاتشان را به مجلس نوشته‌اند.

,

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود دقیقا همان مشکلاتی است که ۹۸ سال پیش نیز در نامه کفاشان به مجلس بود و این نامه هم‌اکنون در مجلس موجود است! صادرات در هر صنعتی اگر اتفاق نیفتد به مشکل برخورد خواهد کرد.

,

این فعال اقتصادی با اشاره به اشتغالزایی صنعت کفش با سرمایه کم خاطرنشان ساخت: راهکار برون رفت از مشکلات در صنعت کفش فقط توسعه صادرات است، ما طرحی را چندین سال است ارائه کرده‌ایم و راه‌حل مشکلات در آن وجود دارد پس نیازی نیست برای طرحی که چندین ماه وقت گذاشته شده دوبار اتلاف وقت داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه