اخبار داغ

استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش صادرات کشور است

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش صادرات کشور است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور از راه اصلاح نظام اقتصادی و افزایش صادرات تولیدات داخلی تحقق می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده در بازدید از شرکت داروسازی دانای تبریز به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور در گرو افزایش صادرات و اصلاح نظام اقتصادی است، اظهار کرد: اگر بنا بر این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد را وابستگی به نفت نجات دهیم، باید صادرات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان بر روی صنایع داروی کشور نیز حساب بار کرد، اعلام کرد: در گذشته به صنایع داروی کشور توجه نمی شد با این حال امروز با توسعه این صنعت در کشور، می توان با بهره گرفتن از پتانسیل این صنعت، صادرات را افزایش داد.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت داروی کشور علاوه بر اینکه نیاز کشور را برطرف می کند، می تواند در تامین نیاز کشورهای خارجی نیز نقش موثری ایفا کند، خاطرنشان کرد:  با توجه به پتانسل نیروی انسانی، دانشگاه ها و داروسازهای کشور می توان از دارو به عنوان ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت داروی کشور  95درصد مصرف داخلی را تامین می کند،  گفت: صنعت داروی کشور از لحاظ تکنولوژی های نوین دارای کمبود هایی است که با بهره گیری از سرمایه گذاری های گذشته می توان پاسخگوی این نیازها و کمبودها باشد.

وی اعلام کرد: 50 درصد نیروی انسانی صنعت داروسازی در دانشگاه تبریز آموزش های لازم را فرا می گیرند و باید با بهره گرفتن از این نیروی انسانی صنعت دارو را در استان توسعه داد و از صنعت دارو سازی به عنوان پلی برای توسعه اقتصاد کشور بهره مند شد.

کمیسیون برنامه ریزی و بودجه برای استان های کشور سهمیه صادرات تعیین کنند

جبارزاده تاکید کرد: اعضای کمیسیون برنامه ریزی و بودجه باید در سال 94 استان ها را موظف به صادرات کنند و برای هر کشور جهت صادرات سهمیه ای در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: باید موانع بر سر راه صادرات شناسایی شود و پتناسیل های سرمایه گذاری و افزایش صادرات شناسایی شود

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کمیسیون برنامه ریزی و بودجه برای استان های کشور سهمیه صادرات تعیین کنند,
,
,
,
,
انتهای پیام/ص
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه