اخبار داغ

«انتها، ملکه رنج ها» روایت پرمحنت یک بانوی معلول کُرد

«انتها، ملکه رنج ها» روایت پرمحنت یک بانوی معلول کُرد
در میان هیاهو و ازدحام هزاران نفری که در یکی از آخرین روزهای سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پی کتاب و کتابخوانی آمده بودند نگاه ما در انتهای شبستان مصلی به زنی معلول و تنها ،از اهالی روستای شاهینی کردستان معطوف شده بود که کتاب خاطراتش را بر روی چارپایه مقوایی بساط کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، انتها، ملکه رنج ها' عنوان کتابی از رنج و مشقت های این زن معلول روستایی است که با فروش کتابش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تلاش دارد تا زندگی پرمحنت خویش را روایت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


این زن کُرد ایرانی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران با عرضه کتاب حاوی سرگذشت اش سعی دارد تا به خوانندگان این اثر بگوید به رغم اینکه معلولیت و بی سوادی در دنیای کودکانه اش رخنه کرده بود اما باز هم از تلاش باز نایستاد و با اراده های پولادین توانست نوید بخش طلوع امید باشد.

,
,


خانم 'انتها قبادی' سرگذشت زندگی پر فراز و نشیب اش را با عنوان ' انتها ملکه رنج ها ' به روی صفحات کاغذ آورده تا راوی درد و رنج های زنان ایل و طایفه و هم محلی هایش باشد که نه تنها حقی برای درس خواندن نداشتند، بلکه طبیبی حاذق نیز در روستاهای شان نبود تا دچار بیماری های صعب العلاج و معلولیت زا نشوند.

,
,


وی می گوید: من از یکی از روستاهای شهرستان کامیاران به این نمایشگاه آمده ام تا راوی درد و رنج های نسل خویش باشم که به خاطر بی مسوولیتی والدینشان در جهل و بی سوادی ماندن و برخی نیز مثل من معلول و ناتوان شدند.

,
,


وی می افزاید: به خاطر یک سرماخوردگی ساده و بی توجهی اطرافیان، بیماریم تشدید و حادتر شد و در نهایت معلول شدم اما هیچگاه دست از تلاش بر نداشتم و طی این سال ها با معلولیت خویش جنگیدم و با اهتمام ویژه به کسب علم و دانش در کلاس های نهضت سواد آموزی پرداختم و این مسیر را تا دانشگاه پیمودم و اکنون نیز دانشجوی رشته جامعه شناسی هستم.

,
,


وی به علت تنهایی حضورش در نمایشگاه کتاب تهران و فروش کتاب خاطراتش اشاره می کند و می گوید: شاید سرنوشت من بتواند عبرتی برای دیگران شود تا دیگر هیچگاه شاهد محرومیت کودکان از تحصیل به خاطر کمک به درآمد والدینشان نباشیم.

,
,


دانشجوی رشته جامعه شناسی می گوید: ناشر کتابم یک معلم است و نمی توانست به تهران بیاید برهمین اساس خودم برای فروش کتاب هایم پیشقدم شدم تا بتوانم با فروش این خاطراتم سربار دولت، بهزیستی و یا غیره نباشم و اگر فروش خوبی داشته باشم برای بهبودی هر چه بیشتر معلولیتم تلاش خواهم کرد.

,
,


سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار نه به کتاب نخواندن از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه