اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

ترویج سبک زندگی اسلامی، سبب کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی می شود / از جلسات برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم نه تبلیغات برای انتخابات

ترویج سبک زندگی اسلامی، سبب کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی می شود / از جلسات برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم نه تبلیغات برای انتخابات
امام جمعه میاندوآب گفت: سبک زندگی اسلامی، برای همه شئون زندگی ما برنامه دارد و قطعا اگر رعایت شود در آن صورت شاهد افزایش طلاق در جامعه نخواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در همایش سبک زندگی اسلامی که در سالن ارشاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب برگزار شد در سخنانی با طرح چند سوال در مورد نوع زندگی، اظهار کرد: زندگی اسلامی پنج رکن جسمی، عاطفی، اجتماعی، جنسی و سیاسی دارد که اگر به آنها توجه شوند در آن صورت شاهد برخی موارد مانند افزایش طلاق نخواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بر اساس آمار در این شهرستان از چهار ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، گفت: متاسفانه سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۵۶ هزار پرونده قضایی در میاندوآب تشکیل شده و این درصورتی است که بخش اعظمی نیز در کلانتری ها حل و فصل می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برخی آسیب ها به حد بحران رسیده است، افزود: به نظر من وقتی شوراها به جلسه ای دعوت می شوند باید از این مشکلات و از سبک زندگی برای حاضران و اقشار مختلف مردم بگوید، نه اینکه از فرصت استفاده کرده و برای انتخابات آینده برنامه ریزی کند.

,

حسن زاده با بیان اینکه این همه پرونده قضایی و مواردی مانند آمار طلاق خوب نیست، تصریح کرد: مشکل همه این ها به این برمی گردد که ما در پنج رکن اساسی سبک زندگی اسلامی مشکل داریم بگونه ای که تیپ ما با درون ما متفاوت بوده و فقط تیپ انسان های متمدن را برداشته ایم.

,

وی با اشاره به رکن جسمی در سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم سبک زندگی اسلامی این است که از لحاظ جسمی، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی افراد فقر را از دلایل افزایش طلاق عنوان می کنند، گفت: ولی طبق آمار طلاق در بین پولدارها بیشتر از فقراست و در مناطق شهری نیز بیشتر از روستایی است که این موضوع نشان  دهنده این است که فقر نمی تواند از دلایل اصلی طلاق باشد بلکه مشکل و دلیل اصلی را باید در رفتار اجتماعی و فردی جستجو کرد.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه از مردسالاری و زن سالاری به فرزندسالاری در جامعه رسیده ایم، افزود: فضای مجازی و گوشی های هوشمند که در دستان همه است نیز ابزاری برای فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و کاهش عاطفه و محبت در بین اعضای خانواده تبدیل شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید دستورات دین را در مورد زندگی رعایت کرده و سبک زندگی ما مطابق با دستورات دینی باشد، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی، برای همه شئون زندگی ما برنامه دارد و قطعا اگر رعایت شود در آن صورت شاهد افزایش طلاق در جامعه نخواهیم بود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه وقتی اعضای خانواده دورهم جمع بشوند در آن صورت عاطفه و محبت در آن خانواده زیاد می شود، اظهار کرد: عاطفه یکی از نیازهای اساسی انسان است که باید در فضای خانواده آن را ایجاد کرد.

,

خیرمقدم گویی توسط رضا شیخه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب و سخنرانی رقیه خاکپور بخشدار بخش مرکزی میاندوآب از دیگر بخش های این مراسم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه