اخبار داغ

مدیرعامل فرودگاه همدان:

افزایش ۲۰ درصدی مسافر در فرودگاه همدان / حج و زیارت برای برقراری پرواز همدان-نجف همت کند

افزایش ۲۰ درصدی مسافر در فرودگاه همدان / حج و زیارت برای برقراری پرواز همدان-نجف همت کند
مدیرعامل فرودگاه همدان با اشاره به نرخ رشد ۷درصدی جابجایی مسافر ازطریق ریل هوایی در کشور گفت: استان همدان در این موضوع موفق به افزایش ۲۰ درصدی مسافر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، سهراب کلوندی دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: به کمک شرکت هواپیمایی و ناوبری ایران کلیه زیرساختها در فرودگاه همدان فراهم است و سال گذشته این فرودگاه موفق بوده است با وجود محدودیت منابع مالی و اعتباری و در شرایطی که نقدینگی به صورت اسناد خزانه بود از طریق منابع داخلی پروژه های مرتبط را به پایان برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: از جمله پروژه های مورد اجرا، سردرب اصلی فرودگاه و محوطه سازی، بودند که از منابع داخلی تأمین اعتبار و ساخته شد و پیش از پروازهای حج تمتع زیباسازی محوطه هم به پایان می رسد.

,

مدیرعامل فرودگاه همدان با بیان اینکه یکی از زیرساختهای مورد نیاز در هر استان فرودگاه است عنوان کرد: تجهیز و توسعه فردگاه نیازمند سرمایه گذاری های بزرگی است و خوشبختانه ما در این موضوع توفیقات بسیاری داشتیم.

,

وی تبیین کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش مسافر داشته ایم که میانگین کشوری در این موضوع ۷ درصد بوده است.
کلوندی با اشاره به برقراری پروازهای همدان- کیش و همدان مشهد در فرودگاه همدان بیان کرد: در این بین افزایش پروازهای تهران به دلیل میزبانی همدان در رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ بسیار حائز اهمیت است.

,
,

وی افزود: استاندار همدان در  جلسات متعدد بر لزوم حمایت از پروازهای فرودگاه همدان به ویژه پرواز همدان-تهران تأکید کرده است بر این اساس ظرفیت ما از ۱۶ درصد به ۳۳ رسیده اما روند رشد کند است و باید بیش از ۵۰ درصد باشد.

,

مدیرعامل فرودگاه همدان با اشاره به جابجایی مسافران جشنواره پویانمایی در استان همدان تبیین کرد: جشنواره پویانمایی با قطار به همدان رسید در حالی که ما ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را داشتیم.

,

وی همچنین به عدم مشارکت و همراهی آژانسهای مسافرتی در تقویت پرواز همدان-تهران اشاره و بیان کرد: جلساتی با آژانس های هواپیمایی داشتیم و مسائل متعددی را در این خصوص مطرح کرده ایم اما آژانسها اقبال کمتری به این موضوع نشان داده اند و در واقع ما از آژانسهای هواپیمایی همدان ناامید شده ایم.

,

 

,

کلوندی با بیان اینکه برای حفظ و تداوم پرواز همدان -تهران مهلتی ۲ ماهه از شرکت هواپیمایی داریم که نیمی از آن گذشته است گفت: تبلیغات پرواز غیر از هواپیمای جمهوری متعلق به بخش خصوصی است و  ما اجازه تبلیغ نداریم بنابراین لازم است پرواز همدان-تهران توسط مدیران مورد تأکید قرار گیرد و رسانه ها در تبلیغ این موضوع نقش ایفا کنند.
 

,
,

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی جمهوری در موضوع پرواز همدان-تهران زیان ده شده است زیرا توجیه اقتصادی برای نقل و انتقال ۷ یا ۸ مسافر وجود ندارد اگرچه شرکت هواپیمای جمهوری متعهد شده در مسیرهای درخواستی پرواز منظور کند اما ما ظرفیت مسافران را حداقل هم نرسانده ایم.

,

مدیرعامل فرودگاه همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۷ آژانس، مجوز برقراری پرواز چارتری دارند عنوان کرد: ما ظرفیت های عظیمی از جمله حمایت از پروازهای حج تمتع را داریم که سال گذشته رفت و برگشت ۳هزار و ۵۰۰ مشرف به حج را بر عهده داشتیم و امسال این ظرفیت را به ۴هزار و ۲۰۰ نفر رسانده ایم.

,

وی متذکر شد: برقراری پرواز همدان-نجف که از مطالبات مردم استان است در ظرفیت این فرودگاه دیده شده اما اداره حج و زیارت استان باید بر این مهم همت گمارد زیرا پروازهای عتبات تنها به درخواست و پیگیری این اداره ممکن خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه