اخبار داغ

در گام نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان:

هفته بازار در سنندج ایجاد می شود / عضو شورای شهر سنندج: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بدون تعامل با آنها امکان پذیرنیست

هفته بازار در سنندج ایجاد می شود / عضو شورای شهر سنندج: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بدون تعامل با آنها امکان پذیرنیست
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه در تعیین محل برپاپی هفته بازارها از نظرات دستفروشان استفاده خواهیم کرد گفت: در گام نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در هفته دو روز هفته بازارها برپا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با هدف آشنایی دستفروشان با نحوه اجرای طرح ساماندهی دستفروشان جلسه ای با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونین شهرداری و دستفروشان در مسجد ملاویسی برگزار شد.

 
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: طرح ساماندهی دستفرشان بصورت کارشناسی تدوین شده و تمامی جوانب ازلحاظ مساحت، ترافیک و گستردگی در سطح شهر در این طرح رعایت شده است.

 عبدالسلام سپهر بیان کرد: هدف شهرداری از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بحث حذف این دستفروشان نیست بلکه بصورت قانونی ساماندهی خواهند شد.

 
وی گفت: در این طرح دستفروشان در غرفه های مجزا و با شکل و ظاهر آراسته  در هفته بازارهایی که شهرداری آن را تعیین می کند اقدام به فروش اقلام و وسایل خود می کنند.

 
 سپهر افزود: در تعیین نقاط برپایی هفته بازارها  قطعاً از نظرات دستفروشان استفاده خواهیم کرد و سعی داریم که نقاطی که تعیین می شود هم اطراف و هم هسته مرکزی سطح شهر را پوشش دهد.

 وی تاکید کرد: دستفروشان باید اعتماد کامل به مجموعه شهرداری در راستای این طرح داشته باشند و نواقص طرح هم با نظر خود دستفروشان رفع خواهد شد.

 سپهر اعلام کرد: شهرداری در راستای اجرای موفق این طرح هزینه هایی نظیر تهیه چادر برای غرفه بندی، آماده سازی محل، بحث امنیت و همچنین با هدف ترغیب شهروندان جهت  خرید از این هفته بازارها تبلیغات محیطی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی را هم در دستور کار دارد.

 سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: در صورتی که دستفروشان نمایندگان خود را تعیین کنند مدیریت هفته بازارها و شب بازارها به خود دستفروشان واگذار می شود و شهرداری فقط از طریق نرم افزاری که طراحی شده بر این هفته بازارها نظارت خواهد کرد.

 سپهر عنوان کرد: با برگزاری جلساتی برای تمام دستفروشان نحوه کار با نرم افزاری که برای اجرای ساماندهی دستفروشان تهیه شده  آموزش  داده خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج گفت : درگام نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در هفته دو روز هفته بازارها برپا می شود و در صورت موفقیت این طرح در تمامی روزهای هفته این هفته بازاها برپا می شود.

 اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بدون تعامل و همفکری با  آنها امکان پذیرنیست


غریب سجادی عضو شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: امروزه پدیده دستفروشی ناشی از رکود در بخش اقتصادی در اکثر شهرها وجود دارد .

 
دکتر غریب سجادی  بیان کرد:یکی از مهم ترین دغدغه های اعضاء شورای شهر و مدیران شهرداری بحث ساماندهی دستفروشان سطح شهر است.

 
وی گفت: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان نیازمند تعامل و همفکری تمامی دستفروشان با مجموعه شهرداری است و در سایه این تعامل دوجانبه قطعاً این طرح موفق خواهد شد.

 
دکتر سجادی افزود: قطعاً نواقص اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با همفکری و تعامل  و مرور زمان رفع خواهد شد.

 
وی عنوان کرد: تمامی مسئولان از وضعیت بیکاری و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه اطلاع دارند و مجموعه مدیران شهرداری و شورای شهر سعی دارند درکمال احترام و ادب با دستفروشان نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.

 
در ادامه این جلسه سرپرست سازمان ساماندهی  مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج  گفت: شهرداری یک نهاد کاملا مردمی است و تمامی هزینه های اداره شهر را هم خود مردم پرداخت می کنند.
 

مهندس تورج سلطنت پوری بیان کرد:  تمامی شهروندان دارای حق و حقوق یکسان هستند و شهرداری موظف است حقوق شهروندان را رعایت کنند.


وی افزود: معضل دستفروشی در تمام دنیا رواج دارد که نحوه و شکل آن در بسیاری از شهرها کاملا متفاوت است.


مهندس سلطنت پوری عنوان کرد: از ابتدای فعالیت شورا و شهرداری در دوره پنجم یکی از مهم ترین  اولویت لنگربحث اجرای طرح ساماندهی دستفروشان است.


وی تصریح کرد: جلسات مختلفی با سازمانها، نهاد ها و همچنین نمایندگان دستفروشان برگزار شده و از چندین شهر که در این راستا موفق عمل کرده بودند بازدید هم بعمل آمد.


مهندس سلطنت پوری تاکید کرد: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خواسته تمامی شهروندان است و با تمام توان در راستای اجرای موفق این طرح در سایه تعامل با دستفروشان اقدام خواهیم نمود.


وی گفت: در آینده نزدیک با تشکیل هفته بازارها و شب بازار بتوانیم  نسبت به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در سطح شهر گام برداریم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه