اخبار داغ

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

علت عمده پرونده های قضایی،عدم تدبر در قرآن است

علت عمده پرونده های قضایی،عدم تدبر در قرآن است
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در دادگاه های ما چندین صد هزار پرونده موجود است که علت آن عدم توجه و تدبر در قرآن است، گفت: قرآن به معنای واقعی در زندگی ما جاری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در دادگاه های ما چندین صد هزار پرونده موجود است که علت آن عدم توجه و تدبر در قرآن است، گفت: قرآن به معنای واقعی در زندگی ما جاری نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

سید مرتضی حسنی حلم امروز در همایش مشترک ستاد نماز استان همدان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با شهرداری، این برنامه را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم و فرصت برای ترویج تدبیر بیشتر در قرآن فراهم شده است.

,

 

,

حسنی حلم با اشاره به اینکه طلاب طلایه داران اشاعه فرهنگ قرآن و اسلام هستند، افزود: برگزاری این همایش و استفاده از نظرات طلاب برای پیوست فرهنگی فرصت خوبی است که ایجاد شده و در همین راستا از مجموعه شهرداری کمال تشکر را دارم که اینگونه به این شهر توجه می‌کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه ما شهر می سازیم برای شهروند فهیم و شهروند فهمیم فردی است که شهر را اداره می‌کند، یاد آور شد: شهر به ذات خود یک موجود زنده ای است و کسانی که در آن حضور دارند ، نوع گفتار و کردار و پندارشان شهر را زنده کرده و یا می می میراند.

,

 

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه ما شهر را می سازیم برای انسان تربیت شده و او شهر را می‌سازد، خاطرنشان کرد: ما در این همایش جمع شده ایم برای رشد یک شهر اسلامی، و است شهر اسلامی افراد فرهیخته، متدین و کارآمد را می طلبد، کسانی که بتوانند به خوبی شهر را اداره کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: ماه رمضان که ماه نزول قرآن است را در پیش داریم. لازم است که در این ماه مقداری با قرآن بیشتر مأنوس باشیم و افراد را نسبت به این کتاب نزدیک تر کنیم.

,

 

,

حسنی حلم با اشاره به اینکه ما نسبت به این کتاب 3 وظیفه «تلاوت، تدبر و عمل» داریم، ادامه داد: تلاوت قرآن در ماه رمضان به ویژه برای جوانان ویژگی های خاصی دارد، طلاب مردم را به این کار تشویق کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: تدبر در قرآن موضوعی است که اگر نباشد انگار اصلا قرآنی خوانده نشده، بنابراین اگر قرآن بخوانیم و در آن کنکاش نکنیم در همان پله اول باقی مانده ایم، پس باید این موارد را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

,

 

,

حسنی حلم با اشاره به اینکه در جامعه ما تدبر در قرآن کمتر دیده می‌شود، ابراز کرد: در راستای ترویج فرهنگ تدبر در قران طلاب وظیفه سنگینی دارند و باید با برنامه وحرکتی شتابنده تلاش کنند.

,

 

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه اگر در جهان همین یک آیه« فی سبیل الله» عمل می شد این همه ظلم نبود و اسرائیل بر مصر، اردن و ... مسلط نمی‌شد، خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که در تمام شئونات زندگی شخصی و اجتماعی تأثیر دارد اما متاسفانه ما نسبت به آن اجحاف کرده و در انزوا قرارش دادیم ولو اینکه محافظ این کلام الهی هستیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه حتی خود بنده که لباس مقدس بر تن دارم در راستای ترویج و عمل به قرآن کم کاری می‌کنم، اضافه کرد: لازم است که همه در هرکجا که هستند روزی حداقل یک آیه را تفسیر 5 تا 10 دقیقه ای انجام دهند.

,

 

,

حسنی حلم یاد آور شد: در بحث تربیت، مسائل اجتماعی، اقتصاد و سیاسی از قرآن استفاده کنیم چرا که در تمام مسائل آیه مشخصی دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نباید به وضع موجود جامعه قانع باشیم، اظهار کرد: این وضع جامعه نشان دهنده این است که ما منتظران واقعی ظهور نبوده ایم ، منتظر واقعی کسی است که شب و روز در حال تلاطم است، او اهل تدبر و تفکر است و با ظلم و فساد مبارزه می کند، با این اوصاف آیا ما اینگونه هستیم؟

,

 

,

حسنی حلم با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار فرهنگ اعتراض است، تصریح کرد: کسی که منتظر واقعی است بر فساد، زشتی ها، ناهنجاری ها و بدی ها اعتراض می‌کند.

,

 

,

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: کار شما تربیت است، تربیت نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد برای موفق شدن در این زمینه باید شما 3مقوله زمان شناسی، مخاطب شناسی و با روش های متفاوت آشنایی پیدا کرده و بر آن مسلط شوید.

,

 

,

وی استفاده از روش های هنری مانند ساخت فیلم های فرهنگی دینی را در تربیت جامعه مهم دانست و افزود: متاسفانه در جامعه ما از این موضوع مهم کمتر بهره گرفته می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه