اخبار داغ

داستان ازدواج در یک اردوی جهادی +تصاویر

داستان ازدواج در یک اردوی جهادی +تصاویر
جدیدترین اردوی جهادی که "سید محمود" در آن شرکت کرد، چندروز پیش در روستای محروم «آبشیرین» گچساران برپا شده بود. طلبه جوانی که در وسط اردوی جهادی داماد شدو شیرین‌ترین خاطره را برای روستائیان و نیز دوستان بسیجی‌اش رقم زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،اردوهای جهادی برای نسل های جوان انقلاب اسلامی، عنوانی نام آشنا است.اردوهایی که مقصدش مناطق محروم و موضوعش تلاش برای ساخت و ساز و آبادنی آن مناطق است. اردوهایی که این سال‌ها رونق خاصی به خود گرفته است و کمتر جوان بسیجی را می‌توانی پیدا کرد که به بهانه این اردو‌ها حداقل یک بار پایش به مناطق محروم باز نشده باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, , ,

اردوهای جهادی، یک کار انقلابی است و دستوری نیست و معنای واقعی "آتش به اختیار" است.هنگامی که سخن از اردوهای جهادی به میان می آید، بیش از هرچیز خدمات فرهنگی،عمرانی و پزشکی جهادگران به مردم مستضعف ساکن در مناطق محروم در ذهن ها تداعی می شودکه این اتفاق کاملا طبیعی است.

, .,

, , ,

 اگرچه خدمت رسانی داوطلبانه جهادگران بسیجی به مناطق محروم طی دو دهه گذشته اثری قابل توجه بر زندگی مستضعفین بر جای گذاشته، اما در این میان اندیشه ورزان جهادی همواره بر این مساله تاکید کرده اند که عمق بخشی به فرهنگ نوکری برای مستضعفین و خدمت به محرومان و فقرا مهمترین و بزرگترین نتیجه ای است که از برگزاری اردوهای جهادی در جای جای کشور حاصل می شود.

,

, , ,

 هرچند پیشرفت کشور منوط به جبران عقب‌ماندگی‌های علمی و فناوری و رفع ناکارآمدی‌های رسوب کرده در سازمان‌ها و سازوکارهای دولتی و اصلاح ساختارهای معیوب و بیماری‌های مزمن اقتصادی است اما این‌ها نیز جز با الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی ممکن نیست. 

,

, , ,

استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله محروم ترین نقاط کشور است و به همین دلیل بسیاری از گروه های جهادی فعالیت هایشان را در روستاهای این استان متمرکز کرده اند."سید محمود مرتضایی" به عنوان یک جوان طلبه و حافظ کل قرآن کریم درگروه جهادی طریق الرضا(ع) گچساران حضوردارد که رسیدگی به مستضعفان و فقرا در این شهرستان بخش مهمی از زندگی اش را به خود اختصاص داده است.

,

, ,

اگر چه محرومیت های دردناکی در بسیاری از روستای محروم کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سالهاست که آرام و قرار را از جوانان با غیرتی همچون "سید محمود" گرفته است. وی حدود 25بار در سال به اردوهای جهادی می رود و نقش موثرش در اردوهای جهادی او را به یکی از محبوب ترین چهره ها نزد جهادگران بسیجی تبدیل کرده است هرچند وی خود محصول نشر فرهنگ جهادی توسط این جهادگران است.

, .,

, ,

وی درخصوص نحوه پیوستنش به کاروان نوکران بی ادعای مستضعفین در گچساران می گوید:حدود پنج سالی است که مشغول تحصیل در حوزه علمیه هستم ،با توجه به اینکه علاقه و دغدغه خاص و شدیدی نسبت به انجام کارهای فرهنگی و خدمت به مردم را داشتیم، همیشه دنبال فرصتی بودم که مشغول انجام چنین اموری شوم که به لطف پروردگار نزدیک به یک سال است که در یکی از گروه های جهادی (طریق الرضا علیه السلام) مشغول فعالیت هستم.

,

, ,

مرتضایی درادامه با اشاره به فعالیت های جهادی گروه طریق الرضا(ع)می افزاید:دراردوهای جهادی کارهای فرهنگی از قبیل برگزاری کلاس های احکام ، قرآن، روانشناسی خانواده و کارهای هنری از جمله آموزش خیاطی و گلدوزی و نیز مباحث عمرانی ،پزشکی و ورزشی مدنظر قرار می گیرد که ان شاء الله بتوانیم دراین فعالیت ها به نتیجه اصلی که آماده کردن مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) است ،برسیم.

,

, , , ,

این درحالی است که جدیدترین اردوی جهادی که "سید محمود مرتضایی" در آن شرکت کرد، چند روزگذشته در روستای محروم «آبشیرین» برپا شده بود. طلبه جوانی که در همین اردوی جهادی داماد شد؛ آنهم درمسجد سید الشهداء علیه السلام و با عشق. ازدواج سید محمود و همسرش وسط اردوی جهادی، شیرین ترین خاطره را برای اهالی روستا و نیز دوستان بسیجی اش رقم زد. 

,

, , ,

خودش در این باره می گوید: همسرم به همراه دیگر جهادگران در اردوهای جهادی کلاس های مختلفی برای بچه های مناطق محروم برگزار می کنند،در همین گروه های جهادی  با همسرم نیز آشنا شدم و با توجه به اینکه اعتقاد خاصی به امر ازدواج سریع داشتم، تصمیم به ازدواج گرفتم.

,

, ,

, , ,

مرتضایی می افزاید:البته بعد از اینکه مدتی از بحث نامزدی مان گذشت با اجازه خانواده ها تصمیم گرفته شدکه مراسم عقد نمادینی با مهریه یک سکه بهار آزادی به نیت خداوند یگانه در یکی از روستاهای محروم گچساران داشته باشیم تا به گفته رهبر عزیزمان یک نوع سبک زندگی ساده و ازدواج آسان را  به مردم نشان دهیم و بتوانیم الگوی خوبی دراین زمینه باشیم.

, .,

, ,

وی درادامه بیان می کند:به نظرم داماد شدن دراردوی جهادی و آنهم دریک منطقه محروم بسیار هیجان انگیز است و بنابر روایات بسیار اهل بیت علیهم السلام باید سعی شود که امر ازدواج حتی الامکان آسان و ساده تر برگزار شود.

,

, , ,

این طلبه جهادگر تصریح می کند:پیشنهادی که به نسل جوان امروزی دارم این است که باید برای یک زندگی خوب و سالم هدف داشته باشند و هدف اصلی همان خوشبختی زیر سایه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)است.

,

مرتضایی ادامه می دهد:دراین بین خانواده ها هم باید از سختگیری های غیرمعقول درامر ازدواج فزندانشان جلوگیری کننددرحالی که افراد زیادی هستندکه فکر می کنند با تشریفات و خرج های آنچنانی زندگی شان بهتر می شود درصورتی که چنین نیست وبسیاری از جوانان هستند که با هزینه های اندک مراسمات ازدواجشان را بسیار ساده و آسان برگزار می کنندو نیزخوشبختند.

,

, ,

او درادامه می افزاید: بنابراین از خصلت های گروه های جهادی این است که در تمام طول سال برنامه ها و مراسمات مختلفی برگزار می کنند و همیشه در مناطق محروم حضور فعال دارندو سالهاست که این گروه های جهادی همنشین مستضعفین دراستانمان هستند.

,

, ,

گفتنی است گروه جهادی "طریق الرضا"حوزه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام یکی از گروه های شاخص جهادی درگچساران است که با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم و مستضعف، در تابستان ۹۶ توسط چند تن از فعالان فرهنگی به ثبت رسید.

, ",

, ,

این گروه جهادی در عرصه های دینی و مذهبی (ایثارگران - هیئت مذهبی - اردوهای زیارتی و بصیرتی - قرآن و تواشیح - مداحی)،فرهنگی و هنری (هنرهای دستی - شعر و سرود - اردوهای تفریحی)،اقتصاد مقاومتی (صنایع دستی - دامپروری و کشاورزی - کارگاه های کوچک زودبازده)،امور بانوان (تقویت در مشارکت های اجتماعی، هنری، دینی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی - بهداشت و سلامت - رسیدگی به بانوان سرپرست خانوار)، بهداشتی و درمانی (خدمات پزشکی و درمانی)، عمرانی و تاسیسات (خدمات فنی، عمرانی و تاسیساتی)، امور اجتماعی و جوانان (ورزش - ازدواج - مددکاری - روانشناسی و تربیت - رسیدگی به آسیب های اجتماعی) فعالیت دارد.

, ،,

, ,

شعار این گروه جهادی این است که وقتی منطقه ای را انتخاب می کنیم، تا زمانی که بطور کامل وظیفه مان را در قبال محرومیت زدایی آنجا به اتمام نرساندیم، از آن منطقه خارج نخواهیم شد".

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه