اخبار داغ

القاعده در برابر داعش کم آورده است!

القاعده در برابر داعش کم آورده است!
رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان امروز (یکشنبه) در مصاحبه ای اعلام کرد: تعدادی از جوانان مسلمان به خاطر خشونت و وحشیگری های داعش به این گروه جذب شده اند که امر باعث می شود تا داعش نسبت به القاعده " معتبرتر" تلقی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، هانس گئورگ ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفت: ارتباطی میان موفقیت های داعش که تاکنون در عراق بدست آورده و فعالیت هایی که در آلمان صورت می گیرد و تبلیغات و فعالیت های جذب شبه نظامیان جوان وجود دارد. داعش نسبت به جبهه النصره و القاعده در سوریه جذاب‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی افزود:‌ آنچه مردم را جذب می‌کند، خشونت ها‌، افراط‌گرایی ها و انسجام شدید داعش است. برای آنها این خصوصیت ها حاکی از آن است که داعش نسبت به القاعده یک سازمان معتبرتر است. هنگامی که صحبت درباره خشونت و وحشیگری باشد القاعده در مقابل داعش بسیار ناچیز است و در سایه این اقدامات محو شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می گوید، موفقیت های داعش در سربازگیری افراط‌گرایان آلمانی دلیلی برای کشورش است تا استثنایی برای سیاست پس از جنگش درباره عدم ارسال سلاح به مناطق درگیر جنگ ایجاد کند.

آژانس اطلاعات آلمان برآورد می‌کند که دست کم 400 آلمانی در سوریه و آلمان به شبه نظامیان داعش ملحق شده اند.

ماسن گفت، مدارک و شواهدی وجود دارد که پنج شهروند یا ساکن آلمانی در ماه های اخیر حملات انتحاری را برای شبه نظامیان داعش انجام داده اند.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان برآورد کرده است که حدود 43 هزار افراط گرا در آلمان وجود دارند و تعداد اعضای جنبش محافظه گر افراطی به شدت در حال افزایش است.

این آژانس گفت: اینترنت نقش مهمی در سربازگیری جوان‌ترها ایفا می‌کند.

نظر سنجی های صورت گرفته حاکی از آن است که جامعه آلمان هیچ تمایلی برای دخالت در درگیری‌های عراق ندارد و مرکل صریحاً‌ اعلام کرده که نیروهای ضربت به عراق اعزام نمی کند.

مخالفان هشدار داده‌اند که تسلیحات ممکن است به دست افراد نادرستی بیفتد و خواستار جلسه مذاکره در پارلمان شده اند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه