اخبار داغ

اقامت لاکچری در پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی؛

یک شب اقامت در هتل‌های تبریز چقدر آب می‌خورد؟/ چالش‌های تبریز در ابتدای راه رونق صنعت گردشگری

یک شب اقامت در هتل‌های تبریز چقدر آب می‌خورد؟/ چالش‌های تبریز در ابتدای راه رونق صنعت گردشگری
لازم و ملزوم هر مسافرت مکانی برای اقامت در آن شهر یا کشور است، در حالیکه بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند شب را در هتل سپری کنند قیمت بسیار بالای هتل‌ها این امکان را از گردشگران می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، نگاهی به رزرو آنلاین هتل‌های تبریز نشان می‌دهد یک شب اقامت در تبریز برای مسافران مبلغ هنگفتی آب می‌خورد، متوسط قیمت چندین هتل معروف تبریز از پایه 320 هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون تومان نیز می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در برخی هتل‌های گمنام‌تر اما این مبلغ پایه تا 190 هزار تومان نیز پایین می‌آید و مسافرانی که از شهرها و یا کشورهای دیگر مهمان تبریز هستند می‌توانند با پرداخت 200 هزار تومان تجربه یک شب اقامت در هتل‌های تبریز را تجربه کنند، هرچند هتل تازه تاسیسی که در همین سال‌های اخیر شروع به کار کرده است با مبلغی کمتر از 460 هزار تومان اتاقی برای پذیرایی ندارد.

,

البته باید گفت که وضعیت سایر شهرها نیز بدین منوال است و در شهرهایی مانند اصفهان و شیراز یک شب اقامت در هتل بسیار گران تمام می‌شود اما تفاوت تبریز با چنین شهرهایی در دو نکته است؛ اول اینکه تبریز امسال پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نام گرفته و به مناسبت همین میزبانی مسئولین امر می‌توانستند با ایجاد مشوق‌هایی برای هتل‌داران قیمت اقامت در این هتل‌ها را کاهش دهند تا هم رضایت مسافران در میزبانی را جلب کنند و هم باعث تشویق سفر به تبریز باشد.

,

دوم اینکه تبریز در ابتدای راه‌اندازی صنعت گردشگری است و می‌خواهد تبریز 2018 نقطه شروع این مساله باشد در حالیکه شهرهایی مانند اصفهان و شیراز سالیان سال است که از طریق صنعت گردشگری چرخ‌های اقتصادش را در گردش نگه داشته است و تبریز برای اینکه بتواند از نظر اقدامات رفاهی و خدماتی با این شهرها رقابت کند بایستی این کار را هرچه زودتر کلید بزند.

,

یک دو دو تا چهارتای ساده نشان می‌دهد حضور ده مسافر در یک هتل با پرداخت هزینه کم بهتر از حضور یک نفر با هزینه بیشتر است؛ زیرا به هر اندازه‌ای که نرخ سود پایین آورده شود تعداد مسافران و به دنبال آن اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

,

اینکه ترکیه در ایام عید قیمت بلیط هواپیما یا اقامت در هتل‌هایش را به زیر حتی 100 هزار تومان می‌برد ناشی از نگاه بلند مدت به صنعت گردشگری می‌باشد، زیرا این کشور راه‌های جذب گردشگران خارجی را به خوبی دریافته است در حالیکه در زیبایی‌های طبیعی و خدادادی نیمی از زیبایی‌های ایران را نیز ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه