اخبار داغ

واکنش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوال نماینده زاهدان در مجلس:

بی عدالتی هایی در پوشش بیمه ای سیستان و بلوچستان وجود دارد/ وعده سه ماهه وزیر برای رفع همپوشانی در استان

بی عدالتی هایی در پوشش بیمه ای سیستان و بلوچستان وجود دارد/ وعده سه ماهه وزیر برای رفع همپوشانی در استان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس گفت: بی عدالتی هایی در پوشش بیمه ای سیستان و بلوچستان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در پی اعتراضات اخیر کمیسون های مختلف مجلس شورای اسلامی به عملکرد مسئولان و وزیران دولت دوازدهم، صبح امروز نوبت پرسش به نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان رسید تا سوال خود را در حوزه بیمه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بپرسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
علی ربیعی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حسینعلی شهریاری مبنی بر علت اجرانشدن مصوبه یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در بودجه سال 95 و علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شدگان تامین اجتماعی، گفت: بی عدالتی هایی در پوشش بیمه ای استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی ادامه داد: تفاهم نامه پرداخت 10 درصد فرانشیز از سوی تامین اجتماعی را براساس این مصوبه به وزارت بهداشت و درمان ارسال کردیم که براساس این تفاهم نامه، 10 درصد فرانشیز تامین اجتماعی متقبل شود البته قرار شد مصوبه مرحله به مرحله اجرایی شود و در گام اول از مستمری بگیران شروع شد.
ربیعی تاکید کرد: اجرای طرح اجتماعی بزرگ طرح تحول سلامت کسری هایی را در بودجه به وجود آورد که دلیل آن عدم اجرای با دقت آن بود زیرا در حال حاضر بی عدالتی هایی در پوشش بیمه ای استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد: در طی 3 ماه آینده رفع بی عدالتی ها در پرداخت فرانشیز و رفع همپوشانی بیمه ها را به سرانجام برسد.
وی خاطر نشان کرد: در سال 1395 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بودجه سال 95 رفع همپوشانی به صورت قانونی پیش بینی شد و محل قانونی برای اجرای آن ایجاد شد.
وی بیان کرد: آئین نامه های اجرایی آن پس از 3 ماه به وزارتخانه ابلاغ شد اما در پایان سال 95 بنابر تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه با توجه به انتقال سازمان بیمه سلامت مسئولیت در این حوزه از وظایف این وزارتخانه حذف گردید.
ربیعی با بیان اینکه با توجه به مسئولیت مشترک با سازمان های بیمه گر متعدد اقدامات قابل توجهی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه صورت گرفت، اظهار کرد: زیرساخت های مناسبی برای رفع همپوشانی پدید آمد.
وی افزود: زیرساخت های لازم برای اجرای دستورالعمل رفع همپوشانی بیمه ای، حذف دفترچه های مازاد افراد براساس تفاهم نامه ها دنبال می شود و ابلاغ شده و در چند استان به صورت پایلوت اجرا شد.
وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان بستر مناسبی برای رفع این مشکل ایجاد کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر این پایگاه مورد استفاده بیمه سلامت قرار می گیرد.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: اگرچه میزان همپوشانی زیاد است اما اتلاف منابع در این زمینه در حوزه های خاصی مانند بیماران خاص اتفاق می افتد، افراد با سوءاستفاده گری این پدیده را ایجاد کرده اند؛ استفاده از پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان امکان سوءاستفاده از همپوشانی را حذف کرده است.
این وزیر کابینه دوازدهم گفت: براساس آمار کارکنان دولت 8 درصد، سایر اقشار 2 درصد، روستاییان 62 درصد همپوشانی دارند، با توجه به اینکه روستاییان سطح اول خدمات درمانی را در روستاها دریافت می کنند و سطح دوم را از خدمات اجتماعی می گیرند آمار در این زمینه در روستاها بالا است.
 
انتهای پیام//
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه