اخبار داغ

روستای شاهبلاغی که در زمستان ممنوع الورود و خروج می شود!

روستای شاهبلاغی که در زمستان ممنوع الورود و خروج می شود!
راه های ارتباطی معمولا باید صاف و سطح روی آنها با لایه هایی صافی پوشیده شده تا گذر از روی راه آسان تر شده و قابل تردد انسان، خودروهای سبک و سنگین و غیره باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، راه های ارتباطی معمولا باید صاف و سطح روی آنها با لایه هایی صافی پوشیده شده تا گذر از روی راه آسان تر شده و قابل تردد انسان، خودروهای سبک و سنگین و غیره باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,

 

,

پلیس راه معتقد است، بیشترین تعداد تصادفات در مسیر راه های روستایی رخ می دهد،بنابراین راه های ارتباطی و مناسب سازی مسیر های صعب العبور حائز اهمیت است و می طلبد که مسئولین مربوطه توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.

,

 

,

جمیل حسینی دهیار روستای شاهبلاغی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هر چند مشکل جاده ارتباطی مشکل عمدهروستاست اما آلودگی آب شرب و مهاجرت و ترک تحصیل دانش آموزان به علت نبود جاده مناسب مشکلات دیگری است که دامنگیر نه تنها شاهبلاغی بلکه روستاهای اطراف نیز شده است.

,


وی افزود: جاده ارتباطی که کاملا گل و لای است و تردد مردم روستا به شهر با تراکتور امکان پذیر است که همین مسئله باعث مهاجرت مردم این روستا به شهر شده است.

,
,


حسینی گفت: دانش آموزان این روستا وقتی که پایه ششم مدرسه را تمام کنند دیگر یا خانواده باید به ادامه تحصیل فرزندش به شهر مهاجرت کند ویا دانش آموز باید ترک تحصیل نماید.

,
,

 

,

, ,

مشکل آب شرب

, مشکل آب شرب , مشکل آب شرب ,


 حسن سلیمی عضو رئیس شورای اسلامی شاهبلاغی در ادامه با اشاره به مشکل آب شرب اظهار داشت: روستای شاهبلاغی از نظر آب شرب هم در مضیقه است آب روستا جیره بندی شده و تنها دو ساعت درصبح و غروب آب در اختیار مردم است.

,
,

 

,

  سلیمی گفت: اگر مشکل جاده این روستا حل شود  40 خانوار که به شهر مهاجرت کرده اند به روستا برمی گ یردند چونکه درشهر درآمدی ندارند و تنها در آمد آنان کشاورزی و دامداری در فصل رمستان است.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر  35 خانوار در روستا سکونت سکونت دارند که اگر مشکل جاده ارتباطی حل شود قطعا  سکونت  به 70 خانوار  می رسد.

,


وی در ادامه گفت: نبود شبکه های تلویزیونی به صورت ثابت، آلودگی آب شرب روستا، احرا نشدذن طرح هادی در روستا  نداشتن گاز، نداشتن خط ثابت تلفن و ضعف آنتن هی همراه اول از دیگر مشکلات این روستا است.

,
,

 

,

, ,

 

,

سهم هر خانوار درسال 9 بشکه نفت سفید است!

, سهم هر خانوار درسال 9 بشکه نفت سفید است!, سهم هر خانوار درسال 9 بشکه نفت سفید است!,

اسدالله سلیمی عضو دیگر شورای روستای شاهبلاغی سوخت را مشکل دیگر این روستا عنوان کرد و گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه سهم هر خانوار درسال 9بشکه نفت سفید است که بسیار کم است وخواستار افزایش سوخت برای این روستا شد.

,

 

,

خاطری رئیس شرکت گاز دهگلان  7 روستا برای گاز رسانی دردست اقدام است که روستای شاهبلاغی یکی از این 7 روستاست به محض اینکه پیمانکار ان مشخص شود در صورت تهیه منابع مالی تا اوایل دی ماه سال جاری این  روستا ازنعمت گزا برخوردار خواهد شد.

,


میرزایی مدیر آب و فاضلاب روستایی  با اشاره به مشکل آب شرب روستا اظهار داشت: با توجه به اینکه آب  شاهبلاغی ازچشمه تامین می شود  و آبفار هم نمی تواند روی چشمه سرمایه گذاری کند و در تابستان این روستا هم مشکل آب شرب دارند.

,
,


 وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاهقول مساعد داد  که آبرسانی برای این روستا انجام دهد و چونکه این منطقه به علت مواد شیمایی وارسنیک موجود در آب قادر به حفر چاه نبوده و باید برای تامین آب 3 روستای اخی کمال ، شاهبلاغی  و قشلاق خداکرم از منطقه شعبانی چاه حفر شود.

,
,


 فرماندار دهگلان  از مدیر آبفار خواست هرچه سریعتر این موضع را روشن و شفاف ساز کند که ـآیا قرارا گاه کار آبرسانی روستا را انجام می دهد یا اینکه  از اعتبارات  سال 97  اعتباری برای  حل این مشکل اختصاص داده شود.

,
,


 فرماندار دهگلان برای آلودگی آب شرب روستا طبق گفته مردم خواستار آزمایش سریع آب شرب روستای شاهبلاغی شد.

,
,

 

,

, ,

 

,

بهبود وضعیت فاضلاب روستا 

, بهبود وضعیت فاضلاب روستا , بهبود وضعیت فاضلاب روستا ,

 جعفری بخشدار مرکزی دهگلان درادامه اظهار داشت: برای بهبود وضعیت فاضلاب روستا  هر مبلغی که درحساب دهیاری است  می توانند برای آن هزینه نمایند .

,


 وی  افزود: امکانات لازم در اختیار روستا قرار داده می شود و هر مبلیغ هم به حساب دهیاری واریز شود می توانند  برای فاضلاب وجاهای که نیار روستا است هزینه شود.

,
,


فعلی رئیس اداره راه و شهرسازی دهگلان  با اشاره به مشکل راه ارتباطی روستای شاهبلاغی گفت:  راه ارتباطی این روستا  جزو پروژه های نمیه کاره راه و شهر سازی است  و در سنوات  گذشته هم مقداری کار انجام شده  که پیمانکار به علت نبود اعتبار کار را تعطیل نموده است.

,
,


 وی درادامه گفت: قرارگاه بسیج سازندگی قرار است برای 6 روستا  کار انجام دهد  که روستای شاهبلاغی هم جزو روستاهای مذکور است وهنوز اعتبار ان تخصیص نیافته است.

,
,


وی افزود: این پروژه جزو برنامه پیشنهادی که اعتبار به  آن اختصاص یابد  و قرارداد آن نیز در حال مناقصه  است.

,
,


 فرماندار دهگلان با ارائه  پیشنهادی  گفت: اگر مشکل جاده ارتباطی این روستا  به نتیجه نرسد باید مسیرهای  که مشکل  دارند به صروت موقت شن ریزی  و ترمیم شود .

,
,


 فرماندار دهگلان با تاکید بر حل مشکلات روستای شاهبلاغی از مدیران، دهیار و شورای روستا خواست مشکل آب شرب، جاده ارتباطی، گاز خانگی، مشکل فاضلاب و مشکل سوخت روستا باید سریع در دست اقدام قرار گرفته و حل شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه