اخبار داغ

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی:

میزان مشمولین غایب در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است/ صدور بیش از ۱۷۰۰ معافیت کفالت در سال ۹۶

میزان مشمولین غایب در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است/ صدور بیش از ۱۷۰۰ معافیت کفالت در سال ۹۶
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: درسال ۹۶ از بین اعزام شوندگان در حدود ۴۰/۱۴ درصد مشمول غایب بوده و این میزان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  سرهنگ حبیب جعفرزاده  امروز در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۷ شورای پزشکی و یک شورای عالی پزشکی و همچنین ۱۷ هیئت رسیدگی بدوی و رسیدگی تجدید نظر دررابطه با انواع درخواست های پزشکی و کفالت مشمولین ارائه خدمات می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: برابر مواد قانونی خدمت وظیفه عمومی حق استفاده از انواع معافیت های کفالت نباشد در غیر این صورت به وضعیت آنها اعم از پزشکی ومعافیت کفالت رسیدگی شود.

,

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی، در رابطه با شناسایی و اعزام به خدمت مشمولین بیان کرد: درسال ۹۶ از بین اعزام شوندگان در حدود ۴۰/۱۴ درصد مشمول غایب بوده و این میزان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

,

وی، درخصوص امتیازات وضعیت جانبازی، ایثار گری و خدمت در مناطق عملیاتی گفت: به افرادی که امتیازات جانبازی و ایثارگری وخدمت در مناطق عملیاتی شامل می شود یک ماه کسر خدمت به آن تعلق پیدا خواهد کرد.

,

سرهنگ جعفرزاده، ادامه داد: با توجه به اینکه خدمت سربازی در حال حاضر ۲۴ ماه است، آن افرادی که ۲۴ امتیاز داشته باشند از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود.

,

وی، گفت: بر اساس ابلاغیات سازمان وظیفه عمومی ناجا، در طول سال مجاز به صدور ۲۰ هزار مورد امتیاز معافیت هستیم.

,

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی، افزود: در سال ۹۶ این ۲۰ هزار نفر از این امتیاز استفاده کردند و در سال ۹۷ نیز این طرح ادامه دارد. تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح استمرار خواهد یافت. البته در سال جاری مشمولین غایب در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.

,

وی، در خصوص موارد خاص ایثارگران اظهار داشت: در سال ۹۶ یک هزار و ۷۸۲ فقره انواع در خواست کفالت رسیدگی به موارد خاص ایثارگران بوده و همچنین ۵ هزار و ۲۰۴ مورد به درخواست رسیدگی شده و تصمیمات لازم بر مبنای ۴ وضعیت اتخاذ شده است.

,

سرهنگ جعفرزاده، افزود: طرحی در رابطه با تعویض کارت های خدمت و کارت های معافیت پزشکی و کفالت تبدیل کاغذی به کارت های هوشمند است که در حوزه کارت های پایان خدمت شروع طرح از ۱/۷/۹۱ تا به امروز تعداد کل کارت ها ۳۴۶ هزار و ۲۳۶ فقره درخواست در دفاتر پلیس+۱۰ ثبت شده است و از این تعداد ۳۴۴ هزار و ۴۸۱ فقره بررسی و کارت هوشمند صادر شده است.

,

وی، درخصوص کارت های معافیت تصریح کرد: از تاریخ ۱/۱۰/۹۰ شروع شده تا مورخه جاری تعداد کل درخواست های ثبت شده در دفاتر پلیس ۱۱۰ حدود ۱۳۲ هزار و ۶۴۸ فقره بوده که از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۲۵۳ فقره بررسی و کارت صادرو تحویل داده شده است.

,

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی، افزود: در رابطه با صدور انواع معافیت های تحصیلی در حوزه های ۳ گانه طلاب، دانشجویان و دانش آموزان در سال ۹۶ حدود ۲۱ هزارو ۹۷۵ فقره انواع معافیت تحصیلی صادر شده است و در حوزه اداره تحصیلی در رابطه با صدور انواع مجوز فروش برای سفرهای زیارتی، سیاحتی، علمی، نیمه علمی و مطالعاتی در سال ۹۶ حدود یک هزار و ۲۵۲ فقره مجوزسفر صادر شده است.

,

وی، عنوان کرد: برای رسیدگی به انواع درخواست ها پزشکی مشمولان در سال ۹۶ حدود ۳۷۶ جلسه شورای پزشکی و شورای عالی پزشکی برگزار شده و به درخواست ها رسیدگی شده و همچنین در طی این سال حدود ۳۴۷ فقره انواع رسیدگی های بدوی و تجدید نظر در سطح استان برگزار و به درخواست ها رسیدگی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه