اخبار داغ

کلید گمشده امنیت اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی/ فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاههای غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است

کلید گمشده امنیت اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی/ فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاههای غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاههای غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است و همه دستگاههای اجرایی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت‌الاسلام مختار کرمی در یکصد و پنجمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان که صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار کرد: فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاههای غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است و همه دستگاههای اجرایی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


وی گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی بصورت جهادی انجام گیرد و برای پیشگیری و مقابله آسیب‌های اجتماعی از تمام ظرفیت‌ها و امکانات باید استفاده برد.

,
,


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید براینکه باید بسیاری از مشکلات را در خود خانواده و یا مساجد برطرف کرد، گفت: کارکرد نهادهای مدنی را نباید نادیده گرفت.

,
,

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: در بسیاری از مواقع ناکارآمدی دستگاههای اجرایی منجر به وجود مشکلات می‌شود و اعتماد مردم از دستگاهها را سلب می‌نماید.

,

وی افزود: دشمنان به دنبال تضعیف دین و عقاید و ارزش‌ها میان مردم هستند و از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی استفاده می‌کنند.

,


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و بیکاری از مشکلات و معضلات امروز جامعه است و همه دستگاهها وظیفه دارند برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند.

,
,


حجت‌الاسلام کرمی گفت: اگر اعتباری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد باید بین همه دستگاهها توزیع شود چرا که همه ارگان‌ها در این راستا وظیفه دارند، فعالیت کنند.

,
,

حجت‌الاسلام کرمی مقابله با ناهنجاری‌ها، تقویت قانونگرایی، انضباط اداری، توجه به وجدان کاری، توجه به سبک زندگی اسلامی را نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری ادارات مختلف دانست و افزود: از ایده و نظرات تمامی ارگان‌ها و صاحبنظران در این راستا استفاده می‌شود.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی فرصتی برای تعمیق و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی است، اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی دامنگیر جامعه شده و جامعه ما باتوجه به اسلامی بودن و فرهنگ غنی که دارد مورد هدف دشمنان است و همواره به دنبال راهکارهایی برای تخریب و ترور شخصیت مسوولان انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این راستا انجام می‌دهند.

,

آمارهای آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است

, آمارهای آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است,

فرانک قدسی با اشاره به وجود فرصت‌های زیاد در کشور برای اعتلای ایران اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: وجود مقام معظم رهبری و تدابیر و بیانات ایشان فرصت ارزشمندی در این راستا به شمار می‌رود.

,


وی خاطر نشان کرد: آمارهای آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است و ما بعنوان یک کشور اسلامی که الگوی جهان اسلام هستیم باید به طور جدی به این مقوله بپردازیم.

,
,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان وحدت و همدلی مردم را به عنوان فرصتی دیگر در کشور برای کاهش آسیب‌ها خواند و یادآور شد: همه ما در معرض آسیب‌ها هستیم و باید مراقب باشیم.

,

قدسی اضافه کرد: استان کردستان از لحاظ مذهب و قومیت همدست نیست و باید این تنوع قومیت و مذهب را بعنوان فرصتی بنگریم و همدلی مردم را بیشتر کنیم.

,


وی اضافه کرد: پنج آسیب عمده به عنوان آسیب‌های اصلی در استان‌های کشور شناسایی و احصا شده‌اند که شامل بیکاری، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی است.

,
,


مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان حمایت از کارآفرینان را عامل کاهش بیکاری به عنوان یک آسیب دانست و گفت: باید از کارآفرینان ایده‌دار حمایت‌های لازم صورت گیرد و همه دستگاهها باید از کارآفرینان حمایت کنند.

,
,

قدسی عنوان کرد: امروزه خانواده‌ها تحکیم‌هایی که باید داشته باشند ندارند و به دلالی عاطفی می‌پردازند و این باعث جدایی عاطفی خانواده‌ها می‌شود که در شان کشور اسلامی ما نیست.

,

وی اعلام کرد: کودکان با یادگیری مشاهده‌ای در حال آموختن هستند و باید والدین مراقب باشند و نوع برخورد و گفتار و رفتارشان در برابر کودکان درست باشد.

,

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاهها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه اعتیاد گفت: علیرغم برگزاری این کارگاهها و مراسم‌ها اما سرعت رشد فعالیت‌های انجام شده با رشد آسیب‌ها هماهنگ نیست و آسیب‌ها به سرعت رشد می‌کنند.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: از راههای ورود مفاسد اخلاقی مهاجرت‌هایی است که به دلیل بیکاری انجام می‌گیرد و منجر به حاشیه‌نشینی می‌شود که ممکن است ساکنان حاشیه‌شهر از لحاظ فقر فرهنگی دچار مشکل شوند.

,

قدسی اظهار کرد: باید فعالیت‌ها همسو باشد تا بتواند زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کند.

,

وی گفت: در بحث ایجاد دفاتر تسهیل‌گری کردستان پیشتاز استان‌های کشور است و از این دفاتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستانعنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ محله در حاشیه شهرها ساماندهی شده و توسط مردم دفاتری در این محلات تشکیل شده که بزودی دفاتر افتتاح خواهند شد.

,


مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: احصای نیازهای مناطق حاشیه شهر در راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری مهم است و برنامه‌های امور اجتماعی هدایتگرانه، حمایتگرانه و مقتدرانه پیش خواهد رفت و با درایت و تدبیر تلاش می‌شود که از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه