اخبار داغ

عروسی به صرفِ سادگی/ عقد ۳ زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

عروسی به صرفِ سادگی/ عقد ۳ زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
نخستین جشن ازدواج دانشجویی سال ۱۳۹۷ دانشگاه ازاد واحد ارومیه به همت بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  ازدواج دانشجویی یکی از مصداق‌های بارز ازدواج آسان و به دور از تجملات است ازدواجی که در کنار شیرینی‌های خود دغدغه اشتغال و مسائل مالی را برای زوجین به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

موضوع ازدواج به ویژه ازداوج آسان و بدون تجملات و لزوم تبلیغ آن یکی از محوری‌ترین موضوعاتی است که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به آن تاکید داشته‌اند.

,

این مسئله به گونه ای است که ازدواج‌های دانشجویی پایدارترین زندگی مشترک هستند و پائین‌ترین میزان طلاق در این ازدواج‌ها به ثبت رسیده است.

,

اصطلاح ازدواج دانشجویی نخستین‌بار از سوی یکی از استادان دانشگاه تهران پیشنهاد شد و اولین جشن ازدواج در زمستان سال ۱۳۷۶ با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی و با شرکت ۶۰ زوج از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

,

این رویکرد در سال‌های بعد به تدریج با اشتیاق بیشتری روبه رو شد به گونه‌ای که امسال شمار ازدواج‌های دانشجویی به حدود ۳۰ هزار زوج رسیده است.

,

بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نیز بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه طی مراسمی با عنوان ازدواج آسان برگزار نمود که در این مراسم عقد سه زوج دانشجویی در بین صدهای دانشجوی دختر قرائت شد.

,

ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین کریمان مجد استاد برجسته کشوری با سخنرانی در جمع دانشجویان دختر با اشاره به اینکه دانشجویان ازدواج موفق تری داشته باشند، گفت: نگاه خود را به زندگی واقعه بینانه تر و از حالت آرمانی در بیاورند و با واقعیت ها مواجعه شوند.

,

کریمان مجد تصریح کرد: دانشجویان اگر شناختی خوبی از وضعیتی دانشجویی خود پیدا کنند می‌توانند ازدواج خوبی و زندگی موفقی داشته باشند، الان که زمان ازدواج دانشجویی در دانشگاها است فرصت خوبی است تا چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارند و با همین عنوان که ما دانشجو هستیم و خیلی از کارها را انجام می‌دهیم پیش بروند.

,

وی با بیان اینکه ارتباط دختر و پسر به بهانه آشنایی آسیب های به جدی را بدنبال خواهد داشت گفت: دختران و پسرانی که به طریق غیر مشروع با فردی از جنس مخالف، رابطه دوستانه برقرار می‌کنند، ممکن است از جهات مختلف، آسیب ببینند. آسیب‌ها هرچند متوجه دختر و پسر است، اما دامنه و شدت آن درباره دختران بیش‌تر است.

,

استاد برجسته کشوری با بیان اینکه امروزه مساله آشنایی را دختر و پسران بهانه میکنند تا در ارتباط باشند گفت: اگر دو جنس مخالف مبنای حرف زدنشان آشنایی است، چرا خانواده ها را در جریان نمی گذارند، اگر مساله آشنایی است چرا تا ساعت های بامداد شب حرف های غیراخلاقی می زنند.

,

وی تاکید داشت: آمارها نشان میدهد بیشترین میزان دوستی های خیابانی در سن غریزی است بعضی از پسران ایرانی داشتن دوست دختر را نوعی محبوبیت قدرت اجتماعی و موفقیت برای خود محسوب میکنند و در شرایطی که توانایی تشکیل خانواده از طریق ازدواج را ندارند عده ای از انان نیاز های جنسی و عاطفی خود را از طریق دوستی های افراطی بر طرف می نمایند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کریمان مجد  در ادامه  گفت: پیش‌ از هر چیز باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خود در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و هویتی‌ سالم‌ و پویا به‌ آنان ببخشند.والدین‌ باید به‌ نیازهای‌ عاطفی‌ و روحی‌ فرزندان‌ و شیوه‌های‌ صحیح‌ پاسخ‌گویی‌ به‌ این‌ نیازها واقف‌ شوند.

,

وی در پایان افزود: بسیاری از جوانان به دلیل برخی کمبودها و فشارها و تنها برای فرار از آنها و رسیدن به آرامش به سمت جنس مخالف سوق می یابند و گمان می کنند که تمام مشکلاتشان در سایه ازدواج با فرد مقابل قابل حل می باشد. در حالیکه این کار آنها مصداق بارز ضرب المثل «از چاله در آمدن و به چاه افتادن» می باشد.

,

در ادامه مراسم عقد سه زوج دانشجو بهمراه پدر و مادرشان توسط عاقد در بین صدها دانشجوی دختر در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خوانده شد.

,

در پایان مراسم خبرنگار نسل برهان با هر سه زوج گفت و گوی کوتاهی داشته و حس و حال هر سه زوج گرامی را جویا شده است که به شرح ذیل است.

,

نسل برهان: درباره ازدواج آسان و ساده خود پشیمان هستید؟ این گونه ازدواج چه مزیتی دارد:

, نسل برهان,

همسر آقای غلامیان: پیش از راضی شدن با چند نفر مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که این سادگی، بیشتر مورد پسند خداوند است و از نظر اجتماعی هم تکلیف داریم تاجایی که می توانیم، الگو باشیم و آقاداماد در ادامه صحبت های همسرش اضافه می کند: رهبر معظم انقلاب را نماینده امام زمان(عج) می دانیم و با توجه به اینکه نماینده امام، چیزی می فرمایند که مد نظر خود امام است، بنابراین نظر آقا درباره ساده گرفتن مراسم ازدواج، در واقع مورد نظر امام زمان(عج) بوده و خود را موظف به عمل به این امر می دانیم.

,

نسل برهان: آیا ازدواج را مانع پیشرفت نمی دانید؟
همسر آقای اردوخانی: ازدواج مانع نیست خصوصا اگر همسرت همراهت باشد؛ البته محدودیت هایی وجود دارد. اما باید پرسید پیشرفت چه معنی ای دارد؟ پیشرفتی که جامعه هم اکنون مدنظرش است با پیشرفتی که مدنظر خانواده ماست، یکی نیست. من می گویم اگر جوانان ازدواج کنند و این باعث کاهش فساد و در نتیجه باعث تعجیل در ظهور شود پیشرفت کرده ایم. حتی اگر مادی نگاه کنیم امروزه پیشرفت با درس خواندن لزوما مطابقت ندارد. چیزی که امروز مهم است تخصص است .

, نسل برهان,
,

نسل برهان: بعضی خانواده ها به پسرشان می گویند ازدواج در این سن باعث می شود آسیب ببینی و جوانی‌ات هدر رود. نظرتان راجب این جمله چیست؟
همسر آقای نورانی: کاملا اشتباه است. در مجردی آرامش روانی وجود ندارد و جوانان مجرد ما حلقه ی مفقوده ی زندگیشان آرامش است. اما ذهن آشفته و نگران قبل ازدواج ، پس از ازدواج به آرامش واقعی می رسد. شما فردی کنارت است که می توانی به راحتی با او صحبت کنی لذا وعده ی صادق خداوند اجرا می شود. بین من و همسرم مودت و رحمت ایجاد شد. باید مزه ی متاهلی را چشید. قابل بیان نیست.

, نسل برهان,
,

در پایان مراسم نیز هر سه زوج از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه جوایز نفیسی را دریافت کردند و با عکس یادگاری مراسم را به پایان رساندند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه