اخبار داغ

کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر:

از عصبانی کردن و عصبانی شدن جلوگیری کنیم

از عصبانی کردن و عصبانی شدن جلوگیری کنیم
کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر گفت: بهتر است بدانیم شخصیت فرد نخستین قربانی عصبانیت است و گاهی عواقب ناشی از عصبانیت منجر به دردسرهای بزرگ و جدی تری نیز می‌شود که گاهی اوقات واقعا جبران ناپذیر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سجاد علیمرادی، کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر طی گفتگویی در رابطه با اینکه از عصبانیت و عصبانی شدن باید پرهیز کرد زیرا بسیاری از وقایع جبران ناپذیر در اثر همین مسئله بوجود می آیند، اظهار داشت: شخصیت، نخستین هدفی است که با تیر عصبانیت شما قربانی می‌شود و گاهی عواقب ناشی از این عصبانیت، بیش از قربانی شدن شخصیت یا آبروی شما تلفات خواهد داشت و منجر به دردسرهای بزرگ و جدی زیادی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت:  زمانی یک فرد، فهمیده و باشخصیت محسوب می شود که در موقعیت‌های سخت و تحریک‌کننده، کنترل اوضاع را به‌خوبی در دست بگیرد چراکه بعضی از آدم‌ها وقتی عصبانی می‌شوند، بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرند، تمرکز خود را از دست می‌دهند و دست به کارهایی می‌زنند که خودشان هم بعدا باور نمی‌کنند که چنین اعمالی را انجام داده اند.

,

کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان رابر افزود:  آن ها به‌علت اینکه نتوانسته‌اند لحظه‌ای کوتاه بر خشم خود غلبه کنند، افکار و اعمال مخفی خود را برای دیگران به نمایش گذاشته‌اند که این افکار مخفی را می‌توان واکنشی آنی دانست که مغز آدمی در پاسخ به شرایط به‌وجود آمده، به شما پیشنهاد می‌دهد، اما بعضی مواقع بهتر و صلاح است که پیشنهادهای مغز را مخفی نگه داریم و از انعکاس آن به دنیای خارج خودداری کنیم.

,

علیمرادی ادامه داد: ما اگر بخواهیم محبوبیت و شخصیت خود را نزد دیگران حفظ کنیم باید بدانیم که هر لحظه ممکن است شرایطی پیش آید که محبوبیت و شخصیت ما بدون آنکه خودمان بدانیم در معرض آزمایش و خطر قرار بگیرد و اگر آن زمان کوچک‌ترین اشتباهی از ما سر بزند، شخصیت ما نزد دیگران لکه دار خواهد شد.

,

وی بیان داشت: موقعیت‌های پیش آمده هرقدر هم هولناک و طاقت‌فرسا باشند، باز هم اطرافیان این توقع را از ما دارند که در مقابل مشکلات و معضلات با بردباری و درایت رفتار کنیم و هر گونه واکنش تند و غیرمعقول، عدم‌توانایی ما در حل مشکلات را در افکار دیگران تداعی خواهد کرد.

,

علیمرادی اذعان کرد: عصبانیت، جزو جدانشدنی زندگی افراد است و تنها نحوه برخورد شخص در مهار آن است که می‌تواند موجب بروز یا کنترل عصبانیت شود اما با در نظر گرفتن راه‌هایی می‌توان از بروز عصبانیت در خود و دیگران جلوگیری کرد و یا حداقل از شدت آن کاست:

,

وی تصریح کرد: در زمان مشاجرات سعی کنید از لحن و کلماتی استفاده کنید که موجب آزار طرف مقابل‌تان نشود و او را تحریک نکند که در این راستا باید رفتار خود را تحت کنترل داشته باشید و از نمایش اعمالی که موجب بی‌احترامی و توهین به دیگران می‌شود، خودداری کنید.

,

کارشناس اجتماعی گفت: موقعیت شناس باشید و با یادآوری این جمله در ذهنتان که"هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد"در زمان مطرح کردن موضوعات، مطمئن شوید که اکنون شرایط و موقعیت شما و طرف مقابل‌تان برای گفت‌وگو مناسب است یا نه؛ مثلا فرد غریبه‌ای در میان شما حضور نداشته باشد، یا خودتان و طرف مقابل آمادگی ذهنی لازم برای بحث در رابطه با آن موضوع را داشته باشید.

,

علیمرادی بیان کرد:  به‌گونه‌ای رفتار کنید که دیگران احساس نکنند قصد زرنگی، فریب و سوءاستفاده از آنها را دارید. برای این کار بهتر است قبل از ارائه راهکار، خودتان را جای طرف مقابل بگذارید تا ببینید از نتیجه کار راضی می‌شوید. اگر این طور بود بعد آن را مطرح کنید و در زمانی که او راهکاری ارائه می‌دهد، باز هم موقعیتش را در نظر بگیرید و سپس پاسخ دهید.

,

وی خاطرنشان کرد:  اشتباهات خود را بپذیرید و بابت آن به صراحت عذرخواهی کنید. بهترین زمان عذرخواهی که بیشترین تاثیر را در طرف مقابل خواهد داشت، همان زمانی است که شما به اشتباه خود پی برده‌اید.

,

علیمرادی افزود: برای مشاجرات جدی زنگ تفریح بگذارید و هر چند وقت یک بار بحث را متوقف کنید و چیزی بخورید، هوایی تازه کنید یا صورت خود را با آب سرد بشویید.

,

وی ادامه داد: عاقلانه و عادلانه قضاوت و سعی کنید به نکات مثبت سخنان طرف مقابل تان بیشتر توجه کنید و از صحبت‌های او برداشت منفی نداشته باشید.

,

علیمرادی تاکید کرد: از دروغگویی و انکار اتفاقات خودداری کنید،  اشتباهات او را بزرگ نمایی نکرده و خطاهای خود را کوچک نشمارید.

,

وی با بیان اینکه  بد نیست که بعضی مواقع گذشت کنید و به نفع طرف مقابل‌تان رای بدهید، ابراز داشت: او هم این کار شما را مدنظر خواهد داشت و در جایی جبران خواهد کرد، به این ترتیب مشکل به راحتی حل خواهد شد. دقت کنید که اگر خلاف آن را انجام دهید، نتیجه برعکس خواهد بود.

,

علیمرادی افزود: احساسات او را جریحه‌دار نکنید و سعی کنید به آرامی سخن بگویید و هر چند وقت یک بار خود و طرف مقابل‌تان را به آرامش دعوت کنید.

,

وی یادآور شد: بعضی مواقع بد نیست که بحث را عوض کنید و اگر طرف مورد بحثتان همسر یا فرد نزدیک به شما است، هر چند وقت یک بار به او بگویید دوستش دارید و بد او را نمی‌خواهید.

,

کارشناس اجتماعی اذعان داشت:  زمانی که از سخنان طرفتان خرسند می‌شوید او را مطلع‌سازید و اگر از صحبت‌هایش ناراحت شدید با مهربانی به او توضیح دهید و خواهش کنید که روش خود را تغییر دهد.

,

وی در خاتمه گفت: در پایان به مغزتان بگویید، زمانی که عصبانی می شوید به جای ارسال پیشنهادهای خطرناک به شما، یادآور شود که وقتی عصبانی هستی، بیشتر از همیشه مراقب رفتارت باش.

,

تهیه و تنظیم : مهین نامجو

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه