اخبار داغ

چرا درباره جناح های سیاسی کمتر حرف میزنم؟

چرا درباره جناح های سیاسی کمتر حرف میزنم؟
برخی از کاربران و مخاطبان گرامی و به خصوص فعالان سیاسی از من سوال می کنند که چرا کمتر درباره جناح های #سیاسی حرف میزنم و یا مطلب می نویسم؟ پاسخ در چند مورد زیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر دارابی معاون رسانه ملی طی مطلبی در کانال سروش خود نوشت: برخی از کاربران و مخاطبان گرامی و به خصوص فعالان سیاسی از من سوال می کنند که چرا کمتر درباره جناح های #سیاسی حرف میزنم و یا مطلب می نویسم؟ پاسخ در چند مورد زیر است:

۱- مسئولیت رسمی و حقوقی من در سازمان #صداوسیما که لازمه آن "حفظ استقلال" و "عدم ورود و جانبداری از جریانات سیاسی" است مهم ترین دلیل این موضعگیری است؛ درست به همین دلیل است که از دهه ۸۰ تاکنون رسماً هیچگونه فعالیت سیاسی، حزبی و... ندارم.

۲- فضای ناامیدانه و تیره ای که همه به ویژه جریانات سیاسی در #کشور ایجاد کرده اند که از قضا بخش قابل توجهی از این وضعیت را (آنگونه که جریانات سیاسی توصیف می کنند) خود آنان مسبب این وضعیت هستند، اعتقاد جدی دارم که باید بهم ریخت و با کار و تلاش به بهبود اوضاع کمک کرد.

۳- بر این باورم که احزاب سیاسی حرفه ای و کارآمد مبتنی بر "مرامنامه، کادر حرفه ای، ارکان تشکیلاتی و داشتن حوزه های استانی و شهرستانی" است. از سوی دیگر احزاب باید بتوانند کار ویژه ای چون: #کادرسازی ، فرموله کردن و تجمیع تقاضاهای مردم و انتقال به مسئولان و پیگیری از آنان برای انعکاس به مردم، شایسته سالاری در #استخدام و به کارگیری مناصب و مسئولیت ها را سرلوحه خود قرار دهند که احزاب سیاسی کنونی ما فاصله معناداری با این اصول حرفه ای تحزب سیاسی دارند.

۴- ناپایداری احزاب سیاسی در #ایران متعدد است: نبود دولت مدرن واقعی (ما در ایران شبه دولت) داریم، فقدان محسوس شخصیت های سیاسی و حرفه ای و با سواد، فرمایشی بودن احزاب و فصلی و موسمی بودن آنها، پاسخگو نبودن، فرهنگ سیاسی کشور که تحزب سیاسی را امری مذموم می پندارد و نبود زیر ساختها و زیر سیستم های حزبی را باید از مهم ترین دلایل ضعف #احزاب دانست.

۵- البته بر این باورم که باید به سمت ایجاد احزاب حرفه ای، کارآمد و پاسخگو حرکت کرد. در دوران پسا اصلاح طلبی و پسا اصولگرایی باید طرح و سازوکار جدیدی را در انداخت.

درباره این مسایل در کتاب #آینده_پژوهی_انقلاب_اسلامی ؛ بیم ها و امیدها از انتشارات امیرکبیر توضیحاتی داده ام.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه