اخبار داغ

یادداشت؛

آقای مدیر، ضعف مدیریت شما را خبرنگاران به دوش نخواهند کشید

آقای مدیر، ضعف مدیریت شما را خبرنگاران به دوش نخواهند کشید
به دور از همه فلسفه بافی‌های رایج سیاست بازان، سخن گفتن در خصوص جایگاه خبرنگاری آن چنان گسترده و فراوان است که قلم را برای بیان یارای ایستادن و توقف نیست که برخی مسئولان بخواهند ضعف خود را در میدان اصحاب رسانه بیاندازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، سیداسماعیل میری فعال رسانه ای در یادداشتی خطاب به برخی از مسئولان استان و شهرستانی در خصوص انتظارات واهی از خبرنگاران نوشت: یکی از شالکه های اصلی امروز دنیا بحث اطلاع رسانی است که اگر این مهم در جامعه کمرنگ و یا نادیده گرفته شود معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار انسان ها و جامعه خواهد بود چرا که جریان یک سیلاب باعث به مخاطره انداختن جان انسان های زیادی خواهد شد که با اطلاع رسانی اصحاب رسانه و خبر شاهد تلفات زیاد انسانی و خسارات های فراوانی خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

 امروزه سختی، مشکلات و حساسیت شغل خبرنگاری بر همگان چنان روشن است که بیشتر مردم به ثانیه ها و دقیقه های خبر چنان وابسته شدند که به خوبی با رصد اخبار و تجزیه و تحلیل مسائل مطرح شده در اخبار مختلف زندگی می کند.

,

 اما واقعیت این است که خبرنگاران درشهرستان‌ها واستان ها با مشکلات و سختی‌های بیشتری مواجه‌ می‌باشند چراکه علاوه بر مشکلات کلی با مشکلات و سختی‌های مضاعفی در انجام وظایف خود دست و پنجه نرم می‌کنند که ازآن جمله‌ می‌توان به نگاه‌های بسته مدیران، کم‌توجهی مسئولان، کم کاری روابط عمومی ادارات، نبود امکانات و… اشاره کرد.

,

برخی از مسئولان انتظار دارند که خبرنگار مطابق خواسته ها و عملکرد دستگاه وی قلم بزند که این اقدام بدون شک دور از شأن و جایگاه یک خبرنگار است، اگر یک مدیر و یا یک اداره وظایف خود را به درستی و برای رضایت مندی مردم انجام دهد، هم رسانه و هم مردم یاری گر آن مدیر خواهند بود ولی در این بین نباید بر روی واقعیت های جامعه چشمان خود را بست و به قول قدیمی ها سر را در برف فرو برد.

,

ضعف مدیریتی برخی مدیران در ادارات بیشتر شهرستان های استان چنان هویدا است که نیازی به هیچ خبری نیست چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست.

,

بدون شک مدیران محترمی که خدمات و عملکرد دولت و نظام را دائما رسانه ای می کنند و مردم را در جریان اقدامات روز مره حوزه کاری خویش قرار می دهند نزد مردم عملکرد بهتری دارند تا آن مدیری که کار می کند و یا نمی کند ولی برای یکبار هم در طول یکسال خبری از اداره او منتشر نمی شود که این ضعف اول به مدیر بعد به مسئول روابط عمومی بر می گردد که متاسفانه 90درصد ادارات ما روابط عمومی ندارند.

,

 امیدواریم که مدیران ضمن رسانه ای کردن خدمات و عملکرد ادارات خود قدری نیز با اصحاب رسانه جوشش داشته باشند تا مردم را که ولی نعمتان جامعه هستند در جریان عملکرد حوزه کاری خود قرار دهند چرا که بهترین ناظر برای یک مدیر و یک اداره مردم هستند نه مسئولان بالا دستی.

,

اتحادوانسجام از حکمت است/ انفرادوانحصار ازغفلت است

,

هرکه او،من گفت آخربینواست / عاقلان رالطف درگفتارماست

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه