اخبار داغ

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

سال تحصیلی آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم

سال تحصیلی آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی است، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سیدمحسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در گردهمایی تخصصی کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: تربیت فرزندانی کارآفرین کار سخت و دشواری است و هدف از آموزش دانش‌آموزان در هنرستان‌ها نیز مهارت آموزی برای ورود به بازار کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی در ادامه با تبیین سیاست حاکم بر برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال 97 گفت: تامین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین و ارتقای مدیریت منابع انسانی از جمله این سیاست‌ها است.

12 درصد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته حسابداری مشغول تحصیل هستند 
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استقرار کامل ساختار جدید در عین حفظ کیفیت، متوازن سازی رشته‌ای، ارتقای کیفیت و بهره‌وری در هنرستان‌ها، توسعه مشارکت‌ها و متناسب سازی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای با نیاز بازار کار از سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی در سال جاری است.

وی بیان کرد: برای استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها با کمبود فضای هنرستانی در کشور روبه رو هستیم چراکه برخورداری از نیروی انسانی لازم، فضای کلاسی و کارگاهی مناسب و داشتن تجهیزات از الزامات استقرار پایه دوازدهم تحصیلی است.

مقدم در ادامه عنوان کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای تغییرات محتوایی نزدیک به 100 درصدی داشتیم و این موجب شد تا نیاز تجهیزاتی از آن چیزی که داشتیم، چندین برابر افزایش پیدا کند و همچنین نیاز به فضای کلاسی در شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش به میزان یک سوم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه در سال تحصیلی 97-98 سهم آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به 40 درصد برسد؛ این در حالی است که سهم این دو شاخه تحصیلی در پایه دهم و یازدهم اکنون حدود 34 درصد است و برای رسیدن به سهم 40 درصدی باید پایه دهم سال تحصیلی آینده را به حدود 46 درصد برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی است، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم و سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود 3200 هنرآموز است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش‌ها باید برای متوازن سازی رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه و بازار کار تلاش کرد؛ این در حالی است که اکنون 12 درصد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم نمایشگاه کارآفرینان جوان در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه