اخبار داغ

شکست سنگین تلگرام در روسیه +آمار

شکست سنگین تلگرام در روسیه +آمار
مجموع کاربران اینترنت روسیه ۱۰۸ میلیون نفر میباشد از این تعداد از ابتدا رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون طبق ادعای تلگرام، عضو تلگرام بوده‌اند اما از آمار فعالیت‌های روزانه موضوعی منتشر نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اخیراً حجم قابل توجهی اخبار انتشار یافته توسط رسانه‌های داخلی مبنی بر عدم موفقیت فیلتر تلگرام در روسیه منتشر گردیده است، این در حالی است که مسدودیت تلگرام در روسیه با موفقیت قابل توجهی روبرو بوده است و اخبار منتشر شده نه تنها  بر اساس واقعیت‌های فنی و میدانی نبوده و اهداف دیگری را دنبال میکنند بلکه در بسیاری از موارد اخبار منتشر شده کاملاً جعلی و ساختگی میباشند که در ادامه به آن پرداخته میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در تاریخ  ۲۳-۰۲-۱۳۹۷ گزارشی توسط روزنامه ایران در صفحه ۸ (فناوری) درج شده است که حجم عظیمی از این صفحه را دربر گرفته است، این مطلب هم در عنوان خود و هم در متن خود ادعایی غیر واقعی و همراه با ارائه اطلاعات دروغین کرده است با این عنوان که «اعتراف وزیر ارتباطات روسیه : تلاش برای مسدودسازی دسترسی کاربران به تلگرام ناموفق است»

,

روزنامه مورد اشاره این مطلب را مربوط به مصاحبه وزیر ارتباطات روسیه در تاریخ یک هفته پیش یعنی در تاریخ میلادی ۸ مه ۲۰۱۸  عنوان کرده است در صورتی که چنین مطلبی اصلاً از سوی وزیر ارتباطات روسیه عنوان نگردیده است و  آخرین مصاحبه وزیر ارتباطات روسیه در تاریخ ۳ مه بوده است که در آن نیز عنوان گردیده است بزودی وایبر در صورت عدم همکاری با این کشور همچون تلگرام فیلتر خواهد شد.

,

 گزارش آماری روزنامه ایران بسیار قدیمی و آمار ارائه شده توسط آن مربوط به یک ماه گذشته بوده و در زمان کنونی فاقد اعتبار است.

,

فایل پی دی اف مطلب روزنامه ایران

, فایل پی دی اف مطلب روزنامه ایران,

, ,

 

,

آخرین مصاحبه وزیر ارتباطات روسیه

, آخرین مصاحبه وزیر ارتباطات روسیه,

پس از بررسی سایت‌های انگلیسی و روسی زبان، هیچگونه مطلبی که بتوان چنین ادعایی را ثابت کند وجود نداشت و برخلاف آن هم به اذعان مقامات روسی و هم با گسترش سطح مسدودیت تلگرام در روسیه و شواهد فنی، همه چیز برخلاف این ادعا را نشان میدهند.

,

 

,

**واقعیت‌های کنونی مسدودیت تلگرام در روسیه

,

رتبه دامنه اصلی آدرس دهی تلگرام t.me در روسیه از ۱۰۵ اکنون به رتبه ۷۸۵ سقوط کرده است

,

میزان استفاده از تلگرام در روسیه از ۲۸% به ۴.۱% افت پیدا کرده است.

,

به گزارش بزرگترین اپراتور روسیه، استفاده از اسکایپ نیز ۱۵۰% رشد داشته است.

,

برخلاف مطب ادعایی روزنامه ایران مبنی بر نقل قولی از وزیر ارتباطات روسیه که مدعی گردیده بودند وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرده است «مسدودیت تلگرام شکست‌خورده است» به اذعان وزیر ارتباطات روسیه تاکنون در مراحل مختلف مسدودیت، موفقیت‌های خوبی کسب شده است. و این در حالی است که مسئول مستقیم مسدودیت تلگرام شخص وزیر ارتباطات روسیه و سازمان تابع آن، سازمان نظارت بر اینترنت روسیه میباشد.

,

روسیه بیش از ۵۰ سرویس رایگان ارائه دهنده خدمات VPN را هم‌اکنون مسدود کرده است.

,

شواهد میدانی از روسیه نیز موفقیت قابل توجه مسدودیت تلگرام در روسیه را ثابت میکند.

,

مجموع کاربران اینترنت روسیه ۱۰۸ میلیون نفر میباشد از این تعداد از ابتدا رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون طبق ادعای تلگرام، عضو تلگرام بوده‌اند اما از آمار فعالیت‌های روزانه موضوعی منتشر نشده است، این در حالی است که پرطرفدارترین و پرعضو ترین یک کانال روسی در تلگرام تنها ۵۰۰ هزار نفر عضو دارد و دیگر کانال‌ها نیز با فاصله بسیاری اعضاء بسیار کمتری دارند.

,

پیرو این موضوع و انتشار در رسانه‌های داخلی، رسانه‌های معاند نیز مطالب مشابه ای منتشر کرده و میکنند، سایت های بی بی سی، کلمه، رادیو فردا و صدای آمریکا و شبکه من و تو بطور جدی در حال حمایت از موضوع تلگرام هستند.

,

کارمند و خبرنگار رسمی بی بی سی فارسی مقیم انگلیس بطور رسمی در یک توییت (تصویر زیر) اعلام کرده که پاول دورف به خودش و یکی از اعضاء شبکه من و تو، چندین هزار دلار داده است تا نسخه Telegram DR را نوشته‌اند و به کاربران ایرانی این اطمینان را داده است که این نسخه امن است و با همکاری شرکت سایفون بوده است.

,

, ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه