اخبار داغ

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مطرح کرد؛

تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی در پهناورترین استان کشور/بازدید رایگان از موزه های استان در روز جهانی موزه

تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی در پهناورترین استان کشور/بازدید رایگان از موزه های استان در روز جهانی موزه
فرخی با اشاره به هفته بزرگداشت میراث فرهنگی گفت: در این هفته برنامه ها و نمایشگاههای متعددی در سطح شهر کرمان و شهرستان های استان از تاریخ بیست و هشت اردیبهشت برپا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا فرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به هفته بزرگداشت میراث فرهنگی اظهار کرد: در این هفته برنامه ها و نمایشگاههای متعددی در سطح شهر کرمان و شهرستان های استان از تاریخ بیست و هشت اردیبهشت برپا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه اجرای برنامه ها در هفته میراث فرهنگی به منظور آگاهی بخشی به میراث فرهنگی استان است، عنوان کرد: در این راستا نمایشگاه آثار مشبک استاد صوتی در کرمان و همچنی نمایشگاه دیگری از عکسهای قدیمی نیز در محل حمام گنجعلیخان کرمان برپا می شود.

,

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به آغاز عملیات مرمت و بازسازی بناهای شاخص تاریخی بازار بزرگ و فاز دوم قلعه دختر و اردشیر و بافت تاریخی شهر کرمان  ابراز کرد: همچنین در این هفته مرمت کارخانه حناسایی، خانه عامری، کاروانسرا، مسجد و بازار وکیل شهرستان بم آغاز می گردد.

,

فرخی با تأکید بر اینکه در هفته میراث فرهنگی بازدید  دانش آموزان از موزه ها و اماکن تاریخی شهر کرمان رایگان می باشد، تصریح کرد: همچنین نشست تخصصی با مجموعه داران و موزه داران شهر کرمان در جهت ارتقاء کیفی فعالیت های این مجموعه ها برگزار خواهد شد.

,

این مقام مسئول با اشاره به رژه موتوری نیروهای یگان حفاظت در هفته میراث فرهنگی گفت:نیروهای یگان حفاظت نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی استان دارند که تقدیر از این نیروها را در این هفته خواهیم داشت.

,

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه نمایشگاه آثار صنایع دستی و میراث فرهنگی که در فهرست میراث جهانی ثبت شده اند برگزار خواهد شد، ادامه داد:این آثار جهانی در هفته میراث فرهنگی در محل یخدان مویدی به نمایش گذاشته می شوند؛ همچنین در این هفته کارگاههای تولید زنده صنایع دستی در محل کاروانسرای گنجعلیخان راه اندازی می شود.

,

فرخی با اشاره به روز جهانی موزه در اولین روز از هفته میراث فرهنگی بیان کرد:به منظور تشویق و ترغیب هر چه بیشتر مردم برای بازدید از موزه ها، در این روز بازدید ازموزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان رایگان است.

,

این مقام مسئول در خصوص ساعت باز دید از موزه ها  گفت:تمامی موزه های استان کرمان از ساعت8:30 دقیقه صبح تا 20:30 شامگاه روز جمعه 28 اردیبهشت ماه جاری به صورت  میزبان علاقمندان هستند.

,

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان بیست موزه وجود دارد، اظهار کرد:از این تعداد هفت موزه به صورت خصوصی و مشارکتی فعالیت می کنند؛ همچنین موزه ساعت و موزه فسیل از موزه های خصوصی و موزه دفاع مقدس، ارتش، شهید باهنر، موزه بانو حیاتی و آگیرا از موزه های مشارکتی استان کرمان هستند.

,

فرخی در پایان با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان و باغ موزه هرندی کرمان جزو باغ موزه های استان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: هرساله تعداد کثیری از گردشگران و مسافران از موزه ها و اماکن تاریخی سراسر استان کرمان بازدید می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه