اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

اروپا تحت تاثیر آمریکا نمی‌تواند به تعهداتشان پایبند باشند

اروپا تحت تاثیر آمریکا نمی‌تواند به تعهداتشان پایبند باشند
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شرکت «ایر باس» دارای منافع مشترک بسیاری با آمریکا است و بسیاری از شرکت های اروپایی نیز تحت تاثیر آمریکا هستند لذا اروپا نمی توانند به تعهداتشان پایبند باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین مشایخی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به بدعهدی آمریکا به برجام و عدم تعهد کشورهای اروپایی به این تعهد، اظهار کرد: کشورهای اتحادیه اروپایی مانند فرانسه، انگلستان و آلمان و همچنین تمام کشورهای اتحادیه اروپا دارای کارخانه‌ها و صنایع چندملیتی هستند و تنها خودشان متکی و مسئول آن نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: به‌عنوان‌مثال کشور فرانسه که شرکت ایر باس متعلق به آن است دارای منافع مشترک بسیاری با آمریکا است و اگر آمریکا روی آن دست بگذارد دیگر فرانسه توانایی مقابله با آن را نخواهد داشت و کاری از پیش نخواهد برد.

, .,

تحلیلگر مسائل فرانسه با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا و رئیس‌جمهور آن گفت: ترامپ شخصیتی است که همچون روسای جمهور قبلی آمریکا اعتقادی به سیاست برد-برد ندارد و تنها تعهدی را قبول دارد که در آن سیاست برد خودش و باخت طرف مقابل اتفاق بیفتد.

, .,

وی ادامه داد: این سیاست‌های قابل پیش‌بینی آمریکا باعث اثرگذاری بر روی تمام تعهدات کشورهای اتحادیه اروپا و آلمان و انگلیس و فرانسه خواهد شد و بر تمام تعهدات آن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت لذا جمهوری اسلامی باید در ضمانت تعهد آن‌ها دقت کند.

, .,

مشایخی با اشاره به وابستگی اتحادیه اروپا به کشور آمریکا، بیان کرد: در اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی صنایع و شرکت‌های آن‌ها به دودسته تقسیم می‌شود که موارد بزرگ آن‌ها چندملیتی و دارای منافع مشترک با آمریکا است و برخی صنایع کوچک و متوسط آن‌ها است که متعلق به خودشان است.

, .,

وی تأکید کرد: اکنون‌که اتحادیه اروپا تأکید به ماندن در برجام دارد، دولتمردان ما باید بدانند که آن‌ها تنها اختیار همان صنایع کوچک خود را دارد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز تنها می‌تواند با برخی از بانک‌های اتحادیه اروپا ارتباط بگیرد.

, .,

تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید از اتحادیه اروپا ضمانت عملی بگیرد، تصریح کرد: البته اروپایی‌ها به ما چک سفید امضا نمی‌دهند و تضمین عملی این است که بعد از رسیدن به یک مفاد مشترک آن‌ها ذیل توافق را امضا کنند و البته این کار نیز بعید است و آن‌ها تنها قول شفاهی می‌دهند.

, .,

انتهای پیام

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه