اخبار داغ

نگاهی به زندگی نماینده جدید ولی‌فقیه در فارس

نگاهی به زندگی نماینده جدید ولی‌فقیه در فارس
صبح پنجشنبه 27 اردیبهشت و طی حکمی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام، به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ شیراز منصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌دنبال درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده‌ی فقید ولی فقیه در فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، پنجشنبه 27 اردیبهشت طی حکمی، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام را به‌عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس منصوب کردند.دژکام در سال 1341 در شهر جهرم متولد شد و تحصیلات خود را تا دیپلم در زادگاهش طی کرد و  سپس وارد مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شد و در محضر آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت‌الله بحری تحصیلات حوزوی را آغاز و پس از مدتی به قم هجرت کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

نماینده‌ی ولی فقیه در استان فارس، دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی گذرانده و دروس رجال و درایه را در محضر آیت الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را در محضر آیات جوادی آملی، حسین شب زنده دار جهرمی و سید عبدالرسول شریعتمداری سپری کرد. او فلسفه را از آیات عظام دکتر احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ دکترای فلسفه و کلام شد.

,

دژکام از تلمذ در محضر اساتید قم به جهرم بازگشت و به درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت و  بعد از رحلت  آیت‌الله حاج سید حسین آیت‌اللهی در دی ماه 79، به عنوان امام جمعه جهرم معرفی شد. دبیری شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس، عضویت در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تدریس در سطوح عالی حوزه علمیه و تاسیس بنیاد پژوهشی - فرهنگی پیمان غدیر، عناوین و مسئولیت‌هایی است که در کارنامه‌ی نماینده جدید ولی فقیه در استان فارس دیده می‌شود.

,  ,
منبع: ایسنا
, منبع: ایسنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه