اخبار داغ

بازسازی گروه‌های تروریستی در سوریه

بازسازی گروه‌های تروریستی در سوریه
تارنمای المرصد ارگان گروه های مخالف سوریه از تلاش دو گروه (تروریستی) 'جیش الاسلام' و 'اجناد الشام' برای بازسازی ساختار و توان نظامی خود خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، این دو گروه پس از تحمل شکست ها و تلفات سنگین در 'دوما' و 'غوطه شرقی' در استان ریف دمشق مجبور شدند این مناطق را ترک کرده و پس از تحویل دادن تسلیحات سنگین و نیمه سنگین خود به ارتش سوریه رهسپار شمال این کشور شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عناصر وابسته به گروه تروریستی جیش الاسلام پس از خروج از دوما و غوطه شرقی به شهر جرابلس در شمال شرق حلب رفته اند و عناصر گروه تروریستی 'أجناد الشام' نیز در بخش هایی از استان حلب که در تصرف تروریست ها می باشد، ساکن شدند.

,

بر اساس این گزارش، ابوهمام البویضانی سرکرده جدید گروه تروریستی 'جیش الاسلام' با مسئولان این تشکیلات در استان حلب دیدار و گفت وگو کرد.

,

المرصد خاطرنشان کرد که سرکرده های 'جیش الاسلام' (با تغییر رویه و تفکرات خود) به نیروهای خود اعلام کرده اند که ما هم اکنون سه دشمن فراروی خود داریم که عبارتند از: 'نیروهای کرد'، 'هیات تحریر الشام' و داعش.

,

به نوشته المرصد، هدف از این نشست بازسازی ساختار و توان نظامی گروه تروریستی به اصطلاح 'جیش الاسلام' بوده و در همین رابطه به هر یک از عناصر این گروه 200 دلار آمریکایی پرداخت شده است.

,

در همین راستا جیش الاسلام در شهر 'الباب' و حومه شمال شرق حلب فعال شده و اقدام به خرید ده ها خودرو و تجهیزات نظامی کرده و یک مقر نظامی برای خود در اطراف شهر الباب برپا کرده است.

,

همچنین دیگر گروه تروریستی یعنی أجناد الشام عناصر مسلح سابق خود را که از شهر دوما و غوطه شرقی خارج شده اند، فراخوانده و از آنها خواسته تا به حومه شمال شرق حلب بیایند تا به صفوف آنان ملحق شوند.

,

به گفته سرکرده های اجناد الشام هدف از انجام این کار بازسازی ساختاری و احیای مجدد این تشکیلات می باشد.

,

عملیات آزادسازی غوطه شرقی توسط نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه ششم اسفند 1396 آغاز و در تاریخ بیست و پنجم فروردین 1397 این منطقه کاملا آزاد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه