اخبار داغ

مشکلات تمام نشدنی شرق هرمزگان؛

مشکلات زیر ساختی در تنها روستای بدون دخانیات هرمزگان/بحران بی آبی در روستای بلبل آباد

مشکلات زیر ساختی در تنها روستای بدون دخانیات هرمزگان/بحران بی آبی در روستای بلبل آباد
با توجه به تداوم خشکسالی و پایین رفتن سطح آب زیر زمینی، کمبود آب، تبدیل به معضلی جدی برای روستاهای شهرستان بشاگرد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عباس شهدای، عضو شورای روستای بلبل آباد شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، با اشاره به اینکه روستای بلبل آباد از کمبود آب رنج می برد، اظهار کرد: اکنون آب روستا از چاه تامین می شود و این آب مشترک با باغداران است و ساعتی از آن استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

عضو شورای روستای بلبل آباد بشاگرد بیان کرد: در 48 ساعت فقط 20 دقیقه روستائیان از آب شرب بهره مند هستند که به برخی از اهالی این روستا آب نمی رسد و مجبور هستند آب مورد نیاز خود را خریداری کنند.

,

نبود زمین ورزشی و سالن ورزشی در روستای بلبل آباد

, نبود زمین ورزشی و سالن ورزشی در روستای بلبل آباد, نبود زمین ورزشی و سالن ورزشی در روستای بلبل آباد,

شهدای، نبود زمین ورزشی و سالن ورزشی را از دیگر مشکلات این روستا عنوان کرد و گفت: این روستا با چهار تیم ورزشی فوتبال فاقد زمین ورزشی و هر گونه امکانات تفریحی فرهنگی و ورزشی برای جوانان است.

,

وی با بیان اینکه نبود اشتغال برای جوانان این روستا از عمده مشکلات اهالی این روستا است، گفت: برخی از جوانان این روستا تحصیلات بالایی دارند اما در حال حاضر بیکار هستند.

,

عضو شورای روستای بلبل آباد بشاگرد ادامه داد: مشکل اشتغال جوانان با آموزش حرفه ای جوانان چه دختران و چه پسران در سازمان فنی و حرفه ای در رشته های مختلف شغلی به صورت حرفه ای، دادن وام و احیای زمین های کشاورزی می توان برطرف کرد.

,

شهدای، یکی دیگر از مشکلات روستا را بحث فرهنگی دانست و افزود: نداشتن کتابخانه مجزا برای اجرای فرهنگ کتابخوانی در روستای که با وجود دانش آموزان و علاقه مندان نبود کتابخانه این ذوق را از این قشر فرهنگی گرفته است.

,

, ,

روستای بلبل آباد تنها روستای بدون دود در هرمزگان

, روستای بلبل آباد تنها روستای بدون دود در هرمزگان, روستای بلبل آباد تنها روستای بدون دود در هرمزگان,

وی با بیان اینکه روستای بلبل آباد تنها روستای بدون دود در هرمزگان است، اظهار کرد: در روستای بلبل آباد از چندین سال است که کلاس حفظ قرآن برگزار می شود که از تمام نقاط هرمزگان در این کلاس ها شرکت می کنند و نیاز به یک مرکز و موسسه حفظ قرآن است.

,

عضو شورای روستای بلبل آباد بشاگرد تصریح کرد: امروزه یکی از نیازهای روزمره مردم اینترنت است که مردم روستا برای انجام کارهای خود به آن نیازمند هستند و در حال حاضر مردم برای انجام کوچک ترین کار خود باید به مرکز شهرستان بروند و لذا با فعال سازی اینترنت پرسرعت می توان این مشکلات را برطرف و ایجاد اشتغال کرد.

,

شهدای با اشاره به اینکه خودپرداز یکی از شعب بانک های ایران در این روستا شدید مورد نیاز عامه مردم است،گفت: روستای بلبل آباد به یک پست بانک جهت انجام کارهای پرداختی هم نیاز است و این روستا به مرکزیت 14 روستای دور و بر قرار دارد بیشتر مردم می توانند با مراجعه به این روستا کارهای خرید و اداری خود را انجام دهند.

,

, ,

 کمبود شدید فضای آموزشی در بلبل آباد

,  کمبود شدید فضای آموزشی در بلبل آباد,  کمبود شدید فضای آموزشی در بلبل آباد,

وی با بیان اینکه روستای بلبل آباد دارای چهار مدرسه شبانه روزی است، افزود: مدارس روستا ساختمانی استاندارد برای خوابگاه، آموزش و کلاس ندارند و دبیرستان های دوره دوم ضمیمه  متوسطه اول شده اند که با کمبود شدید فضای آموزشی و خوابگاهی مواجه هستیم.

,

عضو شورای روستای بلبل آباد بشاگرد اضافه کرد: ساختمان های این مدارس کهنه و فرسوده هستند و امید است مسئولان در این مورد پیگیر و جهت مساعد کردن این مشکلات مساعدت و همکاری کنند.

,

شهدای خاطر نشان کرد: با تامین کتابخانه و سالن اجتماعات یکی از عمده مشکلات جوانان در بحث پیشرفت مطالعه و فرهنگی و کتابخوانی حل می شود.

,

روستای بلبل آباد با جمعیتی بالغ بر 800 نفر در 45 کیلومتری شهر سردشت بشاگرد قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه