اخبار داغ

مذاکرات نافرجام برای برجام پاره شده!!!

مذاکرات نافرجام برای برجام پاره شده!!!
طی روزهای گذشته رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی تصمیم خود را درخصوص خروج از برجام اعلام کرد، این تصمیم با اینکه چندان نیز دور از ذهن نبود، اما موجی از واکنش ها در بین مردم، مسئولان و سیاسیون را موجب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،ایران و 5 کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به علاوه آلمان در تیرماه سال 94 پس از مدتها مذاکره به توافقی با عنوان برجام رسیدند تا بر همین اساس با اعمال محدودیت هایی در برنامه هسته ای ایران تمام محدودیت ها و تحریم های یک جانبه این کشورها علیه ایران بر اثر فعالیت های هسته ای رفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

این توافق با وجود تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری و دلسوزان به دولت و گروه مذاکره کننده ایرانی در خصوص بدعهدی امریکا به انجام رسید ، اما با گذشت زمان به تدریج این بدعهدی بیش از پیش خود را نمایان کرد و این درحالی بود که ایران تمامی تعهدات خود در قبال این توافق نامه را عملی کرد اما کشورهای مذاکره کننده ، به خصوص آمریکا حرکت مثبتی در راستای اجرای این توافق نامه انجام ندادند، تا اینکه با تغییر ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد وی عملا این توافقنامه با شکست مواجه شد، تا جایی که هفته گذشته ترامپ به طور رسمی از برجام خارج شد وبه بیان دیگر برجام را پاره کرد.

,

 

,

اگر چه این حرکت از آمریکای بدعهد غیر قابل پیش بینی نبود، اما واکنش دولت و سردمداران کشورمان در مقابل این حرکت حائز اهمیت است و انتظار حرکتی قاطعانه در برابر این حرکت را داشته و داریم، چرا که این رفتار نه تنها حقوق یک ملت را تضییع کرده بلکه به معنای نادیده گرفتن حقوق شهروندان درجامعه جهانی است، چراکه برجام یک توافق شش جانبه بوده و خارج شدن یک کشور از آن برهم خوردن همه معادلات را موجب شده است.

,

 

,

مردم کشور ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته بارها ثابت کرده اند که زیر بار حرف زور نمی روند و به کسانی که بخواهند به کشور و عزت ملت ما توهین کنند جوابی دندان شکن خواهند داد و این مصداق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد برجام است که «اگر برجام را پاره کنند، آن را آتش می زنیم».

,

 

,

بی شک انتظار مردم ما در مقابل حرکت رئیس جمهورآمریکا نیزبا همان جدیت و جواب قاطعانه بوده و هست و حال که برجام پاره شده، نوبت دولتمردان مااست که قاطعانه وارد عمل شوند و به نوعی برجام را به آتش بکشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه