اخبار داغ

در آیین رونمایی از محصولات فرهنگی موسسه منادیان بصیرت مطرح شد:

اعلام آمادگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد برای تولید محصولات فرهنگی با همکاری مؤسسه منادیان بصیرت/ لزوم توجه بیشتر به گردشگری استان با تولید مستندهای فاخر

اعلام آمادگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد برای تولید محصولات فرهنگی با همکاری مؤسسه منادیان بصیرت/ لزوم توجه بیشتر به گردشگری استان با تولید مستندهای فاخر
در آیینی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس ستاد عتبات و عالیات و همچنین سرمایه گذار غار ده شیخ برگزارشد از سه مستند و دو نرم افزار اندروید ساخت مؤسسه رسانه ای منادیان بصیرت رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ایین رونمایی از محصولات تصویری موسسه منادیان بصیرت استان ضمن تبریک ایام  ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات همه مردم گفت: رهبر انقلاب فرمودند زبان هنر بهترین زبان برای انتقال فرهنگ است بنابراین با زبان هنر می توان خیلی از مفاهیم را انتقال داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

دهبانی پور با اشاره به مستند زیلایی که امروز رونمایی شد افزود:  این کلیپ زیلایی ونمونه های آن  فضایی را ایحاد کرد که اکنون این روستا و رفع محرومیت آن  دغدغه مدیران ما و مسولان ما در سطح استان و کشور شده است که بتوانند برای مردم این روستا کاری  انجام دهند.

,

, ,

وی به مستند غار ده شیخ  اشاره کرد و گفت: اینگونه مستندها می تواند در حوزه گردشگری تاثیرگذار باشد چه بسا اگردر این بخش ها  کار شود گرشگری استان نمود پیدا می کند از جمله  اماکنی که می توانند مردم از انها بهره ببرند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: گردشگری یکی از اولویت های اقتصادی برای کشورهای مختلف است که  می توانیم به جای متکی بودن به صادرات نفت یا سایر مواد، این بخش را در استان و کشور تقویت کنیم، ما مکان های زیبای این چنینی در استان زیاد داریم  که ده شیخ می تواند پیشانی انها باشد باید  با زبان عمل تبیین کنیم که نمود پیدا کند.

,

دهبانی پور مستند موکب های اربعین حسینی را مطرح کرد و گفت: اربعین  یک رویداد مهم فرهنگی است که یک برنامه تاثیرگذار فرهنگی تبدیل شده و یک اتفاق فرهنگی در جهان  است حماسه اربعین حماسه ای است که از طریق آن با دنیا حرف می زنیم و تبادل فرهنگی انجام می دهیم و می بینیم که در این چند سال  جلوه های زیبایی را در پیاده روی های اربعین خلق شده است.

,

وی ادامه داد: اگر چه هنوز جای کار از نظر زیرساختی، تدارکات و  امکانات وجود دارد  اما اراده ها محکم و پای کار است  که نیاز داریم  با زبان فیلم و مستند به مردم معرفی کنیم.

,

دهبانی پور با اعلام آمادگی برای همکاری با موسسه منادیان بصیرت استان گفت: خوشحال هستیم  که در جمع  اعضای موسسه منادیان بصیرت استان هستیم که می توانند پیام اجتماعی، سیاسی و پیام های تاثیرگذار فرهنگی در استان داشته باشد و  به سازندگان مستند ها  خسته نباشید می گوییم و اعلام امادگی می کنیم که در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.

,

دشمنان اسلام از اربعین حسینی می ترسند

, دشمنان اسلام از اربعین حسینی می ترسند, دشمنان اسلام از اربعین حسینی می ترسند,

رییس  ستاد  بازسازی عتبات و عالیات استان نیز گفت: ماه رمضان  ماه خوبی است که می توانیم خوب بهره برداری کنیم شاید دیگر  از این فرصت ها  برای ما به وجود نیاید  که از برکاتی که در این ماه وجود دارد استفاده کنیم.

,

نظر پور با اشاره به سخنی از امام خمینی ره که فرمودند "هویت هر کشوری بستگی به فرهنگ آن کشور دارد گفت: اگر توانستیم  فرهنگ یک ملت  را خوب نشان دهیم ان ملت پیروز است اما اگر نتوانیم فرهنگ را به خوبی نشان دهیم و معرفی کنیم  در این صورت خیلی موفق نخواهیم بود.

,

وی گفت:  اربعین یک حماسه جهانی و ملی است که از جهان برای زیارت ائمه اطهار و  کربلای معلی مشتاقانی از سراسر  جهان حرکت می کنند  که با وجود مشکلاتی که ممکن است در مسیر دچار آن شوند اما مشکلات را به جان می خرند که پابوسی ائمه اطهار بیایند.

,

نظر پور ادامه داد: اگر قرار بود این جمعیت 24 میلیونی را خودمان دور هم جمع کنیم بدون شک نمی توانستیم موفق شویم اما کاری که از دل باشد نمی توان جلوی آن گرفت همه مذاهب از سراسر  جهان در این حماسه حضور پیدا می کنند و این عشق است که انسان را در این مسیر قرار می دهد.

,

رییس  ستاد  بازسازی عتبات و عالیات استان  تصریح کرد: دشمنان ما از این حرکت می ترسند  و برای اینده احساس خطر می کنند و دلیل اینکه اکنون در کشورهایی مثل یمن و فلسطین و  جهان اسلام می جنگند، می ترسند روزی اسلام جهانی شود اربعین حسینی هر ساله همه عاشقان را به حرکت در می اورد.

,

, ,

وی با اشاره به موکب هایی  استان در مسیر پیاده روهای اربعین کربلا گفت:  ۲۸ موکب استان در اربعین حسینی فعالیت داشتند  که هشت موکب در نجف اشرف و سه موکب نیز در مرز شلمچه مستقر بودند و برخی از موکب ها نیز در سطح استان برپا شده بودند که تعداد سه میلیون و دویست هزار نفر پذیرایی شدند.

,

وی گفت: کمک هایی که توسط مردم استان  برای این موکب ها انجام شد مبلغی بیش از هشت میلیارد تومان بوده است که برای استان کوچکی مثل این استان رقم خوبی است مردم پای کار بودند و هستند و همه عاشقانه حضور داشتند.

,

نظرپور عنوان کرد: از اسفند ماه برای اربعین سال ۹۷ برنامه ریزی هایی در حال انجام است موکب ها باید دارای مجوز و پروانه باشند،  ماموریت اصلی ما بازسازی عتبات و عالیات است که سی هزار هکتار را در سه فاز زیر پوشش قرار دادیم که دو فاز آن  به بهره برداری رسیده است و یک فاز دیگر در اینده به بهره برداری می رسد در کربلا نیز 16 هکتار زیر پوشش رفت و از تل زینبیه اعاز شده که قصد داریم دارای ورودی های مختلف باشد.

,

رییس  ستاد  بازسازی عتبات و عالیات استان  افزود: انتظار داریم مردم نیز در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند هر مبلغی که در توان هر فردی که باشد می تواند تاثیرگذار باشد حتی این مبلغ می تواند ماهی یا هفته ای هزار تومان باشد که برای انسان ماندگار است.

,

وی اظهار کرد: در این راستا کارهای زیادی انجام شده است و از موسسه منادیان بصیرت که اقدام به ساخت مستند موکب های استان کرده اند تقدیر و تشکر می کنیم.

,

ایجاد حیاط وحش در اطراف غار ده شیخ

, ایجاد حیاط وحش در اطراف غار ده شیخ, ایجاد حیاط وحش در اطراف غار ده شیخ,

گنجی سرمایه گذار غار ده شیخ نیز گفت: این مستندی که از غار ده شیخ تهیه شده است با انتشار در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی و صدا سیما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین پتانسیل گردشگری را دارد اگر حضور مسافران و گردشگران در استان را رصد کنیم می بینیم که  ایام نوروز شلوغ ترین روزها را داریم و در تابستان نیز شاهد حضور گرشگران زیادی به ویژه از جنوب کشور هستیم.

,

وی بیان کرد: به اعتقاد من 90 درصد از گردشگرانی که غار ده شیخ  را دیده اند گفته اند ین غار زیباترین غار ایران است و به اعتقاد توریست های خارجی نیز یکی از تالارهای این غار زیباترین تالارهای جهان است که تا کنون دیده اند.

,

, ,

گنجی ادامه داد: از سال 96 بود که این غار افتتاح شد و در ابتدا دو فرضیه را مطرح کردیم که در ابتدا در سال اول سرمایه ای که برای آن هزینه شده است بازگردد و فرضیه دوم این بود که  بعد از یک سال تعداد افرادی که از این غار دیدن می کنند کاهش پیدا کند اکنون بیش از یک سال از افتتاح غار می گذرد هزینه ای که برای غار انجام شده است باز نگشته است و تعداد افرادی که از غار دیدن می کنند نیز در حال افزایش است که این یک نشانه خوب برای آینده است.

,

سرمایه گذار غار ده شیخ افزود: برای تکمیل مجموعه نیز کارهایی در حال انجام است که به یک مرکز ملی در کشور تبدیل شود که 35 هکتار زمین در اطراف آن قرار دارد که کارهای واگذاری آن از منابع طبیعی در حال انجام است که  حیاط وحشی زیبا از حیاط وحش کوه دنا را در این بخش ایجاد خواهیم کرد.

,

وی گفت: در این راستا گاهی بی مهری هایی می شود برخی از ادارات همکاری خوبی ندارند علارغم شروع طوفانی که داشتیم برای برخی از مجوزها باید ماه های زیادی صبر کنیم که این قابل قبول نیست.

,

گنجی افزود: ما برادری خود را ثابت کرده ایم اگر برای مجوزی مراجعه می کنیم دیگر نباید به کار ما شک کنند از طرفی دیگر هنوز حتی چند بیلبورد تبلیغاتی  در استان برای معرفی غار ده شیخ نصب نشده است که انتظار داریم تبلیغات در این راستا بیشتر شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه