اخبار داغ

مادورو بار دیگر رئیس جمهور ونزوئلا شد

مادورو بار دیگر رئیس جمهور ونزوئلا شد
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای یک دوره ۶ ساله دیگر در این سمت ابقا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در حالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی دست یافته است که مخالفان و رقبا بر این باورند که انتخابات با قانون شکنی ها و تقلب های زیادی برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پیروزی مادوروی 55 ساله که پس از درگذشت هوگو چاوز در سال 2013 میلادی به قدرت رسیده است، می تواند موجب تشدید تحریم های غرب علیه دولت ونزوئلا شود.

,

ونزوئلا پیش از این نیز با بحران اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای روبرو شده و کاراکاس این بحران را توطئه آمریکا و سایر قدرت های امپریالیستی دانسته است.

,

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این ونزوئلا را به اعمال تخریم های نفتی تهدید کرده است. شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرده است که مادورو در این انتخابات موفق به کسب 5.8 میلیون رای شده و هنری فالکون جدی ترین رقیب وی نیز 1.8 میلیون رای کسب کرده است.

,

مادورو در سخنانی در جمع طرفدارانش گفت: آنها من را دست کم گرفته اند.

,

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به کمتر از 46.1 درصد رسیده است. این رقم در انتخابات سال 2013 میلادی به بیش از 80 درصد رسیده بود. ولی مخالفان دولت بر این باورند که این آمارها واقعی نیست و میزان مشارکت مردم در انتخابات کمتر از 30 درصد بوده است.

,

یک مقام شورای انتخابات ونزوئلا پیش از این گفته بود که تا ساعت 6 بعد از ظهر تنها 32.2 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

,

فالکون نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را رد کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدیدی شده است.

,

وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به نتایج انتخابات ونزوئلا واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این نتایج را به رسمیت نمی شناسد.

,

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه را به رسمیت نخواهد شناخت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه