اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد:

صاحبان اندیشه باید مولفه های شهر رضوی را متناسب با شرایط روز استخراج کنند

صاحبان اندیشه باید مولفه های شهر رضوی را متناسب با شرایط روز استخراج کنند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد گفت: در محله امام رضا(ع) باید تمام خوبی ها هم در ظاهر اهالی و هم ظاهر محله نمود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از صبح توس،از مشهد، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی،رئیس کمیسیون فرهنگی، امور اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شهر یا محله ای که متعلق به امام رضا(ع) است باید مجموعه ای از ویژگی های امام را در حد توان و ظرفیت، به افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند، نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح توس, از مشهد، ,

وی با بیان این مطلب که ساکن محله امام رضا(ع) به دلیل سکونت در این محله هر کار خوبی که انجام دهد، تاثیرگذاری اش بیش از ساکنین دیگر محلات است، اظهار کرد: بر همین اساس مجاور و ساکن محله رضوی و حتی زائر حاضر در این منطقه، باید روش و منش امام رضا(ع) را بشناسد و آن را در زندگی خود پیاده کند.

,

حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به ابعاد شخصیتی و رفتاری امام رضا(ع) بیان کرد: افراد  باید با سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) در همه ابعاد از جمله نوع خریدکردن امام(ع)، نوع برخورد با فرزند و همسر، حوزه های عبادی و دینی زندگی ایشان و … آشنا شوند و آن را متناسب با شرایط روز و در حد توان در زندگی خود پیاده کنند.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی، امور اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ساکن محله رضوی باید به گونه ای باشد که چهره اش و رفتارش افراد دیگر را به یاد امام رضا(ع) بیندازد.

,

وی با بیان اینکه به عنوان مثال کاسب محله امام رضا(ع) باید انصاف را شعار خود قرار دهد، افزود: همچنین امام رضا(ع) به تلاوت قرآن اهمیت زیادی می دادند و هر روز در برنامه روزانه خود به تلاوت قرآن می پرداختند، از این رو در محله رضوی باید تلاش شود تا صوت خوش قرآن از خانه ها و مغازه های محله به گوش زائران و مجاوران برسد.

,

اخلاقی خاطرنشان کرد: در حوزه های معاشرتی نیز تعابیر زیادی وجو دارد که امام رضا(ع) با افراد بسیار مهربان برخورد می کردند، در بحث های علمی نیز با نظریات ادیان مختلف آشنا بودند، بر همین اساس دختران و پسران و مردان و زنانی که در محله امام رضا(ع) به عنوان مهمترین محله سکونت دارند در حوزه علمی باید بیشتر تلاش کنند.

,

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فضاسازی محله امام رضا(ع) گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، «یک شهر دینی، اسلامی و رضوی و فضایی که مختص امام رضا(ع) است باید اخلاق اسلامی در فضای آن ساری و جاری باشد»، از همین رو فضای محله رضوی باید به گونه ای باشد تا روح دیانت در آن فضا افراد را سیراب کند.

,

وی با بیان اینکه هنرمندان، معماران و صاحبان اندیشه باید مولفه های شهر رضوی را متناسب با شرایط روز استخراج کنند و مدیران این مولفه ها را در محله پیاده سازی نمایند، تاکید کرد: در محله امام رضا(ع) باید تمام خوبی ها هم در ظاهر اهالی و هم ظاهر محله نمود داشته باشد.

,

اخلاقی با اشاره به این مطلب که محله رضوی، آسایش کامل دنیوی و انگیزه های الهی شدن را در کنار هم دارد، ادامه داد: در این محله افراد از حال هم بی خبر نیستند، حوزه خصوصی افراد مورد تعارض قرار نمی گیرد، ساختمان سازی در آن به گونه ای نیست که فضای خصوصی مردم به بیرون منعکس شود.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه