اخبار داغ

خطیبان نماز جمعه:

آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند / مقاومت و ایستادگی راه غلبه بر دشمنان است

آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند / مقاومت و ایستادگی راه غلبه بر دشمنان است
خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه اروپا نیز مانند امریکا قابل اعتماد نیست، تاکید کردند: اگر همه متحد و در کنار هم روی توان و ظرفیت های داخلی خود ایستادگی و مقاومت کنیم، آمریکا و متحدانش نمی توانند به کشور آسیبی بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امامان جمعه در خطبه های نماز این هفته با اشاره به خط و نشان های آمریکا و اعمال تحریم خزانه داری این کشور علیه مردم، بر لزوم صبر و وحدت آحاد ملت تاکید کردند و خواستار اتکا به سرمایه های داخلی، ظرفیت ها، منابع ملی و دانش جوانان متخصص و تحصیلکرده برای برون رفت از این شرایط گذرا و عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خطیبان نماز جمعه همچنین با اشاره به مناسبت های هفته، از جمله سوم خرداد سالروز پیروزی بزرگ آزاد سازی خرمشهر ، این پیروزی عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم شریف، بصیر و خداجوی ایران اسلامی تبریک گفتند.
,
هفته احسان و نیکوکاری، وفات حضرت خدیجه (س)، سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائیل، سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و حمایت از خانواده های زندانیان از دیگر مواردی بود که نمایندگان ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران روزه دار به آن پرداختند.
,
بخش هایی از خطبه های مراکز استانی به شرح ذیل گزارش شده است.
,
 
,
*** ارومیه
, *** ارومیه,
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: از مردم و مسئولان استان تشکر می‌کنم که با وحدت و صمیمیت در مراسم حجت الاسلام حسنی شرکت کرده و سنگ تمام گذاشتند و به خانواده بزرگوار این روحانی عزیز و بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم به ویژه همسرشان که از ایشان پرستاری می‌کرد و از صداوسیمای مرکز استان نیز تشکر می‌کنم که مراسم را به‌صورت شایسته پوشش داده و قبل از آن نیز اطلاع‌رسانی کرند.
,
 
,
وی، خاطرنشان کرد: در آبان ماه خرمشهر سقوط کرد که رزمندگان اسلام توانستند این شهر را فتح کنند و بعد از فتح این شهر در مسجد آن شهر نماز شکر به‌جای آوردند و به گفته امام خمینی (ره) خرمشهر را خداوند آزاد کرد و بعد از فتح خرمشهر تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد بنابراین فتح این شهر بسیار حیاتی بود.
 
وی، یادآور شد: رجزخوانی آمریکا برای ناامیدی مردم در مورد مسائل کشور با شکست روبرو می‌شود و اگر مسئولان نظام وظایف خود را به‌صورت شایسته انجام دهند خداوند نیز پشتیبان آن‌ها خواهد بود و پیروزی نظام قطعی خواهد بود و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: با آمریکا نمی‌توان تعامل کرد زیرا که آنان هیچ‌وقت پای حرف‌های خود نمی‌ایستند و به وعده‌های خود را عمل نمی‌کنند پس نباید در کارها نرمی کرد بلکه با شدت برخورد کرد. به کشورهای اروپایی نیز نمی‌توان اعتماد کرد زیرا که همیشه طرف آمریکا بودند و نباید مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده شود از این رو باید با این کشورها نیز محتاطانه برخورد کرد.
وی، یادآور شد: مشکل اساسی کشور مشکلات اقتصادی است که باید به این مسائل بیشتر توجه کرد و باید عرصه را برای مردم باز کنند به گونه‌ای که اقتصاد مردمی و مقاومتی در کشور اجرا شود.
 
*** اصفهان
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نظر شهرداری درباره تغییر نام خیابان حاج سید ابوالحسن اصفهانی خاطر نشان کرد: این تغییر نام چه معنایی دارد و چه کسانی پشت این گونه کارها هستند، شهر نیاز به آرامش دارد و این کارها درست نیست.
 
آیت الله مهدوی در همین رابطه تصریح کرد: بهتر است جلوی مذاکرات خصوصی شورای شهر اصفهان گرفته شود، فکرهایی در شورای شهر است که مردم باید این فکرها را بشناسند و ما و مردم راضی به این تغییرات نیستیم؛ امیدوارم آخرین باری باشد که این گونه صحبت می کنم.
 
خطیب نماز جمعه اصفهان همچنین گفت: مسئولان باید بیشتر در بین مردم حضور پیدا کنند تا از نزدیک مشکلات و حرف های مردم را لمس کنند.
 
آیت الله مهدوی انتقاداتی هم در رابطه با وضعیت حجاب در برنامه های شهری داشت و بیان کرد: متأسفانه در برخی از برنامه ها ناهنجاری های صوتی و اختلاط دختر و پسر و رقص دختران صورت گرفته که لازم است دادستان در این زمینه وارد شود؛ مسئولان نباید اجازه دهند برخی ضد انقلاب با نفوذ بتوانند چنین جشن هایی را برپا کنند، آیا مسئولان راضی به این گونه کارهای حرام در شهر هستند؟
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن توضیح این که دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران فقط مربوط به مسائل هسته ای و اتمی نیست، اظهار کرد: آن ها می خواهند که ایران زیر سلطه آن ها باشد و پرچم اسلام را زمین بگذارند.
 
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به رسمیت شناختن انرژی هسته ای ایران با مذاکرات به دست نیامد و این کار با پیشرفت های خوب علمی به وجود آمد.
 
خطیب نماز جمعه اصفهان راه پیشرفت کشور را تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: نباید برجام را به اقتصاد کشور گره بزنیم و آن را راه گشای مشکلات خود بدانیم، غربی ها هر وقت خواستند برجام را امضاء و هر وقت هم خواستند آن را پاره می کنند.
 
امام جمعه موقت اصفهان افزود: مسئولان نباید به لبخندها و رفت و آمدهای سه کشور اروپایی دل ببندند، چرا که آن ها در مواقع حساس نشان داده اند که با امریکا همراه هستند.
 
*** تهران
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش قیمت ارز گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا برده‌اند که قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه مبارزه با دشمنان خدا تکیه بر جوانان با ایمان و توان داخلی کشور است، گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا با عصبانیت و غضب از برجام خارج شد و تعهدات خود در این توافقنامه را زیر پا گذاشت.
 
آیت الله امامی کاشانی گفت:‌ اگر خیری به کشور ما برسد قطعا باعث ناراحتی دشمنان می‌شود و تکلیف مسلمانان در قبال دشمنان به گفته قرآن کریم صبر در برابر مکر دشمنان و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی است.
 
وی با بیان اینکه ما باید از دشمنانمان شناخت داشته و از تجربیات گذشته درس بگیریم، گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان باید هر طور که شده راهی برای برطرف کردن مشکلات امروز کشور از جمله مشکلات افتصادی و ازدواج جوانان پیدا کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارها برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی خارجی است . قوای سه گانه باید با قدرت برای مردم کار کنند و نباید به بهانه ماه رمضان و روزه بودن در خدمت به مردم خللی ایجاد شود.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند.
 
وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند بازهم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.
 
*** شهرکرد
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
 
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران ما هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبرانقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبرانقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبری در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرانقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.
 
,
وی، خاطرنشان کرد: در آبان ماه خرمشهر سقوط کرد که رزمندگان اسلام توانستند این شهر را فتح کنند و بعد از فتح این شهر در مسجد آن شهر نماز شکر به‌جای آوردند و به گفته امام خمینی (ره) خرمشهر را خداوند آزاد کرد و بعد از فتح خرمشهر تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد بنابراین فتح این شهر بسیار حیاتی بود.
,
 
,
وی، یادآور شد: رجزخوانی آمریکا برای ناامیدی مردم در مورد مسائل کشور با شکست روبرو می‌شود و اگر مسئولان نظام وظایف خود را به‌صورت شایسته انجام دهند خداوند نیز پشتیبان آن‌ها خواهد بود و پیروزی نظام قطعی خواهد بود و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب خواهد شد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: با آمریکا نمی‌توان تعامل کرد زیرا که آنان هیچ‌وقت پای حرف‌های خود نمی‌ایستند و به وعده‌های خود را عمل نمی‌کنند پس نباید در کارها نرمی کرد بلکه با شدت برخورد کرد. به کشورهای اروپایی نیز نمی‌توان اعتماد کرد زیرا که همیشه طرف آمریکا بودند و نباید مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده شود از این رو باید با این کشورها نیز محتاطانه برخورد کرد.
,
وی، یادآور شد: مشکل اساسی کشور مشکلات اقتصادی است که باید به این مسائل بیشتر توجه کرد و باید عرصه را برای مردم باز کنند به گونه‌ای که اقتصاد مردمی و مقاومتی در کشور اجرا شود.
,
 
,
*** اصفهان
, *** اصفهان,
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نظر شهرداری درباره تغییر نام خیابان حاج سید ابوالحسن اصفهانی خاطر نشان کرد: این تغییر نام چه معنایی دارد و چه کسانی پشت این گونه کارها هستند، شهر نیاز به آرامش دارد و این کارها درست نیست.
 
آیت الله مهدوی در همین رابطه تصریح کرد: بهتر است جلوی مذاکرات خصوصی شورای شهر اصفهان گرفته شود، فکرهایی در شورای شهر است که مردم باید این فکرها را بشناسند و ما و مردم راضی به این تغییرات نیستیم؛ امیدوارم آخرین باری باشد که این گونه صحبت می کنم.
 
خطیب نماز جمعه اصفهان همچنین گفت: مسئولان باید بیشتر در بین مردم حضور پیدا کنند تا از نزدیک مشکلات و حرف های مردم را لمس کنند.
 
آیت الله مهدوی انتقاداتی هم در رابطه با وضعیت حجاب در برنامه های شهری داشت و بیان کرد: متأسفانه در برخی از برنامه ها ناهنجاری های صوتی و اختلاط دختر و پسر و رقص دختران صورت گرفته که لازم است دادستان در این زمینه وارد شود؛ مسئولان نباید اجازه دهند برخی ضد انقلاب با نفوذ بتوانند چنین جشن هایی را برپا کنند، آیا مسئولان راضی به این گونه کارهای حرام در شهر هستند؟
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن توضیح این که دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران فقط مربوط به مسائل هسته ای و اتمی نیست، اظهار کرد: آن ها می خواهند که ایران زیر سلطه آن ها باشد و پرچم اسلام را زمین بگذارند.
 
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به رسمیت شناختن انرژی هسته ای ایران با مذاکرات به دست نیامد و این کار با پیشرفت های خوب علمی به وجود آمد.
 
خطیب نماز جمعه اصفهان راه پیشرفت کشور را تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: نباید برجام را به اقتصاد کشور گره بزنیم و آن را راه گشای مشکلات خود بدانیم، غربی ها هر وقت خواستند برجام را امضاء و هر وقت هم خواستند آن را پاره می کنند.
 
امام جمعه موقت اصفهان افزود: مسئولان نباید به لبخندها و رفت و آمدهای سه کشور اروپایی دل ببندند، چرا که آن ها در مواقع حساس نشان داده اند که با امریکا همراه هستند.
 
*** تهران
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش قیمت ارز گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا برده‌اند که قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه مبارزه با دشمنان خدا تکیه بر جوانان با ایمان و توان داخلی کشور است، گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا با عصبانیت و غضب از برجام خارج شد و تعهدات خود در این توافقنامه را زیر پا گذاشت.
 
آیت الله امامی کاشانی گفت:‌ اگر خیری به کشور ما برسد قطعا باعث ناراحتی دشمنان می‌شود و تکلیف مسلمانان در قبال دشمنان به گفته قرآن کریم صبر در برابر مکر دشمنان و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی است.
 
وی با بیان اینکه ما باید از دشمنانمان شناخت داشته و از تجربیات گذشته درس بگیریم، گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان باید هر طور که شده راهی برای برطرف کردن مشکلات امروز کشور از جمله مشکلات افتصادی و ازدواج جوانان پیدا کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارها برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی خارجی است . قوای سه گانه باید با قدرت برای مردم کار کنند و نباید به بهانه ماه رمضان و روزه بودن در خدمت به مردم خللی ایجاد شود.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند.
 
وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند بازهم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.
 
*** شهرکرد
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
 
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران ما هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبرانقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبرانقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبری در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرانقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.
 
,
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نظر شهرداری درباره تغییر نام خیابان حاج سید ابوالحسن اصفهانی خاطر نشان کرد: این تغییر نام چه معنایی دارد و چه کسانی پشت این گونه کارها هستند، شهر نیاز به آرامش دارد و این کارها درست نیست.
,
 
,
آیت الله مهدوی در همین رابطه تصریح کرد: بهتر است جلوی مذاکرات خصوصی شورای شهر اصفهان گرفته شود، فکرهایی در شورای شهر است که مردم باید این فکرها را بشناسند و ما و مردم راضی به این تغییرات نیستیم؛ امیدوارم آخرین باری باشد که این گونه صحبت می کنم.
,
 
,
خطیب نماز جمعه اصفهان همچنین گفت: مسئولان باید بیشتر در بین مردم حضور پیدا کنند تا از نزدیک مشکلات و حرف های مردم را لمس کنند.
,
 
,
آیت الله مهدوی انتقاداتی هم در رابطه با وضعیت حجاب در برنامه های شهری داشت و بیان کرد: متأسفانه در برخی از برنامه ها ناهنجاری های صوتی و اختلاط دختر و پسر و رقص دختران صورت گرفته که لازم است دادستان در این زمینه وارد شود؛ مسئولان نباید اجازه دهند برخی ضد انقلاب با نفوذ بتوانند چنین جشن هایی را برپا کنند، آیا مسئولان راضی به این گونه کارهای حرام در شهر هستند؟
,
 
,
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن توضیح این که دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران فقط مربوط به مسائل هسته ای و اتمی نیست، اظهار کرد: آن ها می خواهند که ایران زیر سلطه آن ها باشد و پرچم اسلام را زمین بگذارند.
,
 
,
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به رسمیت شناختن انرژی هسته ای ایران با مذاکرات به دست نیامد و این کار با پیشرفت های خوب علمی به وجود آمد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه اصفهان راه پیشرفت کشور را تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: نباید برجام را به اقتصاد کشور گره بزنیم و آن را راه گشای مشکلات خود بدانیم، غربی ها هر وقت خواستند برجام را امضاء و هر وقت هم خواستند آن را پاره می کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت اصفهان افزود: مسئولان نباید به لبخندها و رفت و آمدهای سه کشور اروپایی دل ببندند، چرا که آن ها در مواقع حساس نشان داده اند که با امریکا همراه هستند.
,
 
,
*** تهران
, *** تهران,
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش قیمت ارز گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا برده‌اند که قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه مبارزه با دشمنان خدا تکیه بر جوانان با ایمان و توان داخلی کشور است، گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا با عصبانیت و غضب از برجام خارج شد و تعهدات خود در این توافقنامه را زیر پا گذاشت.
 
آیت الله امامی کاشانی گفت:‌ اگر خیری به کشور ما برسد قطعا باعث ناراحتی دشمنان می‌شود و تکلیف مسلمانان در قبال دشمنان به گفته قرآن کریم صبر در برابر مکر دشمنان و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی است.
 
وی با بیان اینکه ما باید از دشمنانمان شناخت داشته و از تجربیات گذشته درس بگیریم، گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان باید هر طور که شده راهی برای برطرف کردن مشکلات امروز کشور از جمله مشکلات افتصادی و ازدواج جوانان پیدا کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارها برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی خارجی است . قوای سه گانه باید با قدرت برای مردم کار کنند و نباید به بهانه ماه رمضان و روزه بودن در خدمت به مردم خللی ایجاد شود.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند.
 
وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند بازهم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.
 
*** شهرکرد
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
 
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران ما هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبرانقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبرانقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبری در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرانقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.
 
,
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش قیمت ارز گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا برده‌اند که قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه مبارزه با دشمنان خدا تکیه بر جوانان با ایمان و توان داخلی کشور است، گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا با عصبانیت و غضب از برجام خارج شد و تعهدات خود در این توافقنامه را زیر پا گذاشت.
,
 
,
آیت الله امامی کاشانی گفت:‌ اگر خیری به کشور ما برسد قطعا باعث ناراحتی دشمنان می‌شود و تکلیف مسلمانان در قبال دشمنان به گفته قرآن کریم صبر در برابر مکر دشمنان و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ما باید از دشمنانمان شناخت داشته و از تجربیات گذشته درس بگیریم، گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان باید هر طور که شده راهی برای برطرف کردن مشکلات امروز کشور از جمله مشکلات افتصادی و ازدواج جوانان پیدا کنند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارها برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی خارجی است . قوای سه گانه باید با قدرت برای مردم کار کنند و نباید به بهانه ماه رمضان و روزه بودن در خدمت به مردم خللی ایجاد شود.
,
 
,
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند.
,
 
,
وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند بازهم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.
,
 
,
*** شهرکرد
, *** شهرکرد,
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
 
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران ما هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبرانقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبرانقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبری در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرانقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.
,
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
,
 
,
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران ما هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.
,
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبرانقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبرانقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبری در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرانقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.
,
 
,
امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.
,
 
,

*** مشهد

, *** مشهد,

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امام راحل فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد که این جمله سه منظور دارد منظور اول این بود که نیروهای ما و قهرمان سازی ما، ما را مغرور نکند که این کار صرفا کار ما بوده است؛ جهت دومی که امام فرمودند به‌خاطر این بود که بعد از آزادی خرمشهر در همان روزها افراد مقداری مردد بودند و عنوان کردند از کجا معلوم لشگر بعثی عراق تجدید قوا نکرده و شهر را بگیرد؟ خدا خرمشهر را آزاد کرد یعنی این فتح قابل برگشت نیست و جهت سوم فرمایش امام این بود که این مسئله مزد مقاومت و مجاهدت شما بود.

,
وی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان نماد ایثارگر در راه اسلام، مقاومت بالایی داشتند و حتی تحلیل کردند وفات حضرت یک وفات شهادت گونه بوده زیرا شدائد زیادی را ایشان تحمل کردند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نباید در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و یا یک تکه کاغذ بی‌ارزش ارز و دلار خود را ببازیم و مقاومت نکنیم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در مورد برجام دوقطبی و موافق و مخالف نکنید اما آنچه ما حساب می‌کنیم که آمریکا و اروپا در قضیه برجام با ما سر میز نشستند به‌خاطر چه بود؟ این به دلیل قدرت ما بود. همین اروپا و آمریکا در سال 85 و 86 اجازه راه‌اندازی سانتریفیوژ به ما ندادند و گفتند شما این فناوری را از ما نگرفتید و نباید آن را داشته باشید اما قدرت نیروهای علمی ما و توان بالای جوانان ما و آن روزی که در اجلاس استانبول نماینده ایران گفت حالا که شما با ما معامله درست نمی‌کنید خودمان اورانیوم را غنی‌سازی کرده، تمام نمایندگان قدرت‌های بزرگ شروع به خندیدن و مسخره کردند کردند.
,
 
,
علم‌الهدی ادامه داد: بعد از چند ماه اورانیوم غنی شده 20 درصد را ما به دنیا نشان دادیم، این اقتدار سبب شد که دنیا حاضر شود ما را به عنوان یک کشور هسته‌ای بشناسد و در این مورد با ما سر میز مذاکره بنشیند و این به دلیل کیفیت حرف زدن و وضعیت مذاکره نبود بلکه به دلیل قدرت و دانش ما بود که آنها به زانو درآمدند. رهبری فرمودند آدرس غلط در قضیه برجام به مردم ندهید، مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد پس آدرس غلط به مردم ندهید.
,
 
,
وی گفت: رئیس هیئت مذاکره کننده آمریکایی گفته آن روزی که مذاکره کردیم تضمین ندادیم که سر این قرارداد باقی بمانیم، آنها گفتند هیچ راهی برای روشن شدن این مطلب نیست، آنها همان روز هم تضمین ندادند و رئیس اتحادیه اروپایی هم امروز گفته ما تضمین نمی‌دهیم و آخر این مسئله نیز همین خواهد شد و حالا چرا این قدر باید دم از برجام اروپایی زد. مقام معظم رهبری فرمودند مسائل خودمان را با مسائلی که خارج از مملکت ماست گره نزنیم. ما امروز روی کره زمین تنها کشوری هستیم که ادعا داریم که غیر از خودمان برای ما هیچکس تصمیم نمی‌گیرد و حتی آمریکا نیز این خصوصیت را ندارد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: وقتی یک چنین ادعایی را داریم چرا بیائیم با یک جریانی را حل مسائلمان را گره بزنیم که بعد آنها برای ما تصمیم بگیرند. تمام دستگاه اقتصادی ما، سرمایه‌داران و کارآفرینان ما نگاه کنند آیا برجام قبول شده یا خیر و آیا سر آن می‌ایستند یا خیر؟
,
 
,
علم الهدی افزود: شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتی ما را به دست آورده و مخازن مشترک ما را با قطر و سایر کشورها تشخیص داده و می‌گوید آمریکا که راضی نیست من می‌روم و همه اطلاعات را نیز می‌برد. ما باید توجه به این نکته داشته باشیم که سرنوشت خود را با دیگران گره نزنیم. 40 سال در این انقلاب تجربه داریم که همه آن توطئه و فتنه آمریکایی بوده است. مگر 8 سال دفاع مقدس را چگونه پشت سر گذاشتیم. در این مملکت لوله توپ و خمپاره‌انداز نداشتیم اما آن را وسط دفاع مقدس ساختیم. این وضع ما بوده است اما امروز از موشک‌های ما آمریکا هراس دارد.
,
 
,
وی بیان کرد: برجام آمریکایی را دنبال کردید و این شد برجام اروپایی نیز بدون رهنمود رهبری دنبال شود همین خواهد شد. خودمان را با دشمن مشترک نکنیم که دشمن برای ما تصمیم‌گیری کند.
,
 
,
*** بجنورد
, *** بجنورد,
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد ، مجلس را سنگر بزرگی برای حل و فصل مشکلات مردم عنوان کرد.
,
حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: نمایندگان وقتشان را برای انجام کارهای بزرگ اختصاص دهند و قوانین دست و پا گیر را اصلاح کنند.
,
وی تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از قوانین منابع طبیعی مربوط به دوره طاغوت می شود بطوریکه این قوانین هم اکنون دست و پا گیر شده و برای انجام کارهایی همچون کشت و کار مشکل ایجاد کرده است و باید هر چه سریع تر رفع شود.
,
وی تصریح کرد: مطرح کردن موضوعی از سوی یک نماینده و پاسخ نماینده دیگر به وی و یا تک و پاتک نمایندگان و دولت، مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد.
,
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعوای زرگری آمریکا و اروپا در خصوص برجام گفت: آمریکا ارباب اروپا است و اروپاییان همکاری با آمریکا را رها نمی کنند.
,
حجت الاسلام یعقوبی افزود: زمان، زمان بسیار حساسی است و مسئولان کشور باید دقت داشته باشند و درست تصمیم بگیرند که اگر تصمیمی اشتباه گرفته شود، ملت ایران هیچ گاه این اشتباهات را نخواهد بخشید.
,
وی ادامه داد: ما امرور در دنیا با یک جنگ نامتقارن روبه رو هستیم، امروز ملت ایران در مقابل استکبار قد کشیده است.
,
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: دیگر توپ و توپخانه کارایی ندارد، این اراده است که موثر است و امروز انقلاب اسلامی، جنگ اراده در مقابل یک جنگ ناعادلانه قرار دارد.
,
وی همچنین با تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه(س)، این بانوی بزرگوار اسلام را کارآفرینی برشمرد که هم برای خود و هم برای تعداد زیادی از افراد دیگر اشتغال ایجاد کرده بود. امام جمعه بجنورد افزود: حضرت خدیجه(س) ایثارگر بود بطوریکه اموال خود را در راه اسلام خرج کرد.
,
 
,
*** زنجان
, *** زنجان,
آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به 4 خرداد ماه سالروز پیروزی افتخارآفرین حزب الله لبنان در سال 79 بر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست، اظهار کرد: 6 دولت عرب 6 ساعت نتوانستند در مقابل هجوم اسرائیل بایستند اما جوانانی که خود را شاگرد مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری می‌دانند در سایه ایمان و اتکا به قدرت پروردگار ارتش تا دندان مسلح صهیونیستی را شکست دادند.
,
 
,
 
,
آیت‌الله خاتمی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نقشه راه را ترسیم کرده و وظیفه همه مسئولان نیز مشخص شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه گزینه نظامی آمریکا اکنون در مقابل ملت ایران بی معنی شده است، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری اتاق جنگ آمریکا علیه ایران به وزارت خزانه‌داری رفته است.
,
 
,
خطیب جمعه زنجان تهدیدهای آمریکا را نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: زمانی آمریکا کل دنیا را بر علیه ما بسیج کرده بود، اکنون جنگ، جنگ نامتقارن است یعنی جنگ اراده‌ها که اراده نیز از ایمان، توکل و اعتماد به نفس سرچشمه می‌گیرد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اکنون باید یک صدا از جمهوری اسلامی بلند شود و آن مرگ بر آمریکا است، گفت: امروز ما جنگ با آمریکا را کنار مدیترانه برده‌ایم و آمریکا به خاطر این اقتدار ناراحت است.
,
 
,
آیت‌الله خاتمی به پیروزی‌های جبهه مقاومت در انتخابات لبنان نیز اشاره کرد و نتیجه این انتخابات را شکست بزرگی برای آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن عنوان کرد و افزود: این شکست‌ها سبب شده تا وحشت آمریکایی‌ها را فرابگیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی قدرت منطقه‌ای پیدا کرده و به قدرت بین‌المللی تبدیل شده است، عنوان کرد: آمریکا در مقابل ایران اسلامی یک راه  بیشتر ندارد و آن این است که سرعقل بیاید.
,
 
,
*** زاهدان
, *** زاهدان,
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان با اشاره به فرارسیدن وفات جانسوز حضرت خدیجه کبری(س) ابراز داشت: زمانی که پیامبر(ص) در اوج فقر به سر می‌بردند، حضرت خدیجه(س) پشتیبان وی بود و در راستای دین خدا پیامبر(ص) خودش را چه از لحاظ اقتصادی و عاطفی و اجتماعی برای رشد دین پیامبر وقف نمود و در کنار ایشان تلاش کرد.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران سه قوه و کارگزاران نظام تصریح کرد: فرمایشات حضرت آقا با مسئولان نظام و روسای سه قوه بود و با رهنمودهای خودشان فرمودند که این مذاکرات یک بار دیگر نشان داد به این دولت [آمریکا] و این کشور نمیشود اعتماد کرد و این بی تعهدی را همگان دیدند.
,
سلیمانی افزود: آقا فرمودند آمریکا از اول انقلاب تا به الان دشمن اول ایران بوده و خواهد بود و همیشه در فکر براندازی این نظام بوده اند که به لطف پروردگار با شکست مواجه شده است.
,
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا مشکلش با نیروگاه هسته ای و سلاح نیست بلکه انها مشکلشان اصل نظام است، خاطرنشان کرد: کشوری که با یاران خودش مثل حسنی مبارک و محمدرضا پهلوی بدعهدی کند با ما که دشمن شماره یک او هستیم بی شک بی عهدی می کند.
,
وی ادامه داد: ایستادگی در مقابل غربی ها باید همیشگی باشد زمانی که مقابل زیاده خواهی آنها کوتاه آمدیم جلوی نیروگاه های ما را گرفتند و جلوی سانتریفیوژهای ما را گرفتند اما زمانی که ایستادگی کردیم، جوانان و دانشمندان ما باعث رشد نیروگاه ها شدند.
,
آیت الله سلیمانی همچنین با بیان مشکلات موجود در اقتصاد کشور گفت: کشور مشکل اقتصادی دارد و مسئولان موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی پیگیری و معیشت مردم را حل کنند.
,
گفتنی است در پایان نماز سیاسی عبادی جمعه امروز پیکر شهید زورقی از پرسنل ناجا که دو شب پیش به همراه یکی از اعضای خانواده اش ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود بر روی دستان نمازگزاران تشییع شد.
,
 
,
 
,
*** قزوین
, *** قزوین,
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام نقشه راه ایران اسلامی را در مذاکرات مشخص کردند، عنوان کرد: رهبری همه مسائل مورد نیاز درخصوص برجام را یادآوری فرمودند، یکی از این مسائل مورد تاکید ایشان ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های انسانی و ثروت‌های ملی برای تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی بود.
آیت الله عابدینی افزود: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان اقتصاد کشور را پویا و از وابستگی‌های خارجی رهایی پیدا کرد، در این شرایط ما هیچ ترس و واهمه ای از تحریم‌های خارجی نخواهیم داشت.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی جا پای خود را در اقتصاد داخلی و حتی اقتصاد جهان محکم کنیم و این اقتصاد زمانی محقق می‌شود که ما قدردان نیروهای متخصص و دانشمندان و جوانان پرشور و بانشاط خود باشیم. 
وی عنوان کرد: یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این دیدار این بود که باید به این باور برسیم که دشمن قابل اعتماد نیست، نباید روی حرف و قول دشمن برنامه ریزی کرد، دشمنان انقلاب هیچ زمانی به قول‌هایی که به ما داده وفای به عهد نکرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی هر زمانی هم که قراردادی با ایران اسلامی امضا کرده اند هدفشان پایبندی به آن نبوده است، بنابراین نباید به قول دشمن اعتماد کرد.
این خطیب نمازجمعه تصریح کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود که بین اروپا و امریکا در ناجوانمردی و پیمان شکنی و بدعهدی و بدسابقگی فرقی وجود ندارد، حتی ناجوانمردی و بدسابقگی انگلیس و برخی کشورهای اروپایی پیش تر از امریکاست؛ بنابراین هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.
وی اذعان کرد: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند، 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند و هر روز خدای متعال بر قدرت و اقتدار و وحدت و برادری ما افزوده است.
آیت الله عابدینی بیان کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود اینکه ما بگوییم در مذاکرات مشخص شد امریکایی‌ها ناجوانمرد هستند این سخن درستی نیست؛ زیرا هدف ما از مذاکره نشان دادن بدعهدی امریکا نبود ما مذاکره کردیم، تحریم‌ها برداشته شود اما این مذاکرات هیچ نقطه مثبتی برایمان نداشت.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: در داخل باید با وحدت و پیشرفت درکنار انتقاد سازنده و علمی و استدلالی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از اختلاف بپرهیزیم و عداوت و دشمنی خود را با دشمن حفظ می‌کنیم.
 
*** سنندج
ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال با رحم و کرم بی‌پایانش همه مسلمانان را از بلاهای آسمانی و زمینی محفوظ کند و عزت و سربلندی به ما بدهد.
 
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: آزادسازی خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و مصداق عینی و بارز وحدت و یکپارچگی مردم و رزمندگان در برابر دشمنان بود.
 
 
امام جمعه سنندج با اشاره به فرموده حضرت رسول‌اکرم(ص) تصریح کرد: روزه ماه مبارک رمضان بر تمام انسان‌ها واجب و باید همه ما مسلمانان از دستورات خداوند، پیامبر گرامی اسلام و قرآن پیروی و تبعیت کنیم.
 
وی با بیان اینکه روزه‌داری توجه به فقرا را بیشتر می‌کند، خاطر نشان کرد: نماز و روزه سبب سربلندی، بخشش گناهان و قرب انسان به خداوند می‌شود و راهی برای مقابله با شیطان است.
 
ماموستا خدایی افزود: خداوند به روزه‌داران پاداش ویژه می‌دهد و امیدوارم حق‌تعالی این توفیق را به همه ما بدهد که از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.
 
 
*** کرمان
,
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام نقشه راه ایران اسلامی را در مذاکرات مشخص کردند، عنوان کرد: رهبری همه مسائل مورد نیاز درخصوص برجام را یادآوری فرمودند، یکی از این مسائل مورد تاکید ایشان ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های انسانی و ثروت‌های ملی برای تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی بود.
,
آیت الله عابدینی افزود: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان اقتصاد کشور را پویا و از وابستگی‌های خارجی رهایی پیدا کرد، در این شرایط ما هیچ ترس و واهمه ای از تحریم‌های خارجی نخواهیم داشت.
,
امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی جا پای خود را در اقتصاد داخلی و حتی اقتصاد جهان محکم کنیم و این اقتصاد زمانی محقق می‌شود که ما قدردان نیروهای متخصص و دانشمندان و جوانان پرشور و بانشاط خود باشیم. 
,
وی عنوان کرد: یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این دیدار این بود که باید به این باور برسیم که دشمن قابل اعتماد نیست، نباید روی حرف و قول دشمن برنامه ریزی کرد، دشمنان انقلاب هیچ زمانی به قول‌هایی که به ما داده وفای به عهد نکرده است.
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی هر زمانی هم که قراردادی با ایران اسلامی امضا کرده اند هدفشان پایبندی به آن نبوده است، بنابراین نباید به قول دشمن اعتماد کرد.
,
این خطیب نمازجمعه تصریح کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود که بین اروپا و امریکا در ناجوانمردی و پیمان شکنی و بدعهدی و بدسابقگی فرقی وجود ندارد، حتی ناجوانمردی و بدسابقگی انگلیس و برخی کشورهای اروپایی پیش تر از امریکاست؛ بنابراین هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.
,
وی اذعان کرد: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند، 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند و هر روز خدای متعال بر قدرت و اقتدار و وحدت و برادری ما افزوده است.
,
آیت الله عابدینی بیان کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود اینکه ما بگوییم در مذاکرات مشخص شد امریکایی‌ها ناجوانمرد هستند این سخن درستی نیست؛ زیرا هدف ما از مذاکره نشان دادن بدعهدی امریکا نبود ما مذاکره کردیم، تحریم‌ها برداشته شود اما این مذاکرات هیچ نقطه مثبتی برایمان نداشت.
,
امام جمعه قزوین ابراز کرد: در داخل باید با وحدت و پیشرفت درکنار انتقاد سازنده و علمی و استدلالی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از اختلاف بپرهیزیم و عداوت و دشمنی خود را با دشمن حفظ می‌کنیم.
,
 
,
*** سنندج
, *** سنندج,
ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال با رحم و کرم بی‌پایانش همه مسلمانان را از بلاهای آسمانی و زمینی محفوظ کند و عزت و سربلندی به ما بدهد.
,
 
,
 
,
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: آزادسازی خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و مصداق عینی و بارز وحدت و یکپارچگی مردم و رزمندگان در برابر دشمنان بود.
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج با اشاره به فرموده حضرت رسول‌اکرم(ص) تصریح کرد: روزه ماه مبارک رمضان بر تمام انسان‌ها واجب و باید همه ما مسلمانان از دستورات خداوند، پیامبر گرامی اسلام و قرآن پیروی و تبعیت کنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه روزه‌داری توجه به فقرا را بیشتر می‌کند، خاطر نشان کرد: نماز و روزه سبب سربلندی، بخشش گناهان و قرب انسان به خداوند می‌شود و راهی برای مقابله با شیطان است.
,
 
,
ماموستا خدایی افزود: خداوند به روزه‌داران پاداش ویژه می‌دهد و امیدوارم حق‌تعالی این توفیق را به همه ما بدهد که از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.
,
 
,
 
,
*** کرمان
, *** کرمان,
 
,
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به مسئله برجام و برخورد ایران با کشورهای آمریکا و اروپا در این خصوص بیان کرد:سخنان رهبری در این مورد حجت را بر همه تمام کرد و روشن و واضح مواضع جمهوری اسلامی را اعلام کرده و جای ابهامی وجود ندارد.
,
 
,
امام جمعه شهر کرمان تأکید کرد: آمریکا و اروپا هر زمان بنا به منافع خودشان پای میز مذاکره می آیند و منافع خودشان را دنبال می‌کنند ؛ همچنین اروپا در سیاست اخلاق ندارد و اخلاق در تعارض محض سیاست است و کسی که اخلاق نداشته باشد تضمینی بر عهد و پیمانش نیست.
,
 
,
این مقام مسئول یاد آور شد:همه کسانی که بحث برجام را دنبال می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که انعطاف در مقابل دشمن همیشه او را گستاخ کرده است و مقاومت در مقابل دشمن باعث عقب‌نشینی او می گردد .
,
 
,
وی بیان کرد: مسئولانی که برجام را دنبال می‌کنند مصالح کشور را در نظر بگیرند و اجازه گستاخ شدن دشمن را ندهند؛ چرا که قرار نیست برجام را حفظ کنیم.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه عزت ملت، مصلحت و حفظ غرور ملی کشور تحت امر ولی امر مسلمین جهان واجب است، اظهار کرد:این موارد خط قرمز است و جایی که منافع کشور در نظر گرفته نشود ملت ایران آن برجام را قبول ندارند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه وحدت ملی را باید حفظ کنیم، خاطر نشان کرد: اجازه دهید با رهبری ولی‌فقیه نتیجه بگیریم و حل مشکلات اقتصادی کشور را به خارج کشور گره نزنید و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.
,
 
,
*** کرمانشاه
, *** کرمانشاه,
 آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تاکید بر انس با قرآن و تدبر در کلام الله مجید در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: دوری از سبک زندگی اسلامی، یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را در معرض خطر قرار داده است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به توطئه و بدعهدی آمریکا در قبال ایران، گفت: آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و باید از نگاه برجام عبور کرده و نگاه ما به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل باشد.
,
 
,
آیت الله علما در ادامه بیان کرد: برجام تجربه ای برای اثبات بدعهدی آمریکا است و آمریکا به هیچ توافقی پایبندی ندارد و این تجربه ثابت کرد که با آمریکا نمی‌توان کنار آمد.
,
 
,
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ایران افزود: دشمنی آمریکا با ایران به زمان مصدق باز میگردد و این دشمنی تاکنون ادامه داشته است.
,
 
,
آیت الله علما تاکید کرد: باید بیدار باشیم، در جنگ تحمیلی بهترین جوانان این مرز و بوم را از دست دادیم و استکبار همواره بر ملت ما تهدید و فشار وارد نموده است.
,
 
,
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: باید تضمین‌های لازم از اروپایی ها گرفته شود و این تضمین ها از سوی رهبر معظم انقلاب تشریح گردیده است.
,
 
,
*** رشت
, *** رشت,
حجت الاسلام رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت با اشاره به مسایل اقتصادی جامعه با بیان اینکه رهبر انقلاب مکرر فرمودند که اقتصاد کشور را به برجام گره نزنید، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اروپاییان بدعهدی امریکایی ها را دنبال می کنند.
,
 
,
امام جمعه  رشت با تأکید بر اینکه آمریکایی ها و اروپاییان می خواهند  ایران وجود خارجی نداشته باشد، گفت: تکیه بر داخل و توانمندی داخلی  گره گشای مشکلات خواهد بود.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه من تعجب می کنم برخی ها  با وجود دیدن این همه بدعهدی باز  حرف از دهن کجی  اروپایی ها به آمریکا می زنند و به آن دل بسته اند، تصریح کرد: این گونه اظهارات در عرصه سیاست خارجی نشانگر ناپختگی است.
,
 
,
وی بیان اینکه  اروپایی ها و آمریکایی ها بدعهدی و دروغگویی  را به حد اعلی رسانده اند، افزود:  از شورای برجام  می خواهیم  در این عرصه حضور پر رنگ و قوی  داشته باشند.
,
 
,
امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی ها این بدعهدی آمریکا را صرفا از ترامپ می دانند و می گویند ترامپ از برجام خارج شده است، افزود: ترامپ آمریکایی نقاب است و بهتر است بگوییم  استکبار از برجام خارج شده است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی ها  برای کار به من مراجعه  می کنند، افزود:  امام جمعه یک مسئول  اقتصادی نیست از مسئولین درخواست می کنم به درد بیکاری مردم برسید.
,
 
,
امام جمعه رشت در پایان با اشاره به گران شدن  عوارض در جاده امام زاده هاشم _ رودبار از سوی دولت، بیان کرد: برخی ها مجبور هستند چند بار این مسیر را طی کنند که دچار  سختی شده اند.
,
 
,
*** خرم آباد
, *** خرم آباد,
 آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی  گفت: حزب‌الله در سال 1361 به رهبری سید عباس موسوی با فداکاری،جهاد و رشادت توانست رژیم غاصب صهیونیست را شکست دهد و زمین‌های اشغال ‌شده توسط اسرائیل در جنوب لبنان را پس بگیرد و آن روز حزب‌الله به‌عنوان قهرمان آزادسازی لبنان لقب گرفت.
 
 
آیت الله میرعمادی با بیان این که حزب‌الله نماد عزت، افتخار و اقتدار امت اسلامی است،اظهارداشت: حزب‌الله در منطقه نقش‌آفرینی می‌کند و مورد بغض و کینه جهانی است.  پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی نتیجه مقاومت،تسلیم خدا بودن و پیروی از ولایت است و امروز همه به وجود حزب‌الله افتخار می‌کنند.
 
 
وی با محکوم کردن سخنان سخیف و توهین‌آمیز وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: امروز این افراد بی‌حیا در برابر ملت بزرگ ایران همچون سگ زوزه می‌کشند و سخن از براندازی نظام و تغییر حکومت به میان می‌آورند.
 
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که آمریکایی‌ها که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی به فکر براندازی نظام و انقلاب بودند،خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در این راه تمام تلاش خود را به کار گرفتند وحالا که پس از 40 سال سخن از تعیین راهبرد جدید می‌زنند باید بدانند که به‌زودی با عنایت خداوند شاهد شکست راهبرد جدید آن‌ها خواهیم بود.
 
 
آیت الله میرعمادی با اشاره به نفوذ و درخشش انقلاب اسلامی در منطقه و دل آزادی خواهان جهان گفت: مقام معظم رهبری نامه‌ای را که رئیس‌جمهور آمریکا به صورت سری و محرمانه برای برخی سران کشورهای عربی می‌نویسد افشاگری می‌کند و این نفوذ ایران اسلامی است وعلت عصبی شدن آمریکا از ایران درخشان شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.
 
 
وی تصریح کرد: رئیس‌ جمهور و وزیر خارجی آمریکا بدانند مقاومت اسلامی تا زمانی که کاخ سفید را به کاخ سیاه تبدیل نکنند دست از ایستادگی و مقاومت برنخواهند برداشت.
 
 
به گفته امام جمعه خرم آباد سخنان مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان و در دیدار مسئولان نظام منشور راهبردی تداوم برجام است و اگر برجام بخواهد ادامه پیدا کند بایستی منشور بیانات رهبر انقلاب مدنظر مسئولان قرار گیرد.
 
 
آیت الله میرعمادی با تأکید بر این که برجام اروپایی با قبول شروط هفت‌گانه‌ای رهبر معظم انقلاب تداوم می یابد،بیان کرد: شروط هفت‌گانه مقام معظم رهبری برای تداوم برجام فصل‌الخطابی برای مسئولان نظام است و مسیرآینده کشور با واقعیاتی که رهبری فرمودند مشخص است.
 
*** ساری
آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا کشوری شکست خورده است و ملت ایران به احترام کشور خود ایستاد و از این به بعد هم خواهد ایستاد، به بدعهدی آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: رضاخان و محمدرضا خدمت بزرگی به انگلیس کرد و هر دو را بیرون کردند و ثروت ایران را به کام شرکت‌های آمریکایی ریختند.
 
وی با یادآوری تاریخ اظهار کرد: در جنگ ویتنام هواپیماهای ایران را در اختیار آنان قرار دادند و سوخت آمریکا را تامین کردند و سربازان زیادی تلف شدند و به هر ساز آمریکا رقصیدند و سرانجام مانند تفاله بی‌خاصیت از کشور بیرون انداختند.
 
امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بیاستیم و از ظرفیت داخلی خود استفاده کنیم، تصریح کرد: نباید به مردم دروغ بگوییم و باید صادقانه رفتار کنیم و نباید به دلیل پست و مقامی گرفتیم به مردم شعار و وعده پوچ بدهیم.
 
طبرسی با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی را هم با کیفیت هم با ظرفیت تولید کنیم و هم کارخانه‌ها به چرخه تولید برگردند، خاطر نشان کرد: دشمن جنگ اقتصادی با کشور ایران دارد و جبهه دشمن اقتصاد است و ما باید اقتصاد خود را درون‌زا کنیم و زیر چتر حمایت رهبری بدون چشمداشت از خارجی‌ها، فعالیت کنیم.
 
وی در پایان گفت: برخی‌ها هنوز به دنبال مسائل و حرف‌های خارجی‌ها هستند و باید گفت آنهایی که دم از آمریکا می‌زنند کارنامه 40 ساله آمریکا و ایران را مشاهده کنند.
 
*** اراک
,
 آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی  گفت: حزب‌الله در سال 1361 به رهبری سید عباس موسوی با فداکاری،جهاد و رشادت توانست رژیم غاصب صهیونیست را شکست دهد و زمین‌های اشغال ‌شده توسط اسرائیل در جنوب لبنان را پس بگیرد و آن روز حزب‌الله به‌عنوان قهرمان آزادسازی لبنان لقب گرفت.
,
 
,
 
,
آیت الله میرعمادی با بیان این که حزب‌الله نماد عزت، افتخار و اقتدار امت اسلامی است،اظهارداشت: حزب‌الله در منطقه نقش‌آفرینی می‌کند و مورد بغض و کینه جهانی است.  پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی نتیجه مقاومت،تسلیم خدا بودن و پیروی از ولایت است و امروز همه به وجود حزب‌الله افتخار می‌کنند.
,
 
,
 
,
وی با محکوم کردن سخنان سخیف و توهین‌آمیز وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: امروز این افراد بی‌حیا در برابر ملت بزرگ ایران همچون سگ زوزه می‌کشند و سخن از براندازی نظام و تغییر حکومت به میان می‌آورند.
,
 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که آمریکایی‌ها که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی به فکر براندازی نظام و انقلاب بودند،خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در این راه تمام تلاش خود را به کار گرفتند وحالا که پس از 40 سال سخن از تعیین راهبرد جدید می‌زنند باید بدانند که به‌زودی با عنایت خداوند شاهد شکست راهبرد جدید آن‌ها خواهیم بود.
,
 
,
 
,
آیت الله میرعمادی با اشاره به نفوذ و درخشش انقلاب اسلامی در منطقه و دل آزادی خواهان جهان گفت: مقام معظم رهبری نامه‌ای را که رئیس‌جمهور آمریکا به صورت سری و محرمانه برای برخی سران کشورهای عربی می‌نویسد افشاگری می‌کند و این نفوذ ایران اسلامی است وعلت عصبی شدن آمریکا از ایران درخشان شدن اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: رئیس‌ جمهور و وزیر خارجی آمریکا بدانند مقاومت اسلامی تا زمانی که کاخ سفید را به کاخ سیاه تبدیل نکنند دست از ایستادگی و مقاومت برنخواهند برداشت.
,
 
,
 
,
به گفته امام جمعه خرم آباد سخنان مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان و در دیدار مسئولان نظام منشور راهبردی تداوم برجام است و اگر برجام بخواهد ادامه پیدا کند بایستی منشور بیانات رهبر انقلاب مدنظر مسئولان قرار گیرد.
,
 
,
 
,
آیت الله میرعمادی با تأکید بر این که برجام اروپایی با قبول شروط هفت‌گانه‌ای رهبر معظم انقلاب تداوم می یابد،بیان کرد: شروط هفت‌گانه مقام معظم رهبری برای تداوم برجام فصل‌الخطابی برای مسئولان نظام است و مسیرآینده کشور با واقعیاتی که رهبری فرمودند مشخص است.
,
 
,
*** ساری
, *** ساری,
آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا کشوری شکست خورده است و ملت ایران به احترام کشور خود ایستاد و از این به بعد هم خواهد ایستاد، به بدعهدی آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: رضاخان و محمدرضا خدمت بزرگی به انگلیس کرد و هر دو را بیرون کردند و ثروت ایران را به کام شرکت‌های آمریکایی ریختند.
 
وی با یادآوری تاریخ اظهار کرد: در جنگ ویتنام هواپیماهای ایران را در اختیار آنان قرار دادند و سوخت آمریکا را تامین کردند و سربازان زیادی تلف شدند و به هر ساز آمریکا رقصیدند و سرانجام مانند تفاله بی‌خاصیت از کشور بیرون انداختند.
 
امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بیاستیم و از ظرفیت داخلی خود استفاده کنیم، تصریح کرد: نباید به مردم دروغ بگوییم و باید صادقانه رفتار کنیم و نباید به دلیل پست و مقامی گرفتیم به مردم شعار و وعده پوچ بدهیم.
 
طبرسی با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی را هم با کیفیت هم با ظرفیت تولید کنیم و هم کارخانه‌ها به چرخه تولید برگردند، خاطر نشان کرد: دشمن جنگ اقتصادی با کشور ایران دارد و جبهه دشمن اقتصاد است و ما باید اقتصاد خود را درون‌زا کنیم و زیر چتر حمایت رهبری بدون چشمداشت از خارجی‌ها، فعالیت کنیم.
 
وی در پایان گفت: برخی‌ها هنوز به دنبال مسائل و حرف‌های خارجی‌ها هستند و باید گفت آنهایی که دم از آمریکا می‌زنند کارنامه 40 ساله آمریکا و ایران را مشاهده کنند.
 
*** اراک
,
آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا کشوری شکست خورده است و ملت ایران به احترام کشور خود ایستاد و از این به بعد هم خواهد ایستاد، به بدعهدی آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: رضاخان و محمدرضا خدمت بزرگی به انگلیس کرد و هر دو را بیرون کردند و ثروت ایران را به کام شرکت‌های آمریکایی ریختند.
,
 
,
وی با یادآوری تاریخ اظهار کرد: در جنگ ویتنام هواپیماهای ایران را در اختیار آنان قرار دادند و سوخت آمریکا را تامین کردند و سربازان زیادی تلف شدند و به هر ساز آمریکا رقصیدند و سرانجام مانند تفاله بی‌خاصیت از کشور بیرون انداختند.
,
 
,
امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بیاستیم و از ظرفیت داخلی خود استفاده کنیم، تصریح کرد: نباید به مردم دروغ بگوییم و باید صادقانه رفتار کنیم و نباید به دلیل پست و مقامی گرفتیم به مردم شعار و وعده پوچ بدهیم.
,
 
,
طبرسی با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی را هم با کیفیت هم با ظرفیت تولید کنیم و هم کارخانه‌ها به چرخه تولید برگردند، خاطر نشان کرد: دشمن جنگ اقتصادی با کشور ایران دارد و جبهه دشمن اقتصاد است و ما باید اقتصاد خود را درون‌زا کنیم و زیر چتر حمایت رهبری بدون چشمداشت از خارجی‌ها، فعالیت کنیم.
,
 
,
وی در پایان گفت: برخی‌ها هنوز به دنبال مسائل و حرف‌های خارجی‌ها هستند و باید گفت آنهایی که دم از آمریکا می‌زنند کارنامه 40 ساله آمریکا و ایران را مشاهده کنند.
,
 
,
*** اراک
, *** اراک,
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و خطیب جمعه اراک  با اشاره به محور سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا به بحث برجام اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری درخصوص برجام اشاره کردندف در طول تاریخ تجار متعددی از بدعهدی آمریکایی‌ها را شاهد بوده‌ایم که برجام یکی دیگر از این بدعهدی‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه سال‌ها وقت کشور و مردم صرف برجام شد، اظهار کرد: دو سال مذاکرات برجام به طول کشید و اکنون که دو سال و نیم از تصویب آن می‌گذرد شاهدیم که آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و اکنون هم که رئیس جمهور آمریکا علنی خروج دولت آمریکا را از برجام اعلام کرده است.
 
 
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست، گفت: ارتباط با چنین دولتی که از سال قبل تا به امروز از کودتای 32 گرفته تا برجام که هر روز علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند، بی‌عقلی است.
 
وی افزود: ما با دولتی که در مقابل ما کارنامه سیاهی دارند، اموال ما را غارت کرده و تحقیر و توهین می‌کنند، داعش را درست کردند و به دنبال این هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند، هیچ کاری نداریم و قابل اعتماد نیستند.
 
 
خطیب جمعه اراک به ادامه برجام هم اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری شرایطی را در این زمینه بیان فرمودند و تاکید کردند که به اروپایی‌ها هم اعتماد نداریم چراکه حامی منافع آمریکا بوده‌اند ولی در عین حال اگر برای ادامه برجام با پذیرش شرایط تعهد دهند که حقوق ملت ایران را حفظ می‌کنند.
 
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه عملکرد اروپایی‌ها در این زمینه قابل قبول نیست، گفت: اروپایی‌ها رفتار دو گانه‌ای دارند و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و هر روز یک بازی درمی‌آورند.
 
وی اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه نجات بخش کشور دانست و اظهار کرد: بایستی خود صاحب تکنولوژی و فناوری شویم، باید به قله علم و دانش و معرفت برسیم؛ در مسائل اقتصادی هم باید با افزایش تولید و بهره وری به خودکفایی در تولید کالای مورد نیاز مردم دست یابیم.
 
 
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه خام فروشی بزرگترین ضربه را به اقتصاد ملی وارد می‌سازد، تصریح کرد: به جای واردات کالا و تبدیل شدن بازار مصرف کالاهای تولیدی سایر کشورها بایستی تکنولوژی را به دنیا صادر کنیم.
 
وی به واگذاری‌ صنایع به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: واگذاری مشروط به اهلیت است، بایستی صنایع و واحدهای تولیدی به افرادی واگذار شود که برنامه برای تحول داشته باشند نه اینکه بخواهند غارت کنند.
 
خطیب جمعه اراک خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد دارایی مسئول واگذاری‌ها به بخش خصوصی است پس توجه داشته باشند که شرط این واگذاری‌ها اهلیت است. ما می‌توانیم از این‌رو بایستی همه برای تولید ناخالص ملی تلاش کنیم.
,
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و خطیب جمعه اراک  با اشاره به محور سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا به بحث برجام اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری درخصوص برجام اشاره کردندف در طول تاریخ تجار متعددی از بدعهدی آمریکایی‌ها را شاهد بوده‌ایم که برجام یکی دیگر از این بدعهدی‌ها است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سال‌ها وقت کشور و مردم صرف برجام شد، اظهار کرد: دو سال مذاکرات برجام به طول کشید و اکنون که دو سال و نیم از تصویب آن می‌گذرد شاهدیم که آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و اکنون هم که رئیس جمهور آمریکا علنی خروج دولت آمریکا را از برجام اعلام کرده است.
,
 
,
 
,
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست، گفت: ارتباط با چنین دولتی که از سال قبل تا به امروز از کودتای 32 گرفته تا برجام که هر روز علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند، بی‌عقلی است.
,
 
,
وی افزود: ما با دولتی که در مقابل ما کارنامه سیاهی دارند، اموال ما را غارت کرده و تحقیر و توهین می‌کنند، داعش را درست کردند و به دنبال این هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند، هیچ کاری نداریم و قابل اعتماد نیستند.
,
 
,
 
,
خطیب جمعه اراک به ادامه برجام هم اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری شرایطی را در این زمینه بیان فرمودند و تاکید کردند که به اروپایی‌ها هم اعتماد نداریم چراکه حامی منافع آمریکا بوده‌اند ولی در عین حال اگر برای ادامه برجام با پذیرش شرایط تعهد دهند که حقوق ملت ایران را حفظ می‌کنند.
,
 
,
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه عملکرد اروپایی‌ها در این زمینه قابل قبول نیست، گفت: اروپایی‌ها رفتار دو گانه‌ای دارند و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و هر روز یک بازی درمی‌آورند.
,
 
,
وی اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه نجات بخش کشور دانست و اظهار کرد: بایستی خود صاحب تکنولوژی و فناوری شویم، باید به قله علم و دانش و معرفت برسیم؛ در مسائل اقتصادی هم باید با افزایش تولید و بهره وری به خودکفایی در تولید کالای مورد نیاز مردم دست یابیم.
,
 
,
 
,
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه خام فروشی بزرگترین ضربه را به اقتصاد ملی وارد می‌سازد، تصریح کرد: به جای واردات کالا و تبدیل شدن بازار مصرف کالاهای تولیدی سایر کشورها بایستی تکنولوژی را به دنیا صادر کنیم.
,
 
,
وی به واگذاری‌ صنایع به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: واگذاری مشروط به اهلیت است، بایستی صنایع و واحدهای تولیدی به افرادی واگذار شود که برنامه برای تحول داشته باشند نه اینکه بخواهند غارت کنند.
,
 
,
خطیب جمعه اراک خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد دارایی مسئول واگذاری‌ها به بخش خصوصی است پس توجه داشته باشند که شرط این واگذاری‌ها اهلیت است. ما می‌توانیم از این‌رو بایستی همه برای تولید ناخالص ملی تلاش کنیم.
,
 
,
 
,
*** بندرعباس
, *** بندرعباس,
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های  عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به استقامت مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد:  هشت سال جنگ تحمیلی به ملت ایران فهماند که باید از دالان های توطئه های دشمنان با ایمان و اتحاد خارج شویم.
,
 
,
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا باید بداند ملتی که زیر موشک های صدام استقامت کرد و همزمان با چندین کشور بدون داشتن تجهیزات جنگی ایستادگی کرد و پیروز شد در برابر تحریم تخم مرغ و امثال آن خط استقامت را نخواهد شکست.
,
 
,
نعیم آبادی با اشاره به اینکه فرهنگ ترامپ مبتنی بر پول و ثروت اندوزی است،افزود: فرهنگ کشور ما مبتنی بر آرمان های اسلامی به ویژه ماه رمضان است که مبارزه با خواسته های نفسانی از مبانی مهم این ماه است.
,
 
,
وی بیان کرد: دشمنان فکر می کنند که با تحمیل فشارهای اقتصادی مانع پیشرفت ایران خواهند شد اما  غافل از این هستند که ما معتقدیم تا فشار نباشد، رشد صورت نخواهد گرفت بنابراین هرچقد تحریم های آمریکا بیشتر شود، کشور ایران پیشرفت بیشتری خواهد داشت.
,
 
,
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه چهره ی واقعی رئیس جمهور آمریکا بر همگان روشن  شده است، گفت: برخوردهای نامناسب ترامپ باعث شده تا مردم جهان از دسیسه ها  بی ادبی های ترامپ آگاه شوند و نتوانند به دولت کشور آمریکا اعتماد کنند.
,
 
,
نعیم آبادی تصریح کرد: مسئولان کشور باید بدانند ملتی که اقتصادش به نفت وابسته باشد، قطعا آسیب پذیر ار خواهد بود، بنابراین باید تدابیری برای اقتصاد های ماندگاری همچون صنعت، دام و کشاورزی که ماندگار هستند، اندیشیده شود و گام های موثری برداشته شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید نهادینه شود، افزود: اگر مردم ما خواستار بالاتر رفتن کیفیت هستند باید از کالای ایرانی حمایت کنند تا سرمایه ی تولیدکنندگان داخلی بیشتر شود و آن ها با تمام توان خود در راستای بالاتر بردن کیفیت کالای تولیدی خود تلاش کنند.
,
 
,
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی به برخی از اماکن و فضاهای شهری، این اماکن به جولانگاه معتادین و رقم خوردن گناه تبدیل شده، مسئولان باید این فضاها را نابود کرده و فضاهای مناسب و زیبا را برای شهر بندرعباس ایجاد کنند.
,
 
,
نعیم آبادی گفت: کمبود آب از جمله مسائلی است که نه تنها مردم هرمزگان بلکه کشور را آزار می دهد، از آب دریا که به عنوان غنی ترین ماده ی حیاتی که املاح بسیاری در آن وجود دارد می توان برای مبارزه با کم آبی کشور استفاده کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه صادر کردن آب به مناطق دیگر می تواند برای تامین منابع مالی و سلامت مردم هرمزگان موثر باشد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حوزه رفع نیازهای  مربوط به سلامت مردم هرمزگان گام های موثری  برداشته شده است.
,
 
,
 
,
*** یزد
, *** یزد,
امام جمعه یزد با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان کشور تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بر اساس آمار برخی مجامع جهانی ایران به لحاظ عدم بهره‌برداری و استفاده از استعدادهای داخلی خود رتبه اول جهان را دارا است و اینکه به استعدادهای طبیعی و توانایی‌های انسانی کشور کمتر موردتوجه نشان از آن است که آن‌طور که شایسته است به توانایی‌های داخلی توجه نشده است.
 
خطیب جمعه یزد گفت: به‌کارگیری و استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در این برهه از زمانی برای حل معضلات و پیشرفت کشور باید موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد چراکه منافع حزبی و گروهی و سیاست‌بازی‌ها نباید باعث کنار گذاشتن نیروهای کارآمد و یا به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص و متعهد شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: مسئولین در هر رده‌ی مدیریتی و تصمیم‌گیرنباید به دلایل حزبی، مانع فعالیت و حضور نیروهای کارآمد و متخصص شوند و آن‌ها را کنار بگذارند و یا با سیاسی بازی‌ها آن‌ها را از مسئولیت و جایگاه مدیریتی دور کنند،
 
وی ادامه داد: شایسته‌سالاری و تخصص باید در عزل و نصب‌ها موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.
 
خطیب جمعه یزد با یادآوری بدعهدی های آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز با رفتاری متفاوت همان مسیر آمریکا را دنبال می‌کنند ودر حساس ترین مقاطع با امریکا همراه اند به همین خاطر درخصوص برجام نمی توان به اروپایی ها هم اعتماد کرد
 
آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی و یک‌صدایی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولین از اصلی‌ترین لازمه کشور برای مقابله با فتنه‌های دشمن است، عنوان کرد: عناصر سیاسی و مطبوعات باید از سرزنش یکدیگر و گروهای داخلی پرهیز کنند و با درس گرفتن از گذشته، همه تلاش خود را برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی به کار بگیرند.
,
امام جمعه یزد با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان کشور تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بر اساس آمار برخی مجامع جهانی ایران به لحاظ عدم بهره‌برداری و استفاده از استعدادهای داخلی خود رتبه اول جهان را دارا است و اینکه به استعدادهای طبیعی و توانایی‌های انسانی کشور کمتر موردتوجه نشان از آن است که آن‌طور که شایسته است به توانایی‌های داخلی توجه نشده است.
,
 
,
خطیب جمعه یزد گفت: به‌کارگیری و استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در این برهه از زمانی برای حل معضلات و پیشرفت کشور باید موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد چراکه منافع حزبی و گروهی و سیاست‌بازی‌ها نباید باعث کنار گذاشتن نیروهای کارآمد و یا به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص و متعهد شود.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: مسئولین در هر رده‌ی مدیریتی و تصمیم‌گیرنباید به دلایل حزبی، مانع فعالیت و حضور نیروهای کارآمد و متخصص شوند و آن‌ها را کنار بگذارند و یا با سیاسی بازی‌ها آن‌ها را از مسئولیت و جایگاه مدیریتی دور کنند،
,
 
,
وی ادامه داد: شایسته‌سالاری و تخصص باید در عزل و نصب‌ها موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.
,
 
,
خطیب جمعه یزد با یادآوری بدعهدی های آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز با رفتاری متفاوت همان مسیر آمریکا را دنبال می‌کنند ودر حساس ترین مقاطع با امریکا همراه اند به همین خاطر درخصوص برجام نمی توان به اروپایی ها هم اعتماد کرد
,
 
,
آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی و یک‌صدایی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولین از اصلی‌ترین لازمه کشور برای مقابله با فتنه‌های دشمن است، عنوان کرد: عناصر سیاسی و مطبوعات باید از سرزنش یکدیگر و گروهای داخلی پرهیز کنند و با درس گرفتن از گذشته، همه تلاش خود را برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی به کار بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه