اخبار داغ

متخصص طب سنتی:

«زالو درمانی» مورد تأیید بسیاری از محافل علمی است

«زالو درمانی» مورد تأیید بسیاری از محافل علمی است
پزشک عمومی و متخصص طب سنتی گفت: امروزه تحقیقات بسیاری، استفاده صحیح از زالو را مورد تایید و تاکید قرار داد‌ه‌اند و ‏سازمان غذا و دارو آمریکا‎ ‎نیز بعضی از کاربردهای درمانی آن را تأیید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا یه نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دکتر سخاوت غفاری نوین، پزشک عمومی و متخصص در انواع درمان‌ها به شیوه طب سنتی گفت: کاربردهای زالودرمانی (Leech Therapy) که اکنون مورد بحث و توجه بسیاری از محافل علمی است از دیرباز وجود داشته و در درمان غانقاریا (گانگرن)، زخم‌های پوستی مزمن و دردهای مفصلی استفاده می‌شده است .

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: امروزه تحقیقات بسیاری، استفاده صحیح از زالو را مورد تایید و تاکید قرار داد‌ه‌اند و ‏سازمان غذا و داروی آمریکا‎ (FDA) ‎نیز بعضی از کاربردهای درمانی آن را تأیید می‌کند.

,

 

,

غفاری نوین گفت: امروزه اثر درمانی زالو بر پورپورای مننگوکوکال فولمینانت، لوپوس ارتیماتری سیستمیک، نجات بافت کنده شده (به خصوص در جراحی‌های رپلانت گوش و انگشت)، استئوآرتریت زانو، آرتریت واکنشی (رآکتیو)، دیستروفی و التهاب مزمن غدد بزاقی، ادم های موضعی، احتقان وریدی، زبان بزرگ ناشی از تروما و میوکاردیت عفونی به اثبات رسیده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه در خصوص درمان‌های فلج صورتی یا (بلزیالژی) و فلج عصب هفتم در حال تحقیق است، خاطرنشان کرد: در این بررسی‌ها، مکانیسم زالو درمانی از جمله ترشح هپارین و اثر بر ماست سل ها، تخلیه بستر مویرگی (واریس‌ها) و ... مورد اثبات قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه